صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و بیست و دو - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و بیست و دو - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۵

فلورنتینو پرز آستین‌ها را بالا زد

مهندسی انتقال امباپه

 

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

مادرید در سال‌های اخیر زمینه را برای جذب امباپه آماده کرده است. حساب‌های آماده و پر از پول اجازه می‌دهند راه رسیدن به بهترین بازیکن جهان را طی کنید. به طور کلی، باشگاه عملیاتی را طراحی کرده است که دارای دو بخش است: از یک طرف پاداش کلان نقل و انتقالات و از سوی دیگر توانایی پرداخت دستمزد کلان برای پنج فصل. در مجموع آوردن امباپه در آن دوره حدود 500 میلیون یورو هزینه خواهد داشت.
برای این منظور باشگاه 128 میلیون وجه نقد، 265 میلیون اعتبار برای واگذاری اعطا کرده و در آخرین سال مالی تکمیل و تصویب شده موفق به کاهش 78 میلیونی از دستمزد خود شده است. از سوی دیگر، طبق حساب‌های رسمی، باشگاه پس از تکمیل بازسازی برنابئو 317 میلیون درآمد خواهد داشت در حالی که در حال حاضر 150 میلیون سالیانه از ورزشگاه درآمد کسب می‌کند. همه این موارد نشان می‌دهد که امکان جذب امباپه به لطف کار مالی دقیق و حساب شده به وجود آمده است.
می‌توان گفت مادرید به یک شرکت بزرگ تبدیل شده است. از 30 ژوئن 2023، باشگاه اعلام کرد که 1072 کارگر دارد. ECA (انجمن باشگاه‌های اروپا) مقیاسی دارد که سلامت اقتصادی نهادها را می‌سنجد که به آن نسبت کارایی می‌گویند: درصد کل هزینه‌های پرسنل یک باشگاه نمی‌تواند بیشتر از 70 درصد کل درآمد باشد. اگر مادرید در فصل گذشته 72 درصد بود (519 میلیون کل هزینه حقوق بیش از 1000 کارگر برای 712 میلیون درآمد نهایی)، در آخرین حساب‌های مصوب آن را به 54 درصد کاهش داد (هزینه پرسنل 452 میلیون برای کل درآمد 843 نفر). از یک سو هزینه‌های حقوق کاهش یافته و از سوی دیگر کل درآمد 17 درصد افزایش یافته است. سناریو برای آمدن امباپه بیش از هر زمان دیگری در فصول اخیر بسیار مطلوب است. یک حرکت استادانه.
 
فرمول پرداخت دستمزد
طبق گزارش‌هایی که اخیراً منتشر شده مهاجم اولین قدم را برداشته است و اکنون این باشگاه سفید است که باید پیشنهادی برای به خدمت گرفتن این بازیکن ارائه دهد طبق اخبار شنیده شده از پیشنهاد رئال مادرید، امباپه برای سفیدپوش شدن باید دستمزد خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد تا بتواند در این تیم بازی کند.
برای اینکه مهاجم حقوقی بسیار بیشتر از دستمزد هم‌تیمی‌های خود در مادرید نداشته باشد، مدیران مادرید می‌توانند به منابع یا فرمول‌های مختلفی برای جلوگیری از «تفرقه» در تیم متوسل شوند.
 
قرارداد همراه پاداش
یک فرمول پرکاربرد «قرارداد با پاداش» است. پاداشی رایج در لیگ‌های برتر که معمولاً برای بازیکنانی است که رایگان منتقل می‌شوند که شامل پرداخت مبلغی خارج از حقوق و دستمزد است.
همچنین می‌توانید به «پاداش وفاداری» متوسل شوید که شامل علامت‌گذاری یک یا چند تاریخ در مدت اعتبار قرارداد است که در صورت رسیدن به آن لحظات خاص، اگر فوتبالیست هنوز در باشگاه باشد، میزان مشخص شده را دریافت می‌کند. کاری که امباپه قبلاً در پاریس کرده بود.
 فرمول دیگر استفاده از پاداش برای دستاوردهای فردی مانند برنده شدن توپ طلا، کفش طلا، رسیدن بازیکن به تعدادی مشخص گل و پاس گل در مسابقات و پاداش‌های خاص با تیم است.
 
فرمول‌های بیشتر
 مهندسی به همین جا ختم نمی‌شود. همچنین یک مدل پاداش برای دستاوردهای تلفیقی نیز وجود دارد. با این رقم، تمام پاداش‌های دریافت شده در یک فصل به طور خودکار به حقوق سال بعد اضافه می‌شود و به صورت خودکار دستمزد‌های هر فصل با توجه به دستاوردهای فصل گذشته افزایش پیدا می‌کند.
منبع دیگر می‌تواند کمیسیون بازی‌های دوستانه به لطف حضور آنها در تیم باشد. علاوه بر این، جدا از جایزه، حقوق تصویر نیز قابل مذاکره است و باشگاه می‌تواند درصد بالاتری نسبت به حالت عادی به بازیکن حق تصویرش را اعطا کند.
همه اینها فرمول‌های معتبری است که بدون بر هم ریختن رختکن حضور رؤیایی کیلیان امباپه در سانتیاگو برنابئو را فراهم می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی