صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و شانزده - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و شانزده - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

گریه طارمی، گریه عظمت و بزرگی یک انسان بود

مهاجرانی: در هر 11 پست از قطـــــــر بهتریم

مسعود قراگزلو
خبر نگار
حشمت مهاجرانی مربی اسبق تیم ملی ایران معتقد است بازیکنان ما به لحاظ روانشناسی باور کردند که بهترین هستند به همین دلیل هم بهترین نمایش ممکن را در نیمه دوم بازی مقابل ژاپن، تیمی که در چند دوره عنوان قهرمانی را کسب کرده بود و در این مدت هم همه آن را مدعی اصلی عنوان قهرمانی می‌دانستند بردی بزرگ را کسب کردند تا ثابت کنند که می‌توانند بر هر تیمی غلبه کنند. به بهانه برد بزرگ مقابل ژاپن و بازی حساس مقابل قطر که راه ما برای قهرمانی از این دیدار می‌گذرد گفت و گویی با مهاجرانی داشتیم.

 بازی‌ای ارائه دادیم که هیچ‌کس فکر نمی‌کرد اینقدر قدرتمندانه ژاپن را شکست دهیم!
بازیکنانی که در تیم ملی ما بازی می‌کنند از صفر شروع نکرده‌اند و صاحب تجربیاتی بزرگ در میادین مختلف هستند که باید از این تجربیات استفاده کنند و این شامل بازیکنانی می‌شود که در داخل کشور و خارج از ایران بازی کرده‌اند. جدا از اینها خلاقیت و غیرت و تعصب و فاکتورهایی که ما داریم را هیچ تیمی در آسیا ندارد ضمن اینکه همیشه در فوتبال روز بد و خوب هم وجود دارد. با این وجود تیم ما در نیمه اول مقابل ژاپن بد ظاهر شد اما در تایم دوم خوب بودیم تا ثابت کنیم ما همیشه بهترین هستیم و با قدرت و نیروی بالایی که داریم طوری ظاهر شدیم که از نقطه نظر روحی و روانشناسی نشان دادیم بازیکنانمان در اوج آمادگی هستند و قادرند حتی مقابل ژاپن هم برنده از زمین بیرون بیایند. من فکر می‌کنم بعضی از بازیکنان حتی حوادث بازی را برای خودشان هم قبل از بازی تجسم می‌کنند هر چند پیروزی بزرگ ما در بیداری رقم خورد و ثابت کردند این پیروزی موفقیتی بزرگ برای تیم ما بود. لازم نیست برای کسب موفقیت از همه باهوشتر باشیم بلکه باید باانضباط باشیم و با شایستگی بهترین نتیجه را رقم بزنیم. ما مربی و تیمی داریم که همبستگی بالایی با هم دارند و به درجه‌ای رسیدند که بگویند هیچ تیمی حتی قطر و کره هم نمی‌توانند آنها را شکست دهند. در موفقیت هم همه شریک هستند از کادر فنی و بازیکنان و سرپرست تا من و شما و این مسأله متعلق به همه جامعه ما است که در آن زندگی می‌کنیم.
 اگر بخواهید با توجه به چند بازیکن شاخص قطر، تیم ملی را با آنها قیاس کنید چه نقدی دارید؟
ما در 11 پست هم از قطر برتریم و بقیه مسائل حوادث پیش‌بینی نشده بازی است مثل اتفاقی که در نیمه دوم بازی ژاپن بازیکنان ما از خودشان نشان دادند ضمن اینکه ما بازیکنانی داریم که از تجربه زیادی در میادین بین‌المللی بهره می‌برند و فاکتورهای لازم برای قهرمانی را دارند به همین دلیل امیدوارم با مربی ایرانی این راه را طی کنیم و این قدر دنبال مربی خارجی نرویم. امیر تا به اینجا خوب تیم را هدایت کرده و خودش هم می‌داند باید تیمش را هوشمند و سنجیده اداره کند. در دو بازی آخر هم مهم این است تیمی داریم که می‌خواهیم شانس خودمان را برای قهرمانی امتحان کنیم.
 در رابطه با نقطه‌ضعف‌هایمان و بازگشت طارمی و بقیه مسائلی که پیش رو داریم قادر به کسب قهرمانی در بازی مقابل قطر میزبان هستیم که از حضور تماشاگر تا همه مسائل دیگر را به سود خودش رقم زده است!
درست است که ما نقاط ضعف کوچکی در خط دفاعی داشتیم که با تئوری و آنالیز قابل ترمیم است و مربی‌مان به راحتی می‌تواند این مشکلات را حل کند. در خطوط مختلف عالی بودیم و هستیم و بازیکنان حمایت لازم را از بازیکن صاحب توپ داشتند و در فضاسازی و فضاشناسی هم موفق عمل کردیم و تمام فاکتورهای لازم را برای یک تیم ایده‌آل در اختیار داشتیم. از جلو خوب حرکت کردیم و کنترل بازی را خیلی خوب در دست خودمان داشتیم به همین دلیل باید این روش را در مقابل قطر هم ادامه بدهیم و می‌توانیم قهرمان شویم. در رابطه با طارمی هم باید بگویم هیچکس از اخراج طارمی ایراد نگرفت و گریه طارمی به نوعی گریه عظمت و بزرگی یک انسان بود که فکر می‌کرد مقصر بوده است. در این راستا اما کادر فنی و بازیکنانمان اعم از سردار و محبی و رامین و بقیه همه به خاطر طارمی و کشورشان بیشترین تلاش را انجام دادند و در هیچ نقطه‌ای پا عقب نگذاشتند. امیدوارم این راه را ادامه بدهند و اطمینان داشته باشید مقابل قطر و کره هم ما پیروز و در نهایت قهرمان خواهیم شد چون توان و پتانسیل و مایه این مهم را در کادر فنی و بازیکنانمان می‌بینم.

جستجو
آرشیو تاریخی