صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و بیست و چهار - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و بیست و چهار - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۴

روزهای داغ در سرمای خوزستان

مدیران فولاد در خواب زمستانی!

اکبر منتشلو
روزنامه نگار
شروع با علی منصوریان، نوید خوبی برای فولادی‌های خوزستان نبود، چون خیلی زود مدیران باشگاه فولاد متوجه شدند که حدس هواداران و نظر آنها درباره سرمربی فولاد برای بیست و سومین دوره لیگ برتر بهتر بوده و آنها زودتر از مدیریت باشگاه، فهمیده بودند که منصوریان نمی‌تواند با فولاد به نتایج دلخواه آنها دست پیدا کند.
بر همین اساس منصوریان خیلی زود فولاد را ترک کرد و با رکورد عجیبی هم رفت. سه بازیی که فولاد یک امتیاز نتوانست کسب کند و نیمکت فولاد را دچار تغییرات کرد.
اما انگار مدیران باشگاه فولاد همچنان راه خودشان را می‌رفتند و دست باز آنها از نظر مالی، به جای اینکه در جهت پیشرفت و توسعه تیم هزینه شود، بیشتر حیف و میل می‌شد، مدیران این تیم با جیب پر پول به سراغ مربی خارجی رفتند و بدون مطالعه و حساب و کتاب، سرمربی اسپانیایی را روی نیمکت فولاد نشاندند.
شروع این مربی اسپانیایی هم خوب نبود و باخت چهارم هم به فولاد تحمیل شد. با ادامه حضور مارتینز اسپانیایی روی نیمکت فولاد، این تیم با وجود مشکلات زیاد فنی و بدنی، نتایج قابل قبولی کسب کرد و در حالی که 5 هفته از 15 هفته نیم‌فصل اول رقابت‌ها با بی‌تدبیری از دست فولاد رفته بود، مارتینز توانست از 10 بازی باقی مانده 15 امتیاز کسب کند و در حقیقت از هر بازی به طور میانگین یک و نیم امتیاز کسب کرد. نتایج این سرمربی که به نوعی باز هم انتخاب همین مدیران بود، خیلی بد نبود، اما فرصت بین دو نیم‌فصل می‌توانست به کمک این سرمربی و فولاد بیاید تا رقابت‌های نیم‌فصل دوم را بهتر شروع کنند و فولاد بتواند در جدول رده‌بندی سیر صعودی را داشته باشد، اما از آنجا که معمولاً شاهد مدیریت حرفه‌ای در این باشگاه نبودیم، به جای بهره‌برداری از وضعیت مالی خوب تیم، حالا ریخت و پاش‌های مدیران این تیم، فولاد را در وضعیت تکرار روزهای بد اوایل نیم‌فصل اول رقابت‌ها قرار داده است.
فولاد با مارتینز در مسیر صعود قرار داشت ولی این مسیر با برآورده نشدن انتظارات این سرمربی از جمله جذب بازیکنان مورد نیاز و نظر این سرمربی مسدود شد. این اتفاق خیلی زود اثر خودش را نشان داد، چرا که فولاد با مارتینز در رقابت‌های جام حذفی شرکت کرد و در رویارویی با تیم دسته اولی بازی را واگذار کرد و خیلی زود از این بازی‌های مهم حذف شد. به طور حتم این اتفاق خوبی برای فولادی‌ها نبود و به طور معمول هواداران فولاد بیشتر از هر کسی ناراحت شدند اما مدیریت باشگاه باز هم ترجیح داد دست به تغییرات روی نیمکت بزند و بر همین اساس سر ناسازگاری با این سرمربی را بنا کردند و در نهایت مربی اسپانیایی این تیم، از خوزستان رفت تا فولاد بدون سرمربی در هفته شانزدهم رقابت‌ها به میدان برود و البته باز هم مثل نیم‌فصل اول رقابت‌ها با باخت شروع کند.
حالا این تیم دقیقاً جایی ایستاده که در اول لیگ بیست و سوم ایستاده بود و انگار باز هم همان حوادث قرار است تکرار شود که در این صورت باید هواداران بی‌شمار فولاد منتظر سیر نزولی تیم‌شان باشند و شاید هم زمانی برای سقوط نکردن تیم‌شان دست به دعا شوند.
این در حالی است که برخی تیم‌ها با وضعیت بسیار خراب از نظر مالی توانسته‌اند با مدیریت صحیح نتایج فوق‌العادی کسب کنند که از جمله آنها می‌توان به باشگاه شمس آذر قزوین اشاره کرد که با وجود کسر سه امتیاز از این تیم در جایگاه نهم جدول رده‌بندی و چند پله بالاتر از فولاد ایستاده است. به نظر می‌رسد فولاد به جای تغییرات روی نیمکت باید در مدیریت باشگاه دچار تغییراتی شود تا شاید این تیم به مرز اما و اگر برای ماندن در لیگ برتر نرسد.

جستجو
آرشیو تاریخی