خبر

جمع مدال‌های غواصی به ۹ رسید
در مسابقات بین‌المللی جام ارمنستان، وحید سهرابی‌پور در هر دو ماده استاتیک و مونوفین در جایگاه اول ایستاد و مدال طلا کسب کرد. همچنین ارسلان زارعی در ماده مونوفین موفق به کسب مدال نقره شد. پیش از این ملی‌پوشان غواصی آزاد موفق به کسب ۶ مدال شده بودند که با این ۳ مدال جمع مدال‌های ملی‌پوشان در این مسابقات به عدد ۹ رسید. مسابقات بین‌المللی جام ارمنستان با حضور کشورهای ایران، ارمنستان، مولداوی، روسیه و بلاروس در شهر ایروان برگزار شد.

 
حدادی کاندیدای ریاست فدراسیون دوومیدانی؟
صندلی ریاست فدراسیون دوومیدانی در این یک سال اخیر با تغییر و تحولات زیادی همراه بود. هاشم صیامی در هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری به دلیل برخی حواشی از ریاست این فدراسیون استعفا کرد تا افشین داوری به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شود. پس از پایان دوران سرپرستی داوری، مهدی مبینی سرپرستی این فدراسیون را برعهده گرفت و حال از امروز فرآیند ثبت نام کاندیدها برای احراز ریاست فدراسیون دوومیدانی آغاز شد.
گمانه‌زنی‌های مختلفی در خصوص اینکه چه کسانی کاندیدای ریاست فدراسیون دوومیدانی می‌شوند مطرح شده که یکی از این افراد، احسان حدادی است. شنیده می‌شود چون احسان حدادی پس از بازی‌های آسیایی هانگژو از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد، به دنبال حضور در انتخابات ریاست فدراسیون دوومیدانی است و اطرافیان او نیز مشوق دارنده مدال نقره المپیک برای پذیرش این سمت هستند. حدادی ملی‌پوش سابق پرتاب دیسک ایران نخستین و تنها دوومیدانی کاری است که در ادوار مختلف المپیک توانست مدال نقره را برگردن آویزد. از دیگر افتخارات او کسب یک برنز جهانی، چهار مدال طلا و یک نقره بازی‌های آسیایی، ۶ مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا است. باید دید در نهایت تکلیف ریاست فدراسیون دوومیدانی چه می‌شود و آیا حدادی در این انتخابات کاندیدا می‌شود یا خیر.


95 امتیاز تا المپیکی شدن پینگ‌پنگ
 تیم ملی پینگ‌پنگ مردان به دلیل کم‌داشتن ۹۵ امتیاز در رنکینگ جهانی، حضور در المپیک پاریس از طریق رنکینگ تیمی را از دست داد. فدراسیون تنیس روی میز تیم‌های راه‌ یافته به المپیک ۲۰۲۴ پاریس را اعلام کرد. در حالی که تیم ملی مردان ایران در مسابقات تیمی قهرمانی جهان تلاش کرد جزو هشت تیم برتر باشد و سهمیه المپیک را به دست آورد اما با شکست مقابل آلمان، این فرصت را از دست داد. تیم ملی ایران فرصت حضور در المپیک از طریق رنکینگ را هم از دست داد و هند که بالاتر از ایران بود توانست به عنوان آخرین تیم راهی المپیک شود. در واقع اگر امتیاز پینگ‌پنگ ایران در رنکینگ جهانی بیشتر بود و جای ایران و هند عوض می‌شد، ایران می‌توانست از طریق رنکینگ وارد المپیک پاریس شود.

جستجو
آرشیو تاریخی