صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و بیست و چهار - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و بیست و چهار - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۷

دبیرکل کمیته ملی المپیک:

بودجه ورزش رشد ۸۰ درصدی می‌خواهد

آرش عبدی
روزنامه نگار

همیشه روزهای آخر سال، بودجه سال جدید دغدغه مسئولان کمیته ملی المپیک است. سال المپیک یا بازی‌های آسیایی البته دوز دغدغه را بالاتر می‌برد. درست مثل سال ۱۴۰۳ که سال المپیک است. سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک معتقد است اعتبار ورزش برای سال آینده نیاز به رشد ۷۰-۸۰ درصدی دارد. او‌ می‌گوید: «بودجه سال آینده ورزش، حداقل باید بین ۷۰-۸۰ درصد رشد را به خاطر دو رویداد، زیرساخت‌ها و امکانات داشته باشد وگرنه به خاطر تورم ارزی و تجهیزات، اعزام‌ها و سفرهایی داریم، کار ما سخت می‌شود.»
به گفته او ورزش ایران سال آینده علاوه بر المپیک، بازی‌های داخل سالن را هم در پیش دارد: «ما سال آینده دو رویداد بزرگ داریم، هم بازی‌های المپیک و هم بازی‌های داخل سالن که تعداد کاروان بیشتر از المپیک است، هرچند اهمیتش خیلی کمتر از المپیک است، المپیک پاریس مهم‌ترین میدان سال آینده برای ورزشکاران است. ما باید همه تلاش‌مان را برای برگزاری اردوهای آمادگی ورزشکاران و تیم‌ها به خرج دهیم و برای اعزام هم باید تلاش کنیم تا حداکثر اعزام را انجام دهیم تا بهترین شرایط را برای آنها حفظ کنیم و بهترین جوایز را در نظر بگیریم. به جز این دو رویداد، رقابت‌های مختصرتری هم داریم. کمک به فدراسیون‌ها، تجهیزات و مربیان هم در دستور کار است و امکانات لازم برای آکادمی و مسائل دیگر را به دولت و سازمان برنامه و بودجه گفته‌ایم.
ولی شرایط بودجه‌ای سال آینده هنوز روشن نیست. از آنچه که به عنوان جداول بودجه تا حالا باید به مجلس می‌رفت خبر نداریم اما خواسته‌های‌مان را در جلسات مختلف به دولت و سازمان برنامه و‌ بودجه گفته‌ایم. امیدواریم که مورد توجه دولت و مجلس قرار بگیرد و بعد از تصویب در قالب شاخص‌هایی برای فدراسیون‌ها تقسیم کنیم.»
دبیرکل کمیته ملی المپیک از حضور آنلاین در اجلاس سرپرستان کاروان‌های حاضر در المپیک هم می‌گوید: «ما برای اجلاس سرپرستان کاروان‌ها به پاریس نمی‌رویم و آنلاین در جلسه شرکت می‌کنیم چراکه جلسه آنلاین و حضوری برگزار می‌شود. ما آنلاین را انتخاب کردیم و زمان را با آنها هماهنگ می‌کنیم. برای اجلاس بازی‌های داخل سالن هم هنوز لیست را نهایی نکرده‌ایم. متناسب با مصوبه هیأت اجرایی و لیست نهایی، دوستان برای اجلاس اولیه اعزام می‌شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی