صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و بیست و یک - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و بیست و یک - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۵

امباپه به صورت رسمی درخواست جدایی داد؛

آدیوس پاریس

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

به نظر می‌رسد که سریال دراماتیک کیلیان امباپه و پاری سن ژرمن بالاخره به قسمت پایانی خود رسیده است و او با دیداری رو در رو به ناصر الخلیفی اعلام کرده که در پایان فصل جاری این تیم را ترک خواهد کرد.
بعد از چند ماه شایعه و گمانه‌زنی درباره آینده ستاره فرانسوی او تصمیم نهایی ‏خود را به اطلاع ناصر الخلیفی و مدیران باشگاه پاری‌سن‌ژرمن رساند. روزنامه اکیپ ‏اعلام کرد امباپه امروز با حضور در مجموعه تمرینی پی‌اس‌جی در جلسه‌ای با حضور ‏مدیران آب پاکی را روی دست آنها ریخت. ‏ امباپه در این جلسه که با حضور شخص ناصر الخلیفی برگزار شد از او خواست که به ‏تصمیمش احترام گذاشته و برای تغییر دادن نظر او بیش از این تلاش نکند. ‏ با اینکه تکلیف امباپه با باشگاهی که چند سال گذشته را در آن سپری کرده مشخص ‏شده است، اما هنوز جزئیات خروج او مشخص نیست. انتظار می‌رود ظرف چند ساعت ‏آینده بیانیه‌ای رسمی از طرف پاری‌سن‌ژرمن منتشر شده و این خبر تأیید شود. ‏ با توجه به پایان رسمی دوران حضور امباپه در پاری‌سن‌ژرمن به نظر می‌رسد آینده او ‏قطعاً در رئال‌مادرید خواهد بود. با اینکه از باشگاه‌هایی مثل لیورپول و آرسنال به عنوان ‏رقبای جدید رئال یاد شده، ولی بسیار بعید است که ستاره فرانسوی فصل آینده فوتبالش ‏را در جایی به جز برنابئو دنبال کند. ‏
خانه‌تکانی بزرگ در پاریس
جدایی امباپه از پاری‌سن‌ژرمن بدون شک ضربه سخت و بزرگی برای مدیران این باشگاه خواهد بود که امیدوار بودند بتوانند او را برای ادامه حضورش در پارک دو پرنس متقاعد کنند. پیشنهادهای هنگفت مالی ارائه شده از سوی مدیران این باشگاه به این ستاره فرانسوی در طول چند ماه گذشته باعث شد که بسیاری این تصور را داشته باشند که شاید او این‌بار هم به پیشنهاد ارائه شده از سوی آنها پاسخ مثبت دهد اما این اتفاق رخ نداد.
 این بازیکن روز گذشته در جلسه‌ای که با مدیران پی اس جی و در حضور ناصر الخلیفی داشت اعلام کرد که تصمیم گرفته است در پایان فصل و پس از اتمام مهلت قراردادش با این باشگاه از جمع بازیکنان این تیم جدا شود و انتظار می‌رود که فصل آینده با پیراهن رئال مادرید به میدان برود. بسیاری از رسانه‌های فرانسوی و اسپانیایی در چند هفته اخیر اعلام کرده بودند که او به احتمال بسیار زیاد با فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید، به توافق رسیده است و قصد دارد رفتاری که دو سال قبل داشت را جبران کند. پاری سن ژرمن هم با وجود امیدی که برای تمدید قرارداد دوباره امباپه داشت اما تلاش برای پیدا کردن راه‌حل برای دوران پساامباپه را آغاز کرده و گفته می‌شد که شرایط چندین بازیکن را برای جانشینی او با دقت زیر نظر گرفته است.
در چند هفته گذشته نام بازیکنانی چون ویکتور اوسیمن، مارکوس رشفورد و رافائل لیائو به عنوان گزینه‌های جانشینی او مطرح شد اما نشریه فرانسوی اکیپ مدعی شده است که مدیران این باشگاه دیگر صرفاً روی خرید ستاره‌های بزرگ تمرکز نخواهند کرد. پی اس جی قصد دارد شیوه و روشی که در چند سال اخیر در پیش گرفت و در نهایت فایده‌ای جز ایجاد جنجال و حاشیه با حضور ستاره‎‌های بزرگی چون لیونل مسی و نیمار و امباپه برای آنها نداشت، به‌صورت کلی تغییر دهد و قدم در مسیری کاملاً جدید بگذارد. مدیران متمول این باشگاه قصد دارند به جای تمرکز روی جذب ستاره‌ها و بازیکنانی که عملکرد درخشانی دارند، در مسیری پیش بروند که منجر به درخشش و انسجام تیمی شود و متوجه شده‌اند که به این شکل می‌توانند به رویای قدیمی فتح لیگ قهرمانان اروپا که در تمامی چند سال اخیر در رسیدن به آن ناکام بودند دست پیدا کنند. آنها بدون شک به دنبال جذب یک یا حتی دو بازیکن طراز اول در خط حمله خواهند رفت و به احتمال زیاد فصل آینده هم شاهد حضور بازیکنان بزرگی در این تیم خواهیم بود اما مدیران پی اس جی در فکر ایجاد تغییر در خط میانی و خط دفاعی هم خواهند بود تا بتوانند تیمی قدرتمند و یکدست راهی میدان کنند. نام‌هایی چون محمد صلاح، اوسیمن و برناردو سیلوا در کنار نام این باشگاه به گوش می‌رسند که می‌توانند شرایط را کاملاً برای آنها تغییر دهند. به نظر می‌رسد که جدایی امباپه از پاری سن ژرمن چندان هم به ضرر این تیم نخواهد بود و شاید آنها در دوران پسا امباپه حتی از چیزی که فکر می‌کردند هم موفق‌تر باشند.
 
