صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و بیست و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و بیست و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۵

شب خاص دیبالا در المپیکو

هت‌تریک رویاها

در مرکز رم و زیر نور استادیوم المپیکو، پائولو دیبالا فصل خاطره‌انگیزی از دوران فوتبال خود و باشگاه آاس رم را نوشت. دیبالا با هت‌تریک در پیروزی سخت و نزدیک 3 بر 2 مقابل تورینو، تنها سه امتیاز برای تیمش نگرفت بلکه یک دستاورد شخصی برای خود رقم زد، به رؤیایی بزرگ رسید و شادی را به هم‌تیمی‌ها و هواداران هدیه کرد. حرف‌های او کنار زمین نشانه شادی‌اش بود و اینکه برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر انگیزه زیادی دارد. برای دیبالا این فقط یک هت‌تریک نبود. یک شاهکار بود، برای نخستین بار با پیراهن رم سه گل در یک بازی زد که شاهدی برای مهارت، انگیزه و مقاومت او بود. او از اکتبر 2018 یعنی تقریباً پنج سال و نیم قبل، زمانی که برای یوونتوس بازی می‌کرد، هت‌تریک نکرده بود و دنبال این لحظه می‌گشت. گل اول از روی نقطه پنالتی، یک ضربه از راه دور عالی و گل آخر که بعد از یک و دوی هوشمندانه با روملو لوکاکو زده شد، نشان از قدرت و تنوع مهارت‌های این آرژانتینی در زمین داشت. باشگاه هم مثل بازیکن شرایط سختی را سپری می‌کند و این موفقیت می‌تواند برای همه راهگشا باشد.
 
 انگیزه‌های تیم
با وجود شادی بسیار برای این موفقیت فردی، اظهارات دیبالا بعد از بازی فراتر از بازی با تورینو بود. او این پیروزی را به دانیله دروسی نسبت داد تا روحیه و اتحاد تیمی را به رخ بکشاند. سفر رم در لیگ اروپا یکی دیگر از نکات مورد اشاره دیبالا بود، او گفت تیم انگیزه زیادی برای رسیدن به جام دارد و رقابت سختی پیش رویشان است و معلوم می‌شود رم تنها به رقابت‌های داخلی و کسب سهمیه‌های اروپایی چشم ندوخته است. تلفیق شاهکارهای فردی با اهداف جمعی نشان از یک محیط پویا در رم دارد جایی که درخشش شخصی در بافت تیم با اهدافی بزرگتر جشن گرفته می‌شود. رم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا با تیم خوب برایتون روبه‌رو می‌شود که مربیگری‌اش بر عهده روبرتو دی زربی ایتالیایی است.
 
آینده در رم
دیبالا همچنین به سراغ آینده‌اش در رم رفت و از این گفت که ارتباط فوق‌العاده‌ای با پایتخت ایتالیا دارد و از بودن در تیم رم و حضور در کنار هم‌تیمی‌هایش لذت می‌برد. این اهمیت زیادی دارد با توجه به شرایطی که دیبالا بعد از جدایی از یووه و آمدن به جالوروسی تجربه کرد. او به خوبی در شهر و تیم رم جا افتاده است و به نظر می‌رسد بعد از تورین، خانه دوم خود در ایتالیا را پیدا کرده است. در نگاه دیبالا به آینده، هت‌تریک مقابل تورینو لحظه تعیین‌کننده‌ای در دوران حرفه‌ای او در رم محسوب خواهد شد. این سه گل یادآور استعداد فوق‌العاده مهاجم آرژانتینی، مشارکت او در کار تیمی و جایگاهش در قلب هواداران تیم «شهر ابدی» است که نشانه‌ای از امید و خوشبینی به ادامه فصل تیم در ایتالیا و اروپا محسوب می‌شود.
 
چهارمین گلزن آرژانتینی تاریخ سری A
دیبالا با سه گلی که در برد 3 بر 2 رم مقابل تورینو زد، مشترکاً در رده چهارم برترین گلزنان آرژانتینی تاریخ سری A قرار گرفت. روزنامه گاتزتا دلو اسپورت گزارش داده دیبالا با 121 گل در رده چهارم قرار دارد، نفر اول این فهرست گابریل باتیستوتا با 184 گل است، هرنان کرسپو با 153 گل و گونسالو ایگواین با 125 گل به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. دیبالا با این سه گل 121 گله شد و همراه با مائورو ایکاردی به صورت مشترک در رده چهارم بهترین گلزنان آرژانتینی تاریخ لیگ ایتالیا قرار گرفت.
جستجو
آرشیو تاریخی