صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و بیست و پنج - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و بیست و پنج - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۶

بدشانسی آوردیم که کار به اما و اگر کشیده شد

سلیمی: قسمت بود اعزام شوم

فائزه زمانی
روزنامه نگار


ستاره 20 ساله تکواندو در عین ناباوری در گرنداسلم چین دستش از سهمیه کوتاه ماند تا کارش برای رسیدن به مرزهای پاریس به اما و اگر کشیده شود.
4 دی ماه بخت با آرین سلیمی یار نشد تا با باخت در روز تولدش از المپیک دور و دور‌تر شود اما با انتخابش به عنوان تک نماینده ایران در مسابقات انتخابی المپیک قاره‌ای، حالا دنیا یک فرصت دیگر به او داده است؛ فرصتی که می‌تواند پاهایش را به شیاپ چانگ پاریس باز کند و یا برای همیشه حسرت تماشای آسمان پاریس را بر دلش بگذارد.
 هر چند ناکامی‌اش در گرنداسلم حسرتی بر دلش گذاشته اما به گفته خودش حالا خوشحال است که زندگی به او فرصتی دوباره برای رسیدن به رویاهایش داده است. ستاره آینده‌دار تیم ملی که برای آخرین نبرد آماده است می‌خواهد جواب اعتماد کادرفنی را در خاک چین بدهد.
 
  انتخابت برای مسابقات انتخابی المپیک قاره‌ای چقدر تو را هیجان‌زده کرد؟
بابت انتخاب شدنم خداراشکر می‌کنم و امیدوارم که بتوانم اول از همه ایران و بعد کادرفنی را در چین سربلند کنم.
در وزن منفی 58 کیلوگرم سه تکواندوکار‌ خوب‌مان شانس حضور در انتخابی المپیک را داشتند اما تصمیم کمیته فنی اعزام من بود و قسمت اینگونه رقم خورد. حالا امیدوارم دعای این 3 نفر کمک حال من در این مسیر باشد تا بتوانم سهمیه المپیک را بگیرم.
 تو در گرنداسلم تا مرز گرفتن سهمیه رفتی اما این اتفاق نیفتاد، این بار شرایط المپیکی شدن را چگونه می‌بینی؟
به رغم اینکه 8،7 ماهی رنکینگ یک گرنداسلم را داشتم اما نتوانستم در این مسابقات سهمیه بگیرم و حالا مسابقات انتخابی المپیک قاره‌ای آخرین و البته فرصت بسیار خوبی برای من است تا بتوانم المپیکی شوم. همیشه توکلم به خدا است و معتقدم کاری بدون اجازه او انجام نمی‌گیرد. تکواندو ورزش صدم ثانیه‌ها است و هیچ وقت نمی‌توان چیزی در آن پیش‌بینی کرد. من شرایطی آرمانی داشتم و باید سهمیه را در گرنداسلم می‌گرفتم اما گاهی نمی‌شود که نمی‌شود. بنابراین همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد در گرنداسلم سهمیه بگیرم و نگرفتم، الان هم نمی‌توانم چیزی را پیش‌بینی کنم. اما می‌دانم که در شرایط خوبی هستم و امیدوارم روز مسابقه بتوانم به خوبی نکاتی که کادرفنی گوشزد می‌کند را گوش بدهم و بهترین خودم باشم تا دست پر برگردم.
  فکرش را می‌کردی انتخاب کادر فنی برای اعزام به این مسابقات باشی؟
در این مدت انتقاداتی به سبک مبارزه و یکسری از تکینک‌های من شد که معتقد بودند بعضی از آنها اخطار دارد ولی من همچنان معتقدم که این حرکات اخطار نداشت. به هر حال عده‌ای بر این اعتقاد بودند اما به کمک کادرفنی توانستم این موضوع را در اردو‌های تیم ملی برطرف کنم. تغییر خوبی در تکنیک‌ها ایجاد کردم که همین موضوع هم در نتایج اخیرم تأثیر خوبی داشت و احتمالاً این موضوعات برای انتخابم به چشم کادرفنی آمده است
 با توجه به سیر نزولی تکواندو در این سال‌ها، گرفتن مدال در المپیک شدنی است؟
 هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست اما می‌توانم این را بگویم که این تکواندوی ما نبوده که در این سال‌ها نزول کرده است بلکه رقبا بوده‌اند که پیشرفت خوبی داشتند. ما هم در همین چندوقت با تلاش و همت فراوان پیشرفت‌های زیادی داشتیم و راه چهارساله را یکساله طی کردیم اما متأسفانه بدشانسی آوردیم که مهران برخورداری نتوانست زودتر از این سهمیه بگیرد و مهدی حاج موسایی هم دستش از سهمیه کوتاه ماند و حالا کار به اما و اگر کشیده شد.
  حرف آخر؟
از اعتماد کادرفنی و عوامل فدراسیون تشکر می‌کنم امیدوارم که بتوانم در چین با گرفتن سهمیه جواب اعتمادشان را بدهم و همچنین باعث خوشحالی مردم شوم.

جستجو
آرشیو تاریخی