گزینه‌های جانشینی مشخص شدند
گفته می‌شود پاری‌سن‌ژرمن قصد دارد برای پر کردن جای امباپه حداقل دو بازیکن در کلاس جهانی برای خط حمله‌اش به خدمت بگیرد. آنها مصمم هستند در همین پنجره نقل و انتقالات تابستان ۲۰۲۴ باقدرت وارد بازار شوند و دو تن از بهترین بازیکنان هجومی جهان را به خدمت بگیرند. هنوز نام این بازیکنان کاملاً مشخص نشده است اما بر اساس اخبار قبلی این ستاره‌ها عبارتند از مارکوس رشفورد، ویکتور اوسیمن، رافائل لیائو، محمد صلاح، جمال موسیالا و حتی وینیسیوس جونیور.
 
آرتتا: تصمیم امباپه مشخص است
آرسنال امروز در چهارچوب رقابت‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر انگلیس باید در ورزشگاه خانگی برنلی روبه‌روی این تیم قرار بگیرد. آرتتا در نشست خبری این بازی در مورد جدایی امباپه و انتقالش به رئال مادرید گفت: «وقتی بازیکنی با این قدرت و توانایی وجود دارد، اسم ما همیشه باید در کنار نام او مطرح باشد. اما همان‌طور که گفتید به نظر می‌رسد که شرایط متفاوتی در پیش است.»
 
منچستر انتقال امباپه به رئال را تأیید کرد
خبر توافق امباپه با رئال به همه جای اروپا رسیده است. در ویدیویی منتشر شده در برنامه اسپانیایی ال چیرینگیتو، مشاور ورزشی جدید یونایتد در حال عکس گرفتن با دو هوادار خردسال دیده می‌شود. او در حالی که در ماشین نشسته رو به دوربین لبخند می‌زند و بعد از دور شدن بچه‌ها شخصی که دوربین را در دست دارد از او می‌پرسد: «امباپه را برای یونایتد نمی‌خرید؟» بریلسفورد هم با خنده جواب می‌دهد: «اگر بخواهیم هم نمی‌توانیم! او با رئال مادرید تمام کرده است!»

جستجو
آرشیو تاریخی