صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و بیست و شش - ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و بیست و شش - ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۵

توافق کیلیان امباپه با رئال مادرید در حال نهایی شدن

یک قدم تا امضا

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

انتقال کیلیان امباپه به رئال مادرید در مراحل پایانی قرار دارد و انتظار می‌رود به‌ محض امضای قرارداد او با لوس‌ بلانکوس، پاری‌سن‌ژرمن بیانیه رسمی جدایی این فوق‌ستاره را روی خروجی وبسایت خود قرار دهد. هفته پیش بود که کیلیان امباپه به باشگاه پاری‌سن‌ژرمن اطلاع داد در تابستان این باشگاه را ترک می‌کند. با وجود قطعی بودن تصمیم ستاره فرانسوی و اطلاع دادن آن به ناصرالخلیفی و هم‌تیمی‌ها، همچنان داستان‌های ضد و نقیضی در رسانه‌های مختلف درباره آینده امباپه مطرح می‌شود که برخی از آنها را به نقل از مارکا، رلوو و بی‌بی‌سی در ایران ورزشی منتشر کردیم.
فابریتزیو رومانو، خبرنگار مشهور حوزه نقل و انتقالات در خصوص ماجرای انتقال کیلیان امباپه به رئال مادرید، در یک ویدیوی سه دقیقه‌ای به تشریح شرایط این معامله پرداخته است. به گفته رومانو، رئال مادرید تنها باشگاهی محسوب می‌شود که پیشنهادی رسمی برای جذب کیلیان امباپه آماده می‌کند و این ستاره 25 ساله تا امروز فقط و فقط با این تیم جهت تعیین مقصد آینده‌اش در تماس بوده است. خود امباپه، مادرش و سایر نمایندگانش فقط با رئال مادرید در تماس هستند.

رئال مادرید مقصد قطعی کیلیان امباپه
خلاف اخبار منتشر شده اخیر، قرارداد رسمی میان رئال مادرید و کیلیان امباپه هنوز امضا نشده چون همچنان برخی جزئیات باید مشخص شوند. با این‌حال جزئیات حل‌ شدنی است و این معامله به مراحل پایانی (انتشار خبر غیر رسمی انتقال) نزدیک می‌شود. مهم‌ترین بخش انتقال امباپه به رئال مادرید، اطلاع دادن تصمیم جدایی به ناصرالخلیفی بود که هفته گذشته انجام شد اما پاری‌سن‌ژرمن باید از امضای قرارداد امباپه با رئال مادرید مطلع شود و جدایی ستاره خط حمله تیمش را به‌ صورت «رسمی» اعلام کند.

پاری‌سن‌ژرمن چه زمانی جدایی امباپه را اعلام می‌کند؟
نه لوئیس انریکه، نه وبسایت پاری‌سن‌ژرمن و نه خود امباپه هنوز جدایی را به‌ صورت رسمی اعلام نکرده‌اند. چرا؟ به این دلیل که ابتدا باید انتقال به رئال مادرید به صورت رسمی و با بستن قرارداد انجام شود. باید منتظر باشیم و ببینیم رئال مادرید چه موقعی انتقال را رسمی می‌کند. شاید زمان انتشار بیانیه رسمی پیوستن امباپه به رئال مادرید، پایان فصل باشد؛ هنوز زمان دقیقی برای اعلام این خبر مشخص نشده است اما پاری‌سن‌ژرمن به محض خبردار شدن امضای قرارداد امباپه با رئال مادرید، جدایی او را رسماً اعلام خواهد کرد.

دستمزد امباپه در رئال مادرید و جزئیات نهایی انتقال
برای امضای قرارداد میان امباپه و رئال مادرید، فعلاً باید منتظر باشیم چون مسائل مربوط به «حق تصویر» مهم است. امباپه در این زمینه، اختیارات و قدرت زیادی دارد. این موضوع یکی از همان جزئیاتی است که امباپه و رئال مادرید در حال بحث بر سر آن هستند. در خصوص دستمزد، امباپه قرار است در رئال مادرید در حدود بازیکنانی چون جود بلینگام و وینیسیوس جونیور دریافتی داشته باشد. این یعنی دستمزد ستاره تیم ملی فرانسه در رئال مادرید، ساختار دستمزدهای تیم را برهم نخواهد زد؛ اگرچه امباپه پاداش مهم و قابل‌ توجهی حین امضای قرارداد دریافت خواهد کرد.
موضوع حق تصویر یک گام حیاتی و مهم در مذاکره میان امباپه و رئال مادرید است اما قرارداد پیوستن به رئال مادرید در دستان مهاجم پاری‌سن‌ژرمن است؛ مذاکرات ادامه دارد و این جزئیات بزودی حل و فصل خواهد شد. شرایط برای مادریدی‌ها جهت امضای این قرارداد در آینده نزدیک، بسیار بسیار خوشبینانه است. الان باید منتظر باشیم و ببینیم پاری‌سن‌ژرمن چه زمانی جدایی کیلیان امباپه را رسماً اعلام خواهد کرد؛ زمانی که احتمالاً او قراردادش با رئال مادرید را امضا کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی