صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و پانزده - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و پانزده - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۹

قایدی: هواداران ایرانی در قطر سنگ تمام گذاشتند

ازبردمقابل ژاپن مغرور نمی‌شویم

مهدی قایدی در جام ملت‌های آسیا یکی از ستاره‌های تیم ملی لقب گرفته؛ بازیکنی که حتی تا یک ماه مانده به اعلام نام بازیکنان تیم ملی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا، مشخص نبود در فهرست نهایی جایی دارد یا خیر؟! قایدی اما حالا در کنار دیگر بوشهری‌های خط حمله تیم ملی تبدیل به یکی از گلزنان و مهره‌های کلیدی شده است. مهاجم ریزنقش تیم ملی در آستانه تقابل حساس و مهم با تیم ملی قطر به بیان نقل قولی از سرمربی تیم ملی تأکید دارد. مهدی می‌گوید: «همان طور که آقای قلعه‌نویی تأکید کردند باید بازی با ژاپن را فراموش کنیم. آن بازی تمام شده و حالا باید به فکر بازی با قطر باشیم. خوشبختانه بعد از پیروزی مقابل ژاپن بلافاصله روی بازی با قطر متمرکز شدیم و قصد داریم با تمام قوا مقابل این تیم قرار بگیریم.»
 مهدی قایدی چه اندازه شناخت از تیم ملی فوتبال قطر دارد؟ آیا فوتبال این تیم برای ما شناخته شده است؟ مهاجم تیم ملی پاسخ این سؤال را هم داد: «ما بارها با قطر بازی کردیم و با سبک فوتبال این کشور آشنایی داریم اما این بازی متفاوت است چون برنده به فینال می‌رود. ما بازی‌های قبل با قطر را ملاک قرار نمی‌دهیم و بر اساس صحبت‌هایی که کادر فنی با بازیکنان انجام داده‌اند با همه قوا مقابل این تیم قرار خواهیم گرفت. غرور هیچ جایی در تیم ملی ندارد و با انگیزه بالا مقابل این تیم قرار می‌گیریم.»
مهم‌ترین سؤال از باشو این است که آیا در ترکیب اصلی تیم ملی بازی خواهد کرد یا اینکه به نیمکت منتقل خواهد شد تا شاید درجریان بازی از او بازی گرفته شود؟ پاسخ مهدی قایدی به این سؤال هوشمندانه است: «اینکه چه کسی در ترکیب اصلی بازی کند بستگی به تفکرات کادر فنی دارد. خوشبختانه در تیم ملی یکدلی موج می‌زند و کسی به این فکر نمی‌کند که در ترکیب اصلی است یا روی نیمکت نشسته است. همه یک هدف بزرگ را دنبال می‌کنیم.»
 قایدی درباره اینکه آیا این تیم توانایی رسیدن به جام قهرمانی را دارد نیز این جملات را به زبان می‌آورد: «درباره قهرمانی صحبتی نمی‌کنیم و روی بازی با قطر متمرکز هستیم. ابتدا بازی با قطر را باید پشت سر بگذاریم و بعد از آن می‌توانیم درباره بازی فینال صحبت کنیم.»
هواداران فوتبال ملی در این تورنمنت برای بازیکنان و اعضای کادر فنی سنگ تمام گذاشتند. مهدی قایدی بر خود واجب می‌داند که از همه هواداران فوتبال ملی تقدیر کند. او صحبت‌هایش را با محوریت همین موضوع به پایان برد: «هواداران ایرانی سنگ تمام گذاشتند. از تک تک هواداران ممنونم. در این مدت به خوبی ما را حمایت کردند. بسیاری از هواداران از طریق فضای مجازی برای ما انرژی فرستادند و عده‌ای از هواداران تیم ملی هم در قطر حامی ما بودند که از همه این عزیزان ممنونم. امیدوارم با بهترین نتیجه ممکن پاسخ محبت همه هواداران را بدهیم و باعث شادی مردم ایران شویم.»

قاعده بازی گرفتن از قایدی
در ترکیب اصلی یا ذخیره طلایی؟!

درخشش محمد محبی در بازی با ژاپن، پایان محرومیت مهدی طارمی، نمایش اطمینان‌بخش علیرضا جهانبخش، پاس فریبنده سردار آزمون؛ همه اینها سبب شده تا معادلات پیچیده‌ای در خط آتش تیم ملی شکل بگیرد و هیچ کس جز امیر قلعه‌نویی و همکارانش ندانند که قرار است با چه ترکیب هجومی مقابل قطر بازی کنیم. دراین میان نام مهدی قایدی هم مطرح است. همو که موفق شده تا این نقطه دو بار درخط آتش تیم ملی گل بزند و خود را در کنار نام‌های بزرگ به یک گزینه جدی برای بازی در ترکیب اصلی تبدیل کند. مهدی قایدی هم در قاب معادلات پیچیده قرار گرفته است؛ آیا او در ترکیب اصلی بازی خواهد کرد یا خیر؟! آیا قایدی تعویضی وارد میدان خواهد شد؟ امیر قلعه‌نویی در بازی با اصرار بسیاری به تداوم ترکیب اولیه تیمش داشت و دو تعویضی که در ثانیه‌های پایانی انجام داد برای اتلاف وقت به سود تیمش بود وگرنه او هیچ هدف تاکتیکی را در پس آن تعویض‌ها دنبال نمی‌کرد. قایدی در آن دایره تعویض‌ها هم جایی نگرفت تا مشخص شود امیر قلعه‌نویی در بازی‌هایی که ظاهراً نیاز به فیزیک بهتری دارد، چندان روی قایدی حساب نخواهد کرد اما به واقع بازی با قطر را باید از این دایره خارج کرد. قطر برای ایران مشکلات فیزیکی آنچنانی ایجاد نخواهد کرد و وجود بازیکنان فانتزی در ترکیب تیم ملی می‌تواند در بزنگاه‌ها گره‌گشا باشد که مهدی قایدی قطع به یقین یکی از همین دست بازیکنان خواهد بود و چنانچه به کارگرفته شود، احتمالاً به یکی از مردانی تبدیل خواهد شد که در خط حمله نیاز سرمربی تیم ملی را تأمین خواهد کرد. اینکه قایدی از ابتدا در ترکیب اصلی باشد خود یک سؤال قابل تأمل است اما شاید سرمربی تیم ملی به جهت آنکه روی نیمکت یک نیروی ویژه در اختیار داشته باشد، او را در ترکیب اصلی به کار نگیرد و برای نیمه دوم ذخیره کند. هرچه هست مهدی قایدی به عنوان یک گزینه کلیدی و قابل اتکا در تفکرات امیر قلعه‌نویی جای ثابتی گرفته و او به احتمال بسیار زیاد مقابل قطر به میدان خواهد رفت؛ حال ممکن است در ترکیب اصلی باشد یا اینکه تعویضی وارد میدان شود. قایدی را اما باید یکی از کلیدی‌های عبور از سد قطر لقب داد و روی توانایی‌اش حساب کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی