صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • فوتبال زنان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سی و شش - ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سی و شش - ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۵

جذاب‌ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا

ماجراجویی رم و برایتون

 برایتون که برای اولین بار در رقابت‌های اروپایی حاضر شده به ماجراجویی در قاره ادامه می‌دهد و در ورزشگاه المپیکو به مصاف رم می‌رود. جالوروسی اما پای ثابت مسابقات اروپایی است و با بردی دراماتیک در پلی آف به این مرحله رسیده.
 رم برای سومین بار در سه سال گذشته فاینورد را شکست داد بعد از آنکه کار دو تیم در پلی آف مرحله حذفی لیگ اروپا در دو بازی به تساوی 2 بر 2 انجامید و تیم ایتالیایی در ضربات پنالتی به پیروزی رسید. رم با وجود کسب 13 امتیاز در گروه G پشت سر اسلاویاپراگ قرار گرفت و به سختی به این مرحله رسید اما با توجه به فرم اخیر و نتایج گذشته‌اش در اروپا می‌خواهد به ماجراجویی‌اش در لیگ اروپا ادامه دهد. قهرمان سال 2022 لیگ کنفرانس اروپا و نایب قهرمان سال قبل لیگ اروپا در رقابت‌های داخلی هم جان گرفته و بازگشت اسطوره رم، دانیله دروسی که تا پایان فصل قرارداد بسته، نقش بزرگی در این تحول داشته است. آنها این هفته 4 بر یک مونتزا را در هم کوبیدند و بعد از آمدن دروسی به جای ژوزه مورینیو تنها یک باخت آن هم برابر اینتر بی‌رقیب در ایتالیا داشته‌اند.
 هواداران عاشق رم شده‌اند که با دروسی هفت برد به دست آورده و تیمش جذاب بازی می‌کند، آنها به طور متوسط هر بازی سه گل زده‌اند و تا رده ششم و چهار امتیازی بولونیای رده چهارمی پیش رفته‌اند. اما رویارویی دروسی با دوستش، روبرتو دی زربی که فلسفه فوتبال مشابهی دارد، متفاوت است. مربی برایتون به ایتالیا برمی‌گردد، جایی که شایعات زیادی درباره کار دوباره‌اش در تابستان در آن مطرح است چون در تیم انگلیسی فوق‌العاده و این تیم را برای نخستین بار به رقابت‌های اروپایی برده. این تیم در گروه B بالاتر از مارسی، آژاکس و آاک آتن قرار گرفت در حالی که دو برابر گل‌های خورده‌اش، دروازه رقبا را باز کرد.
 تیم دزربی در حالی به «شهر ابدی» می‌رود که چهار بازی آخر اروپایی‌اش را بدون گل خورده برده و هنوز در خارج از خانه شکست نخورده است. اما بعد از حذف هفته گذشته از جام حذفی، برایتون در لیگ برتر هم با سه گل به فولام باخت و در رده نهم قرار گرفت. برایتون در سال 2024 تنها دو بار شفیلدیونایتد را شکست داده و کریستال پالاس و استوک سیتی دسته دومی را برده و نتوانسته فرم فوق‌العاده فصل قبل و همچنین چند ماه پیش را تکرار کند ضمن اینکه گل‌های زیادی می‌خورد و این مایه نگرانی است.
دروسی برای دفاع راست مشکل دارد چون راسموس کریستنسن نتوانست مقابل مونتزا بازی کند و ریک کارسدورپ هم از مصدومیت زانو رها نشده و به تمرین‌های کامل برنگشته است. زکی چلیک شاید در این پست بازی کند و کریس اسمالینگ به قلب دفاع چهارنفره میزبان برود، هموطن او تامی آبراهام نیز از مصدومیت رباط صلیبی رها نشده است. خط حمله مورد علاقه دروسی متشکل از پائولو دیبالا، استفان الشعراوی و روملو لوکاکو است، سردار آزمون هم گزینه هجومی دیگری است. لوکاکو که رکورد خوبی در لیگ اروپا دارد، در کنار ژوائو پدروی برایتون با شش گل در رده دوم بهترین گلزنان این فصل لیگ اروپا قرار گرفته است. پدرو با مصدومیت درگیر است و شاید مثل کارو میتوما، سولی مارچ، جک هینشلوود و جیمز میلنر به این بازی نرسد. محرومیت سه جلسه‌ای بیلی گیلمور هم داخلی است.

جستجو
آرشیو تاریخی