صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سی و پنج - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سی و پنج - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

امیدوار به تعیین مالکیت در آخرین روزهای سال

وزارت کار سهامدار پرسپولیس می‌شود؟

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از یک نام جدید برای در اختیار گرفتن سهام این باشگاه خبر داد. در شرایطی که سازمان تأمین اجتماعی صراحتاً اعلام کرد علاقه‌ای برای ورود به در اختیار گرفتن سهام باشگاه پرسپولیس ندارد حالا صحبت از نهاد دولتی دیگری است تا مشکل مالکیت مشترک با استقلال حل شود. با توجه به زمان اندک باقیمانده تا پایان ددلاین اعلام شده از سوی AFC و حساسیتی که در این خصوص وجود دارد هواداران پرسپولیس دوباره نگران شدند که از آسیا حذف شوند چرا که رسیدن به نتیجه در این خصوص به چیزی فراتر از باشگاه و وزارت ورزش مربوط است و به برگزاری جلسات متعدد و بررسی‌های فراوان نیاز دارد و همکاری چند وزارتخانه و سازمان را می‌طلبد. باشگاه پرسپولیس مثل بسیاری از باشگاه‌های دیگر در خصوص مسائلی مثل ورزشگاه، آکادمی و... مدارک خود را بارگذاری کرده اما مهم‌ترین آیتم درباره بخش حقوقی مربوط به مالکیت است. با اینکه مصطفی زارعی مسئول کمیته حرفه‌ای‌سازی فدراسیون فوتبال درباره شرایط جدید واگذاری سرخابی‌ها خبر جدیدی نداد و اعلام کرد این مسائل محرمانه است اما رضا درویش در آخرین مصاحبه خود در حاشیه بازی اخیر پرسپولیس به این نکته اشاره داشت که احتمالاً وزارت کار سهام باشگاه پرسپولیس را در اختیار خواهد گرفت که باید دید این اتفاق عملی خواهد شد یا نه. درویش با اطمینان خاطر از حل این مشکل گفت: «هم وزیر ورزش و هم معاونان ایشان همه انسجام بسیار خوبی داشتند تا مشکلات برطرف شود. از جمله بحث مالکیت که آقای هاشمی اعلام کرد دغدغه‌ای بابت آن نداریم و بحث مالکیت مرتفع شده است. پرسپولیس تحت پوشش یک وزارتخانه خاص است و استقلال جای دیگر و از این بابت مشکلی وجود ندارد. حتی بحث استانداردسازی ورزشگاه آزادی هم بود که رئیس شرکت تجهیز همه عوامل را بسیج کردند تا آن هم آماده شود. فکر می‌کنم تا یکی، دو روز دیگر مدارک آن هم برای بارگذاری آماده شود.»
تسنیم هم خبر داد: شرکت توسعه پیشرو رفاه پردیس که زیر نظر بانک رفاه فعالیت می‌کند -که خود زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است- چکی به مبلغ 2 هزار و 100 میلیارد تومان آماده کرده و درخواست خرید باشگاه پرسپولیس را داشته است.
این اتفاق حدود دو ماه پیش رخ داد و این شرکت که سهامی خاص و زیرمجموعه وزارت کار و رفاه است، تلاش کرد 51 درصد سهام پرسپولیس را در اختیار بگیرد اما با توجه به اتفاقات اخیر و اظهارنظر یکی از مسئولان سازمان تأمین اجتماعی که انتقال این باشگاه را «از چاله به چاه افتادن خوانده بود»، این موضوع فعلاً متوقف شده است.
در عین حال صولت مرتضوی وزیر کار امروز در این باره گفته است: «در صورتی که افتخار واگذاری سهام پرسپولیس به سازمان تأمین اجتماعی برسد، صندوق‌های ما تمام قد و با قدرت حاضر خواهند شد.»
با وجود عزمی که برای حل این مشکل تا پایان سال جاری وجود دارد و نگاه مثبت مسئولان، انتشار نامه‌ای که نشان می‌دهد سهام باشگاه پرسپولیس در ازای بخشی از بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی به این سازمان تعارف شده ماجرای واگذاری را حداقل برای هواداران پرسپولیس کمی تلخ و عجیب‌تر کرد و امید می‌رود چنین مسائلی در مورد رویکرد به وزارت کار در میان نباشد.
اگر این مسأله حل شود پرسپولیس باید درباره گزارش‌های سالیانه و میان دوره‌ای مالی خود نیز علاوه بر تسویه بدهی‌ها مدارک خود را بارگذاری کند و البته امیدوار باشد ایرادهای نرم‌افزاری که در ورزشگاه آزادی به عنوان ورزشگاه میزبان وجود دارد مانعی برای اخذ مجوز حرفه‌ای نباشد و این تیم در نخستین فصل لیگ نخبگان آسیا یکی از تیم‌های حاضر در این تورنمنت جذاب باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی