خبر

تسلیت کیومرث هاشمی در پی درگذشت دکتر توکل
کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در پیامی درگذشت دکتر «محمد توکل» از چهره‌های ماندگار کشتی ایران را تسلیت گفت. متن پیام تسلیت به شرح زیر است:
انا لله و انا الیه راجعون
فقدان «دکتر محمد توکل» که بسیاری از سال‌های زندگی‌اش را در عرصه‌ مدیریتی کشتی ایران و جهان با خدمات باارزش سپری کرد، موجب تأثر و تألم است.
زنده‌یاد دکتر محمد توکل با فعالیت در مسئولیت‌های ریاست فدراسیون کشتی، عضو هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی و رئیس کمیته‌ پزشکی فیلا نمادی از یک مدیر توانمند، متخصص و متعهد بود و عملکرد درخشان آن فقید سعید، از او یک چهره‌ برجسته و ماندگار برای کشورمان در ابعاد جهانی ساخت که مایه‌ مباهات بوده است. با گرامیداشت یاد و خدمات ارزشمندی که در رشته کشتی از خود بر جای گذاشت، این مصیبت بزرگ را به خاندان محترم و بازماندگان گرامی‌اش، جامعه‌ پرافتخار کشتی و ورزش‌دوستان تسلیت می‌گویم و برای این بزرگوار از خداوند منان طلب صبر و سلامتی و برای روح آن تازه عزیز سفرکرده به دنیای باقی طلب آمرزش، رحمت و آرامش دارم.
 

با حکم وزیر ورزش
اسبقیان و کلهر سخنگو شدند
کیومرث هاشمی طی حکمی سخنگویان وزارت ورزش و جوانان را منصوب کرد. بر اساس تصمیم کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، سیدمحمدشروین اسبقیان و سینا کلهر به ترتیب به عنوان سخنگویان حوزه ورزش و جوانان منصوب شدند. با انتخاب سخنگویان ورزش و جوانان، نشست‌های خبری دکتر اسبقیان و دکتر کلهر هر دو هفته یک‌بار  به منظور پاسخگویی به پرسش‌های رسانه‌های گروهی در این دو حوزه در محل وزارتخانه برگزار خواهد شد که زمان این نشست‌ها از سوی اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان به اطلاع رسانه‌های گروهی خواهد رسید.
 

روشن شدن زنگ خطر با عملکرد ضعیف رکابزنان
 رکابزنان ایران در مسابقات پیست قهرمانی آسیا عملکرد ضعیفی از خود به جا گذاشتند و حتی به مدال هم نزدیک نشدند تا نشان دهند شکاف بوجود آمده بین ایرانی‌ها و دیگر کشورها هر ساله در حال گسترش است. تیم ملی دوچرخه‌سواری پیست ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ عملکرد خوبی از خود به نمایش نگذاشت و هیچ سهمی از مدال‌های توزیع  شده نداشت. قطعاً این زنگ خطری جدی برای دوچرخه‌سواری ایران است برای حضور در عرصه‌های مختلف بین‌المللی. نکته مهم این است که حتی رکابزنان ایران به مدال نزدیک هم نشدند و اکثر نتایج هفتم به بعد بود. این نشان می‌دهد شکافی که بین رکابزنان ایران و دیگر کشورها ایجاد شده، هر روز در حال بیشتر شدن است. شرایط اکنون به گونه‌ای است که حتی عربستان هم صاحب مدال می‌شود اما دست رکابزنان ایران خالی می‌ماند. تیم ملی ایران با هشت رکابزن مرد و زن در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان به این مسابقات رفت و نفراتی در این اعزام حضور داشتند که از شانس بیشتری برای گرفتن مدال بهره‌مند بودند اما همان نفرات هم راه به جایی نبردند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی