کیومرث هاشمی:

میان وزارت ورزش، کمیته المپیک و فدراسیون‌ها تفاهمنامه مالی منعقد می‌شود

کیومرث هاشمی در پایان فینال لیگ برتر والیبال زنان که با قهرمانی سایپا همراه شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: والیبال رشته پرطرفداری در ایران است و قطعاً برگزاری لیگ به توسعه و پیشرفت والیبال بانوان کمک خواهد کرد.
وی افزود: ضمن قدردانی از دوستانی که در ورزش بانوان تیمداری می‌کنند، باید بگویم در ابتدای راه هستیم و توسعه ورزش بانوان می‌تواند از باشگاه‌ها آغاز شود. خوشبختانه در اکثر رشته‌های ورزشی لیگ داریم. این لیگ‌ها به تقویت تیم‌های ملی کمک و وزارت ورزش از برگزاری لیگ‌ها حمایت می‌کند.
وزیر ورزش همچنین درباره پرداخت پاداش مدال‌آوران بازی‌های آسیایی هانگژو، توضیح داد: هنوز سال تمام نشده و پرداخت پاداش بازی‌های آسیایی در برنامه‌های ماست. تلاش ما این است تا در اوایل سال آینده با حضور رئیس جمهور مراسم تجلیل از مدال‌آوران را برگزار و پاداش قهرمانان را تقدیم کنیم.

با توجه به دغدغه های
بین المللی، اساسنامه فدراسیون ها تدوین می شوند
وزیر ورزش و جوانان که روز گذشته در جلسه هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک شرکت کرده بود، خاطرنشان کرد: در این جلسه در خصوص سیاست‌های کمیته ملی المپیک برای بازی‌های آسیایی ژاپن که کمتر از 4 سال دیگر برگزار خواهد شد و همچنین مسابقات داخل سالن آسیا که به میزبانی تایلند برگزار می‌شود صحبت‌هایی انجام شد. علاوه بر این درباره سیاست‌های مشترک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای سال 1403 تصمیماتی گرفته شد. طبق این سیاست‌ها قرار است در سال آینده یک تفاهمنامه مالی مشترک بین وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها منعقد شود و کمک‌های مالی که کمیته و وزارت به فدراسیون‌ها خواهند داشت به صورت شفاف مشخص خواهد شد.
هاشمی تصریح کرد: طبق این برنامه مشترک از این به بعد طبق پرداختی‌هایی که انجام می‌شود نوع انتظاراتی که وزارت و کمیته ملی المپیک از هر فدراسیون خواهند داشت مشخص است و به نوعی این کمک‌ها دیگر به درستی هزینه خواهد شد و از پراکنده‌کاری جلوگیری خواهد شد.
وی همچنین در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به تصمیمات جدید برای تدوین اساسنامه فدراسیون‌ها خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که هر فدراسیون اساسنامه مستقل خودش را داشته باشد و با توجه به دغدغه‌های بین‌المللی و همچنین داخلی و مشکلاتی که بعضاً سر راه فدراسیون‌ها قرار می‌گیرد اساسنامه‌ها را تدوین کنیم. براساس قوانین داخلی کشور این اساسنامه‌ها بررسی می‌شود و در نهایت با همکاری کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها و در حمایت دولت این اساسنامه‌ها را به تصویب برسانیم.

جستجو
آرشیو تاریخی