یک ویدیو و یک دنیا حرف

امیر اسدی
روزنامه نگار
درباره اتحاد محکم میان بازیکنان تیم ملی در جام ملت‌های آسیا حرف‌های بسیاری شنیده و تصاویر زیادی دیده‌ایم؛ از بستن بند کفش رامین رضاییان هنگام ورود به زمین تا خوشحالی‌های بعد از گل. مقابل ژاپن اما یک روی دیگر از این اتحاد را دیدیم؛ اتحادی که رمز اصلی پیروزی مقابل حریف قدرتمندمان بود. فقط کافی است یک بار دیگر ویدیوی گل مردود سردار آزمون را تماشا کنید.
بازیکنان تیم ملی مشغول گرم کردن بدن‌های خود هستند تا با تصمیم امیر قلعه‌نویی وارد زمین شوند. AFC برای گرم کردن بازیکنان مکانی را تعبیه کرده که بین نیمکت تیم و نقطه کرنر است. بازیکنان اجازه ندارند از این منطقه خارج شوند، حتی به اندازه یک متر. ذخیره‌های تیم ملی مقابل ژاپن از اواسط نیمه اول بدن‌های خود را آماده کردند تا هر زمان که امیر قلعه‌نویی تشخیص داد، وارد زمین شوند.
روی گلی که سردار آزمون زد و داور آن را آفساید اعلام کرد، ویدیویی وجود دارد که کریم انصاری‌فرد داخل زمین است و از فرط استرس نمی‌داند کجا ایستاده و اصلاً در چه منطقه‌ای مجوز حضور دارد.
کریم که در این تورنمنت از جمله بازیکنان کلیدی- هم در زمین و هم خارج از مستطیل سبز- بوده، زمانی که سردار ضربه آخر خود را به سمت دروازه ژاپن شلیک کرد، حداقل سه متر درون زمین بود. تصویری فوق‌العاده که درون تیم ملی را به شکلی واقعی به بیننده نشان می‌دهد. او برای گلزنی بازیکنی خوشحال بود و استرس داشت که رقیب اصلی‌اش در خط حمله است. باورکردنی نیست این اتحادی که میان ستاره‌های تیم ملی وجود دارد. از ابتدای جام بارها در این باره صحبت شده اما بهترین سندی که می‌توان درباره اتحاد میان بازیکنان ارائه داد، همین شادی انصاری‌فرد است. این فقط مختص به کریم نیست. بازیکنان دیگر هم این اتحاد را درک کرده و معتقدند اگر با هم و کنار هم باشند، می‌توانند کارهای بزرگی انجام
بدهند.
یک نمونه‌اش را مقابل ژاپن دیدیم و شاید برابر قطر هم با اتکا به بحث‌های فنی و همین همدلی بتوانیم میزبان را شکست داده و بعد از سال‌ها راهی فینال شویم.

جستجو
آرشیو تاریخی