بیانیه نه فنی کار کنید

امیر اسدی
روزنامه نگار
 دربی 103 قرار است چهارشنبه آینده در ورزشگاه آزادی برگزار شود. هنوز پرسپولیس و استقلال یک بازی دیگر در لیگ پیش رو دارند و بعد باید به استقبال دربی بروند. با این حال و در شرایطی که حدوداً یک هفته تا روز برگزاری این دیدار حساس باقی مانده، بیانیه‌نویسی‌ها آغاز شده و دو باشگاه کار اصلی خود را رها کرده و در حال رسیدگی به فرع ماجرا هستند. استقلالی‌ها که مشخص نیست چرا از داوری بازی با مس رفسنجان شاکی و ناراضی هستند، معتقدند یک گل سالم این تیم را داور نپذیرفته و آن را به اشتباه مردود اعلام کرده است. جالب اینکه آنها از این مسأله استفاده ابزاری کرده و اعتقاد دارند شاید استقلال با ادامه این روند در دربی هم از قضاوت داور متضرر شود! دو موضوع مجزا که ارتباطی به یکدیگر ندارد و نمی‌تواند دلیل محکمه‌پسندی برای احتمال قضاوت علیه استقلال در دربی باشد.
پرسپولیس هم بلافاصله بعد از بیانیه استقلال دست به کار شده و جوابیه‌ای را رسانه‌ای کرده. یک جواب که نگرانی پرسپولیسی‌ها از قضاوت دربی را به دنبال داشته. درست مانند استقلال، پرسپولیس هم هنوز بازی با فولاد را پشت سر نگذاشته، درباره داوری دربی بیانیه داده و سطرهای بسیاری را نوشته. اینکه هنوز داور دربی انتخاب نشده و دو تیم بیانیه‌نویسی را آغاز کرده‌اند، به خودی خود می‌تواند اثر منفی روی این مسابقه بگذارد.
دربی خواه‌ناخواه حساس است و هر سوت داور می‌تواند سرنوشت بازی را تغییر بدهد. داور هم حق اشتباه دارد اما وقتی این بیانیه‌ها آغاز می‌شود، خودبه‌خود روی داور هم اثر می‌گذارد؛ اثری نه مثبت بلکه منفی و احتمال به وجود آمدن استرس برای کسی که می‌خواهد سوت را به دست بگیرد و این بازی را قضاوت کند. مسئولان استقلال و پرسپولیس بهتر است به جای اینکه بیانیه بدهند و در رسانه علیه داوری که انتخاب نشده موضع بگیرند، روی اثرگذاری بازیکنان‌شان در زمین حساب کنند و از نظر فنی به بهترین شکل ممکن وارد مسابقه شوند. پس بیانیه‌نویسی را کنار بگذارید و روی امور فنی تمرکز کنید.

جستجو
آرشیو تاریخی