خطیر و نکونام علیه استقلال

امیر اسدی
روزنامه نگار
یک تیم فوتبال برای موفقیت نیاز به چند آیتم دارد. از جمله حضور بازیکنان باکیفیت، جذب یک سرمربی کاربلد با کادر باتجربه و به روز و در نهایت رابطه مناسب و حسنه میان مدیرعامل و اعضای تیم، اعم از بازیکنان و گروه فنی. اگر تمام این اتفاقات مثل یک پازل کنار هم باشند، آن تیم می‌تواند در پایان فصل به کسب موفقیت امیدوار باشد. البته در فوتبال ایران استثناهایی نیز وجود دارد. مثل همین استقلال که با توجه به مشکلات عدیده‌ میان سرمربی و مدیرعامل بر صدر جدول تکیه زده و قهرمانی نیم‌فصل را به دست آورده است. البته که همه می‌دانیم با ادامه این روند، شاید صدرنشینی از دست استقلال خارج شود و به تیم مدعی دیگری برسد.
علی خطیر و جواد نکونام همچنان با یکدیگر اختلاف دارند؛ آن هم اختلافات فراوان که گویا در تمام موارد است. عجیب اینکه جنگ آنها به رسانه‌ها نیز راه یافته و شکل علنی به خود گرفته. جواد نکونام در برنامه زنده تلویزیونی علیه خطیر صحبت می‌کند و کمی بعدتر روابط عمومی باشگاه بیانیه می‌دهد و از مدیرعامل حمایت می‌کند. در این میان صحبت‌هایی از زبان طرفین خارج می‌شود که شبیه دعواهای دوران کودکی است. نمونه‌اش ادعاهایی که درباره پخش فلان وویس یا چت مطرح می‌‌شود و ما را به این فکر فرو می‌برد که اینجا باشگاه فرهنگی ورزشی است یا یک تیم محلی؟
به نظر می‌رسد اگر اختلافات تمام نشود، استقلال از مسیر درستی که در آن قرار دارد خارج می‌شود. این اظهارنظرها جز اینکه تیم را متضرر کند و هوادار را عصبانی، به درد دیگری نمی‌خورد. بنابراین بهتر است یک واسطه که هم نکونام او را قبول دارد و هم خطیر، وارد گود شود و این اختلافات را حل کند. در غیر این صورت آینده خوبی در انتظار استقلال نخواهد بود. تیمی که میلیون‌ها هوادار دارد و آنها به جز قهرمانی با هیچ عنوانی راضی نمی‌شوند.
جستجو
آرشیو تاریخی