صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سی و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سی و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۵

مالک ناتینگهام به دنبال داور تا تونل

گل جادویی نونیس

داروین نونیس در دقیقه نهم وقت‌های تلف شده دیدار لیورپول در زمین ناتینگهام فارست گل پیروزی را به ثمر رساند. این اروگوئه‌ای که به عنوان بازیکن جانشین به زمین رفته بود، با ضربه سر سانتر الکسیس مک آلیستر را گل کرد در حالی که تیم میزبان به عملکرد داور، پل تیرنی در محاسبه وقت اضافه و همچنین متوقف کردن حمله فارست به دلیل مصدومیت ابراهیما کوناته بشدت معترض بود. تیرنی در شروع مجدد بازی دراپ بال کرد بدون اینکه بازیکنی از فارست باشد و لحظاتی بعد میهمان به گل رسید.
 
درخشش کلهر
احتمالش زیاد بود که در صورت گل شدن ضربه آنتونی الانگا به علت آفساید مردود شود اما کائویمین کلهر دروازه‌بان لیورپول این را ‌نمی‌دانست. این ایرلندی ۲۵ ساله به خوبی مقابل ضربه بازیکن سابق منچستریونایتد مقاومت کرد و چند موقعیت دیگر را هم از بازیکنان میزبان گرفت تا نشان دهد لیورپول حتی در نبود آلیسون بکر دروازه‌بان مطمئنی دارد.
 
شرایط مبهم سیتی گراوند
رفتارهای اولیه ترنت الکساندر آرنولد خیلی خوب نبود و نباید مورد توجه قرار گیرد. به هر حال به دلیل رقابت شدید این دو تیم در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ همچنان رابطه خوبی میان دو دسته از هواداران حاکم نیست که خیلی از آن به دلایل غیر ورزشی است. از طرف دیگر وضعیت ناتینگهام مبهم است و شاید به دلیل نقض قوانین مالی با کسر امتیاز روبه‌رو شود. برای همین سیتی گراوند در ابتدای بازی چندان به نفع میزبان نبود و همین به لیورپول فرصت داد ابتکار بازی را در دست بگیرد. گل ثانیه آخر هم که ورزشگاه را به هم ریخت و اوانجلوس ماریناکاس مالک باشگاه فارست به درون زمین دوید و داور را تا تونل تعقیب کرد.
 
اعتماد به بابی کلارک
نیمه اول چندان جذاب نبود اما لیورپول خیلی تلاش می‌کرد بابی کلارک را در ترکیب تیم جا بیندازد؛ او که یک هفته عالی را شروع کرده و در برد تیمش مقابل چلسی در فینال جام اتحادیه درخشیده، برای نخستین بار در ترکیب اصلی لیورپول در لیگ برتر قرار گرفت. در حالی که امثال کودی خاکپو و هاروی الیوت به خاطر عملکرد هفته گذشته کمی خسته بودند، کلارک پر از اشتیاق و انگیزه بود و جای تعجب نیست اگر در بقیه فصل بازیکن ثابت تیم باشد حتی وقتی نام‌های بزرگ به ترکیب تیم یورگن کلوپ بر می‌گردند.
 
خط حمله ناکارآمد
دیدن دیووک اوریگی در خط حمله میزبان شاید چندان برای هواداران لیورپول خوشایند نبود اما در واقع مهاجمان فارست کار خاصی در این بازی انجام ندادند. الانگا بهترین موقعیت‌های تیم را داشت، در هر نیمه یکی اما در هر دو مورد نداشتن خونسردی لازم باعث شد خودش و تیمش ناکام بمانند. البته بازی‌های زیادی هست که از میزبانی لیورپول آسان‌تر باشد و بتوان آنها را برد اما خیلی زود باید این قضیه را حل و فصل کنند اگر نمی‌خواهند در نبرد بقا ناکام بمانند.
 
کورس قهرمانی
لیورپول قطعاً به عنوان صدرنشین به بازی هفته بعد مقابل منچسترسیتی می‌رود و اگر موفق به شکست تیم پپ گواردیولا شود، شانس اول قهرمانی خواهد بود. شاید تا چند دهه این بازی و این گل را به خاطر بسپارند.

جستجو
آرشیو تاریخی