صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و پانزده - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و پانزده - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر

 

شروع سوپرلیگ کاراته از فردا در تهران
 هفته اول هجدهمین دوره رقابت‌های سوپرلیگ کاراته، فردا در سالن شهید افراسیابی و با حضور هفت تیم برگزار می‌شود. بیمه تعاون، دانشگاه آزاد اسلامی، پاس فراجا، رعد پدافند هوایی ارتش، آوای رزم، توسعه نیشکر خوزستان و هشتمین خورشید خراسان رضوی، تیم‌های حاضر در این مسابقات هستند. سوپر لیگ کاراته در بخش کاتا و کومیته در قالب یک تیم برگزار خواهد شد. هر تیم در بخش کاتا انفرادی شامل حداقل یک و حداکثر ۲ بازیکن و در بخش کاتا تیمی حداقل ۳ بازیکن و حداکثر ۸ بازیکن است. در بخش کومیته هر تیم کامل شامل حداقل ۷ و حداکثر ۱۴ بازیکن خواهد بود.
 

2 طلا، 1 نقره و
 1 برنز تکواندوکاران در امارات
پرونده تیم ملی تکواندو با 4‌مدال در تورنمنت فجیره بسته شد. با تصمیم کمیته فنی ملاک اعزام تنها نماینده تیم ملی به مسابقات کسب سهمیه قاره‌ای، عملکرد تکواندوکاران در تورنمنت‌های پیش‌رو خواهد بود که بر همین اساس با نظر کادرفنی مهدی حاج‌موسایی، میرهاشم حسینی، آرین سلیمی، علیرضا حسین‌پور و ابوالفضل زندی ملی‌پوشان حاضر در تورنمنت فجیره امارات بودند. تیم ملی در وزن منفی 58 کیلوگرم 3 نماینده در این مسابقات داشت که در یک فینال تمام ایرانی حاج‌موسایی با شکست زندی بر سکوی اول مسابقات ایستاد، علیرضا حسین‌پور هم قبل از این با شکست مقابل زندی به برنز این وزن رسیده بود.
در وزن مثبت 87 کیلوگرم هم آرین سلیمی تکواندوکار جوان تیم ملی بعد از شکست تکواندوکارانی از ازبکستان و قزاقستان، در نیمه‌نهایی منگ ان لی از چین تایپه را شکست داد و به دیدار نهایی رسید. او در فینال میلاد بیگی تکواندوکار ایرانی‌الاصل آذربایجان که مدال‌های جهانی و المپیک را در کارنامه خود دارد، 2-1 شکست داد و مدال طلا را بر گردن انداخت. در همین وزن میرهاشم حسینی بعد از شکست تکواندوکار عربستانی در دور اول مقابل روسلان زاپاروف از قزاقستان شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. به این ترتیب شاگردان مجید افلاکی با 2 طلا، 1 نقره و 1 برنز به کار خود در تورنمنت فجیره پایان دادند.
 

بوداپست میزبان المپیاد شطرنج ۲۰۲۴
فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) میزبانی بوداپست مجارستان را برای المپیاد شطرنج 2024 تأیید کرد. صفحه رسمی این فدراسیون اعلام کرد: این رویداد نقطه عطف دیگری در تاریخ غنی شطرنج مجارستان خواهد بود. مجارستان با 12 مدال تیمی در المپیادهای شطرنج یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان است. این تصمیم از طریق رأی‌گیری آنلاین مجمع عمومی فیده گرفته شد. چهل‌و‌پنجمین المپیاد جهانی شطرنج از 10 تا 23 سپتامبر 2024 (شهریور 1403) برگزار می‌شود و 3500 نفر در آن شرکت خواهند کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی