سقف آرزوهای آقای شگفتی‌ساز بالاتر از بایرن و لیورپول؛

ژابی منتظر رئال مادرید خواهد ماند

ایمان گودرزی
روزنامه نگار


به گزارش اشپورت آینس، عملکرد ماورایی ژابی آلونسو از زمان هدایت بایرلورکوزن زبانزد خاص و عام شده است. سرمربی اسپانیایی هفته‌ به هفته به قهرمانی در بوندس‌لیگا و پایان دادن به پادشاهی 11ساله بایرن مونیخ در آلمان نزدیک‌تر می‌شود. لورکوزن تحت هدایت آلونسو به آمار بی‌نظیر 33 بازی متوالی بدون شکست رسیده و از این حیث، رکورددار در تاریخ فوتبال آلمان است. پاداش نتایج عالی ژابی آلونسو در بایرلورکوزن، علاقه شدیدی است که غول‌های بزرگ اروپایی به ریش‌قرمز پیدا کرده‌اند. دو باشگاه لیورپول و بایرن مونیخ با توجه به قطع همکاری با یورگن کلوپ و توماس توخل در تابستان، تمایل شدیدی به امضای قرارداد با آلونسو دارند و حتی گفته می‌شود سران بایرن در روزهای اخیر تماس‌هایی با نمایندگان ریش‌قرمز برقرار کرده‌اند. اما با وجود علاقه لیورپول و بایرن‌مونیخ، رویایی‌ترین مقصد برای ژابی آلونسو رئال‌مادرید است. آلونسو به جای پیوستن به لیورپول و بایرن مونیخ، به ادامه کار در بایرلورکوزن برای یکی دو فصل دیگر می‌اندیشد تا شرایط در آینده برای هدایت کهکشانی‌ها فراهم شود. از طرفی، سران رئال‌مادرید هم ژابی آلونسو را جانشین ایده‌آل کارلو آنچلوتی می‌بینند و هر گاه دوران کارلتو در سانتیاگو برنابئو به پایان برسد، مشتاق به همکاری با آلونسو خواهند بود. قرارداد ژابی آلونسو و کارلو آنچلوتی با بایرلورکوزن و رئال مادرید، هر دو در تابستان 2026 به پایان می‌رسد. ژابی آلونسو حد فاصل سال‌های 2009 تا 2014 پیراهن رئال‌مادرید را بر تن کرد. او در دوران حرفه‌ای فوتبال خود، بیش از هر تیمی برای رئال (236 بازی) به میدان رفت.
بند ویژه برای رئال مادرید
او در حال حاضر توانسته است لورکوزن را تحت هدایت خودش به رکورد باورنکردنی 33 بازی بدون شکست در بوندس‌لیگا برساند که بهترین رکورد تاریخ این مسابقات است و این تیم را در صدر جدول این رقابت‌ها حفظ کند.
بسیاری از رسانه‌های انگلیسی و آلمانی در روزهای اخیر مدعی شده بودند که دو باشگاه بایرن مونیخ و لیورپول که در پایان فصل بدون سرمربی خواهند بود به‌صورت جدی به دنبال به خدمت گرفتن این مربی اسپانیایی هستند اما او شرط خاصی دارد. اسپورت وان آلمان خبر داده است که علاقه ژابی به رئال مادرید فراتر از حد انتظار است و بلندپروازی او این است که بتواند روزی جانشین کارلو آنچلوتی روی نیمکت این تیم شود و هدایت کهکشانی‎‌ها را در برنابئو تجربه کند. ژابی به همین دلیل قصد دارد بند ویژه و خاصی را فقط برای رئال مادرید در نظر بگیرد تا شانس حضور در این تیم را در هر صورتی داشته باشد. به همین دلیل بند فسخی در قراردادش با لیورپول یا بایرن هم گنجانده خواهد شد تا از این نظر مشکلی نداشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی