صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و بیست و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و بیست و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

آمار و ارقام

تفاضل گل اینتر، بیشتر از گل زده تمام تیم‌های سری آ
در دیداری از هفته بیست و ششم رقابت‌های سری آ فصل ۲۰۲۳/۲۴، اینتر با نتیجه پرگل ۴-۰ لچه را شکست داد. شاگردان سیمونه اینزاگی با اختلاف ۹ امتیازی نسبت به یوونتوس رده دومی و البته با یک بازی کمتر در صدر جدول قرار گرفته‌اند و از شانس بالایی برای کسب عنوان قهرمانی برخوردارند. نگاهی به آمار خط حمله اینتر در فصل جاری نشان می‌دهد این تیم در فاز تهاجمی عملکرد شگفت‌انگیز و بی‌سابقه‌ای را به ثبت رسانده است. بازیکنان اینتر طی 25 بازی خود در فصل جاری سری آ ۶۳ گل به ثمر رسانده و تنها ۱۲ گل دریافت کرده‌اند و همزمان بهترین خط حمله و خط دفاعی لیگ را در اختیار دارند. نکته جالب‌تر این است که تفاضل گل اینتر در فصل جاری (۵۱+) از شمار گل‌های تمام تیم‌های حاضر در سری آ بیشتر است. دومین خط حمله برتر لیگ در اختیار میلان قرار دارد که ۵۰ گل به ثمر رسانده است.

تأثیرگذار مثل تئو هرناندز
میلان در هفته بیست و ششم سری آ در فصل 2023/24 مقابل میهمانش آتالانتا به تساوی 1-1 رسید. به گزارش اوپتا، تئو هرناندز سومین مدافع 5 لیگ معتبر اروپا پس از رافائل گریرو و اشرف حکیمی است که طی 5 فصل اخیر آمار حداقل 20 گل و 20 پاس گل را به ثبت می‌رساند. همچنین هرناندز در بازی مقابل آتالانتا برای دویستمین بار در تمامی رقابت‌ها پیراهن روسونری را به تن کرد. گفتنی است مدافع چپ فرانسوی سابق رئال مادرید در دقیقه 3 دیدار مقابل آتالانتا به لیائو پاس گل داد.

آسیایی‌های قهرمان جام اتحادیه
فینال جام اتحادیه فوتبال انگلیس روز یکشنبه با پیروزی ۱-۰ لیورپول مقابل چلسی به پایان رسید تا واتارو اندو هافبک ژاپنی تیم یورگن کلوپ در اولین سال حضور خود در این باشگاه و جدایی از تیم اشتوتگارت به یک قهرمانی جذاب با قرمزهای بندر مرسی ساید برسد اما نکته جالب اینجا است که در تاریخ این رقابت‌ها تنها ۳ بازیکن آسیایی افتخار حضور در فینال جام اتحادیه انگلیس از ابتدا در ترکیب تیم خود را داشته‌اند و موفق به فتح جام هم شده‌اند. این بازیکنان شامل:
۱) پارک جی سونگ از تیم منچستریونایتد که دو بار در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ به این افتخار نائل آمد.
۲) کی سونگ یئونگ هافبک سابق باشگاه سوانزی که در سال ۲۰۱۳ این اتفاق را رقم زد.
۳) و حالا واتارو اندو در سال ۲۰۲۴ به عنوان کاپیتان تیم ملی ژاپن و هافبک باشگاه لیورپول آخرین بازیکن این لیست است که به این افتخار رسیده است.
البته همچنان با دو بار حضور و قهرمانی در رقابت‌ها این پارک جی سونگ است که از این حیث پرافتخارترین بازیکن آسیایی تاریخ رقابت‌های جام اتحادیه انگلیس به شمار می‌رود.

جستجو
آرشیو تاریخی