صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و بیست و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و بیست و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۹

چشمک آبی به جام

شلیک مستقیم به قلب کهکشان

 سه‌شنبه8/12/1402، هفته هفدهم بیست و سومین دوره لیگ برتر، ورزشگاه آزادی، ساعت:17:15، تماشاگر:20 هزار نفر
استقلال: یک
گل: روزبه چشمی (36)
 سپاهان: صفر
داور: پیام حیدری
کمک‌ها: فرهاد مروجی، علیرضا مرادی
اخطار: ایمان سلیمی، گوستاوو بلانکو، امید حامدی فر (استقلال) سیاوش یزدانی، علی‌اصغر اعرابی (سپاهان)
 استقلال:
سیدحسین حسینی، ایمان سلیمی، رافائل سیلوا، آرمین سهرابیان، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، آرش رضاوند، مهدی
مهدی پور (77- امید حامدی‌فر) جلال الدین ماشاریپوف (77- مهرداد محمدی) گوستاوو بلانکو (88- آرمان رمضانی)
سرمربی: جواد نکونام
سپاهان:
پیام نیازمند، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر،  میلاد زکی پور (76- عیسی عباس)، رامین رضاییان، امید نورافکن،  برایان دابو، محمدجواد حسین‌نژاد (46- علی‌اصغر اعرابی)، فرشاد احمدزاده (46-آریا یوسفی)، رضا اسدی (76- کاوه رضایی)، شهریار مغانلو
سرمربی: ژوزه مورایس
 تیم‌های رده اول و سوم جدول رده‌بندی در یکی از مهم‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین دیدارهای نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم رفتند. استقلال و سپاهان که از همان ابتدا مدعیان کسب عنوان قهرمانی بودند، رقابت سختی در بالای جدول رده‌بندی دارند. استقلال در شرایطی با پنج امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان در صدر جدول رده‌بندی قرار داشت که شاگردان مورایس دو بازی کمتر انجام داده‌اند. این بدان معنا بود که شکست تیم نکونام در این بازی و پیروزی احتمالی اصفهانی‌ها در بازی‌های معوقه، به معنای از دست رفتن کامل صدر جدول و عقب ماندن در کورس قهرمانی بود. به همین دلیل استقلال قصد نداشت قافیه را به حریف ببازد. با توجه به حساسیت بازی دو تیم سعی کردند که با احتیاط پیش رفته و بدون تفکر بی‌گدار به آب نزنند اما از همان شروع بازی همین حساسیت کار داور را سخت کرد و هر برخوردی باعث می‌شد تا دو تیم به داور بازی معترض شوند.
 در همین راستا در دقیقه 4 پرتاب اوت میلاد زکی‌پور در محوطه جریمه به سهرابیان رسید که ضربه این بازیکن هنگام دفع توپ به دستش برخورد کرد و نیمکت‌نشینان و بازیکنان سپاهان اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما حیدری چنین اعتقادی نداشت و هشت دقیقه بعد یعنی در دقیقه 12 بلانکو در محوطه جریمه توسط یزدانی سرنگون شد که باز هم حیدری اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. بعد از این دو صحنه در دقیقه 18 سپاهان توسط رضاییان صاحب موقعیت شد که ضربه کاشته رامین رضاییان مستقیم به سمت دروازه رفت و حسینی توپ را راهی کرنر کرد. دو تیم اما با وجود اینکه سعی می‌کردند خود را به دروازه حریف نزدیک کنند اما جانب احتیاط را نیز رعایت کرده و مراقب ضدحملات بودند تا اینکه در دقیقه 36 شوت روزبه چشمی همه را غافلگیر کرد و استقلال را با یک گل جلو انداخت. با توجه به اینکه استقلال جلو افتاد سپاهان سعی در جبران نتیجه داشت. دقیقه 43 اشتباه مرگبار صالح حردانی در محوطه جریمه و دفع ناقص او، موقعیت فوق‌العاده‌ای را برای مغانلو مهیا کرد که ضربه او به پایه تیرک دروازه برخورد کرد. بعد از این صحنه اتفاق خاصی نیفتاد و دو تیم با سوت داور زمین را ترک کردند و نیمه اول با تک گل چشمی با برتری استقلال به پایان رسید. نیمه دوم را تیم سپاهان سعی کرد با حمله آغاز کند اما از آنجایی که این تیم به خاطر پنج شکست قبلی (سه تا در لیگ و دو شکست در بازی‌های آسیایی) روحیه چندان مناسبی نداشت نتوانست موقعیت‌های خود را تبدیل به گل کند. دقیقه 62 روی پاس تماشایی و دیدنی رضا اسدی، اعرابی با سیدحسین تک به تک شد که کاپیتان آبی‌ها با خروج به موقع از دروازه توانست شوت بازیکن سپاهان را مهار کرده و دروازه تیمش را نجات دهد. اما در دقیقه 73پس از یک پرتاب بلند به محوطه جریمه، مدافعان سپاهان به صورت ناقص توپ را دفع کردند که ماشاریپوف در محوطه جریمه صاحب یک موقعیت فوق‌العاده گلزنی شد ولی توپ روی پای او جفت و جور نشد و ضربه بازیکن ازبک به بیرون رفت.  دقیقه 75 آریا یوسفی با یک حرکت انفرادی وارد محوطه جریمه شد که شوت زمینی او به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت. سپاهان که نمی‌خواست بازنده این بازی شود سعی در جبران نتیجه داشت اما شاگردان نکونام به خوبی توانستند تک گل خود را حفظ کرده و فاتح مهم‌ترین بازی هفته شوند. استقلال با ادامه رکورد شکست نخوردن در خانه همچنان صدرنشین ماند تا هوادارانش راضی از ورزشگاه بیرون بروند.

جستجو
آرشیو تاریخی