صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و چهارده - ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و چهارده - ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

خبر

علت شکست ژاپن؛ رهبر نداشتیم
ژاپنی‌ها معتقدند یکی از ایرادات تیم‌شان نداشتن یک کاپیتان درجه یک جهانی مثل سون هیونگ مین است و با داشتن چنین بازیکنی، الان در نیمه نهایی بودند. یکی از خبرنگاران ژاپنی گفت: «واضح است که فوتبال ژاپن به سمت جهانی پیش می‌رود، اما کاستی‌های آشکاری دارد. هیچ «کاپیتان» یا «رهبری» وجود نداشت که تیم را در یک موقعیت سخت دور هم جمع کند. ژاپن کاپیتانی مانند سون هیونگ مین ندارد. آنها فاقد چیزی هستند که بازیکنان را به‌عنوان یک تیم گرد هم بیاورد. عملکرد سون هیونگ مین در بازی مقابل استرالیا مثال‌زدنی بود. او تیمش را متحد کرد و به تنهایی از هیچ، موقعیت گلزنی خلق کرد. این چیزی است که او را به یک بازیکن و کاپیتان درجه یک تبدیل می‌کند. با داشتن سون شاید ما به ایران نمی‌باختیم.»
 

آقای با کلاس هم سر بازیکنانش فریاد کشید
حذف در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، بدترین کابوس ممکن برای هاجیمه موریاسو و طرفداران ژاپنی بود. آنها که با یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های ادوار فوتبال خود امیدوار به یک قهرمانی دیگر در قاره کهن بودند، با وجود یک نیمه برتری شکست خوردند تا به شدت غافلگیر شوند.
موریاسو پس از سوت پایان، شاگردانش را دور خود جمع کرد و در حالی که با صدای بلند بر سر آنها فریاد می‌زد، اشتباهات‌شان را به رخشان کشید و بابت این عملکرد ضعیف به شدت از بازیکنان ژاپن انتقاد کرد.
جالب اینکه موریاسو بعد از خروج تماشاگران و حتی خاموش‌ شدن پروژکتور، همچنان روی زمین چمن حضور داشت و دقایقی هم روی نیمکت نشست و با خود در مورد این شکست تلخ تأمل کرد.
 

کاپیتان قطر به رکورد مسی رسید
دیدار با ازبکستان صد و هشتادمین بازی ملی حسن الهیدوس در تیم ملی قطر بود و به این ترتیب او در کنار لیونل مسی، کاپیتان تیم ملی آرژانتین و سرخیو راموس، ستاره اسپانیایی به رده هشتم رکوردداران بیشترین بازی ملی صعود کرد. در حال حاضر کریستیانو رونالدو تنها بازیکن جهان است که تا به امروز با 205 بازی ملی برای کشورش انجام داده و از این حیث رکورددار است. بدر الموتاوا، بازیکن تیم ملی کویت با 196 بازی در رده دوم قرار دارد و سو چین آن مالزیایی با 195 بازی جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.
لازم به ذکر است حسن الهیدوس تاکنون در تمامی بازی‌های تیم ملی قطر در جام ملت‌های آسیا 2023 حضور داشته است. او در گروه اول مسابقات مقابل تیم‌های لبنان، تاجیکستان و چین به پیروزی رسید و در مرحله یک هشتم نهایی هم مقابل تیم ملی فلسطین قرار گرفت.
هیدوس که سال‌ها است در کنار اکرم عفیف در تیم السد بازی می‌کند با ارسال کرنر هوشمندانه او یکی از زیباترین گل‌های این تورنمنت را مقابل چین به ثمر رساند.

جستجو
آرشیو تاریخی