خبر و مصاحبه

موریاسو: فکر می‌کردم ایران در وقت اضافه کم بیاورد
هاجیمه موریاسو سرمربی تیم ملی ژاپن در مواجهه با انتقادهایی که از او بعد از شکست مقابل ایران شده گفت: «من همیشه اولین منتقد خودم هستم، اما اصلاً از برنامه‌هایم در بازی با ایران پشیمان نیستم. همه نتایج و ارزیابی‌ها را قبول دارم و آماده پاسخگویی هستم.»
او درباره شرایط بازی و تغییراتش در حین مسابقه هم توضیح داد: «حملات از جناحین حریف به ما فشار می‌آورد، بنابراین به اقدامات متقابلی مانند سه دفاعه کردن تیم و تعویض مدافعان کناری فکر می‌کردم. می‌خواستم تا جایی که امکان دارد از تعویض‌ها در خط جلو بکاهم. ما می‌خواستیم با حملات خود شتاب حریف را بگیریم. فکر می‌کردم ایران در وقت اضافه کم بیاورد و امیدوار بودم که در دو وقت اضافه از خستگی آنها استفاده کنیم ولی بدموقع گل دوم را خوردیم.»

 
بازگشت ژاپن با مربی و پنج بازیکن!
رسانه‌های ژاپنی خبر دادند که کاروان این تیم که البته به دلیل حضور اکثر بازیکنان در قاره اروپا و بازگشت آنها به باشگاه‌های‌شان به‌ صورت مستقیم از قطر بسیار کوچک و محدود بود، ساعتی قبل به توکیو برگشت.
هاجیمه موریاسو به همراه اعضای کادر فنی این تیم و همچنین پنج بازیکنی که در جی‌لیگ توپ می‌زنند به ژاپن برگشتند و این اتفاق در حالی رخ داد که هیچ هواداری برای استقبال از آنها راهی ورزشگاه نشده بود تا این تیم در سکوت وارد خاک کشورش شده و به خانه برود.
این اتفاق در حالی رخ داد که آنها در زمان ترک ژاپن با مراسمی باشکوه راهی قطر شده بودند اما شرایط در بازگشت کاملاً متفاوت بود، خصوصاً که پرواز آنها نیمه شب به وقت توکیو به زمین نشست.
 

سرمربی اخراجی چین، سه بازیکن را متهم به کم کاری کرد
الکساندر یانکوویچ، سرمربی سابق تیم ملی چین دلیل حذف این تیم از جام ملت‌های آسیا را فاش کرد: «اول اینکه تیم ملی برای بازیکنان چینی جذابیت ندارد. آنها حتی فکر می‌کنند اگر در تیم ملی مصدوم شوند، این اتفاق روی دستمزدشان در لیگ تأثیر منفی می‌گذارد.»
او درباره بازیکنانش گفت: «آنها در تیم ملی فاقد روحیه جنگندگی و شور و شوق برای بازی هستند. یکی دیگر از مشکلات آنها این است که دانش تاکتیکی و توانایی اجرای آن در زمین را ندارند. آنها باید دانش پایه داشته باشند.»
این مربی در آخر به‌صورت مستقیم نام چند بازیکن را که کم‌کاری کرده‌اند فاش کرد. او از ژو چینجی، ژانگ لینفنگ، لیو بین‌بین و وو لی نام برد و فکر می‌کند که آنها به او خیانت کرده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی