صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • فوتبال جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سی و هفت - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سی و هفت - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۹

کلاس توجیهی از نان شب واجب‌تر

افشاریان ذهن سرخابی‌ها را آماده دربی کند

 با توجه به اعلام رسمی کمیته داوران قطعاً در دربی از سیستم ویدیویی استفاده می‌شود.
البته تاکنون به دلیل اینکه بازی‌های هفته نوزدهم باید برگزار می‌شد، اسامی داوران دربی غیر از مهسا قربانی که قرار است در اتاق VAR به کوبل داوری کمک کند، مشخص نشده است ولی خارج از اینکه چه داوری برای شهرآورد 103 انتخاب می‌شود مهم‌ترین بحث در خصوص دربی به بحث استفاده از VAR برمی‌گردد.
با اینکه خداداد افشاریان به عنوان رئیس کمیته داوران بارها به این نکته اشاره کرده است که استفاده از سیستم ویدیویی باعث می‌شود او نفس راحتی بکشد اما صرف استفاده از این تکنولوژی نمی‌تواند کمکی به کم کردن اعتراضات به داوری خصوصاً در دربی شود.
اهالی فوتبال هنوز یادشان نرفته که در دربی 102 با وجود VAR چقدر نسبت به داوری اعتراض کردند و هیچ چیز نسبت به گذشته تغییر نکرد. چنین شرایطی فقط بیانگر یک چیز بود و درس بزرگی به مدیران فدراسیون داد. استفاده از تکنولوژی باید بسترش هم فراهم باشد وگرنه هیچ چیز را در اصل تغییر نخواهد داد. اینکه بتوانیم از سیستم ویدیویی استفاده کنیم بخشی از ماجرا را تشکیل می‌دهد، مهم‌تر از آن آماده کردن ذهن تیم‌ها برای پذیرش تصمیم داور است. کمیته داوران باید بداند اگر کلاس توجیهی برای سرخابی‌ها برگزار نکند در دربی 103 هم از حواشی در امان نخواهد بود. پیش از این محمدرضا منصوری که سابقه حضور در جام جهانی را دارد برای تیم پرسپولیس قبل از حضور در آسیا کلاس توجیهی گذاشت و این شرایط باید قبل از دربی هم فراهم شود.
منصوری که مجهز به علم استفاده از وی‌ای آر است قطعاً می‌تواند مدرس خوبی در آستانه بازی دربی باشد. هر داوری برای شهرآورد انتخاب شود با موجی از اعتراضات مواجه خواهد شد و شاید اگر تیم‌ها از نظر ذهنی آماده پذیرفتن تصمیمات داور باشند شرایط برای کوبل داوری بهتر خواهد شد. به دلیل فشردگی بازی‌ها دو تیم استقلال و پرسپولیس با اختلاف چند روز باید در بازی دربی حضور پیدا کنند و اگر عوامل جانبی باعث لغو این بازی نشود، دربی در روز چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.
اگر افشاریان قصد دارد نفس راحتی بکشد قبل از این بازی به دلیل شرایط خاص جدول باید کلاس توجیهی برای سرخابی‌ها بگذارد. باید دید رئیس کمیته داوران هیچ برنامه‌ای برای برگزاری این کلاس دارد و یا منتظر می‌ماند تا دوباره بازی دربی با کلی حواشی به پایان برسد. به نظر می‌رسد این کلاس از نان شب برای افشاریان واجب‌تر است.

جستجو
آرشیو تاریخی