صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سی و یک - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سی و یک - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۳

شروع بد الهامی با نساجی

شوک تمرین برفی جواب می‌دهد؟

آرمن ساروخانیان
روزنامه نگار

در روزهایی که نساجی با آلکاراز می‌باخت، هواداران این تیم اصرار داشتند که دوای درد این تیم ساکت الهامی است و فقط او می‌تواند به این بحران طولانی پایان بدهد. بعد از باخت سنگین خانگی مقابل مس رفسنجان سرانجام باشگاه با سرمربی اسپانیایی قطع همکاری کرد و الهامی را که بعد از پایان نیم‌فصل اول تیمی نداشت به قائمشهر برگرداند. این مربی احساساتی دو سال قبل توانست قهرمانی جام حذفی را برای نساجی به دست آورد و هواداران امیدوارند که بتواند خاطرات خوش گذشته را تکرار کند، ولی او در شروع نتیجه بدی گرفت و در سیرجان با سه گل مغلوب گل‌گهر شد.
از الهامی انتظار نمی‌رود نساجی را که در ماه‌های گذشته با دو سرمربی مختلف عملکرد ضعیفی داشته یک شبه متحول کند و برای ترمیم آن نیاز به زمان دارد، ولی حداقل این توقع وجود داشت که این تیم منسجم‌تر بازی کند و دروازه‌اش با هر حمله گل‌گهر تهدید نشود. حضور سرمربی جدید یک شوک روحی برای بازیکنان است و معمولاً برای اثبات خودشان باانگیزه‌تر بازی می‌کنند، ولی این درباره نساجی صدق نمی‌کرد و آنها با روحیه پایینی به زمین رفتند.
شاید برای همین بود که الهامی تصمیم گرفت تیمش را تنبیه کند و بازیکنان  بلافاصله در بازگشت از سیرجان در شب برفی تهران یک جلسه تمرین اضافه برگزار کردند. این تصمیم بازتاب‌های متفاوتی داشت و گروهی آن را زیاده‌روی می‌دانستند. حتی شایعه شد که تعدادی از بازیکنان تیم به خاطر تمرین در این هوا سرما خورده‌اند.
مشکل الهامی اما فقط وضعیت انگیزشی بازیکنانش نیست. او تیمی را تحویل گرفته که در چند پست نیاز به تقویت دارد، ولی فهرست تیم پر است و امکان اضافه کردن بازیکنان جدید وجود ندارد. او مجبور است در 12 هفته باقی‌مانده با گروه فعلی پیش برود و با همین بازیکنان راه حلی برای ارتقای کیفیت تیمش پیدا کند. شانس الهامی این است که تیم‌های پایین جدول به ندرت می‌برند و هفته گذشته پیکان، استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان به تساوی رسیدند. نساجی در این شرایط با یکی دو برد می‌تواند از قعر جدول کنده شود و از منطقه سقوط فرار کند.
بازی بعدی نساجی مقابل صنعت نفت در آبادان است که برای دو تیم حاضر در منطقه سقوط حکم مرگ و زندگی را دارد. اگر الهامی بتواند از آبادان با سه امتیاز برگردد، مشخص می‌شود که تمرین تنبیهی مؤثر بوده و بازیکنان را هوشیار کرده است. شکست در این بازی اما نساجی را به مدعی جدی سقوط تبدیل خواهد کرد. هواداران دوست ندارند در فصلی که بازی در آسیا را تجربه کردند به لیگ یک برگردند. اگر الهامی در مأموریت ابقای نساجی موفق شود به بت هواداران تبدیل خواهد شد، ولی سقوط برای خودش و این باشگاه قدیمی و پرطرفدار گران تمام
می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی