صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سیزده - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سیزده - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۷

کاپوچیانی دوست دارد سرمربی بسکتبال ایران بماند

ملک: شاید دستیاران النی تغییر کنند


پریسا غفاری
روزنامه نگار

النی کاپوچیانی از اردیبهشت ماه امسال سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان ایران شد و توانست این تیم را به فینال دویژن B آسیا برساند و تنها یک امتیاز، صعود را از تیم ملی گرفت تا نتواند در دوره بعدی چالشی را برابر تیم‌های قدرتمندی چون چین و ژاپن تجربه کند.
این مربی یونانی ۵۳ ساله در حال حاضر هدایت تیم‌ پاناتینایکوس را برعهده دارد و ضمن قهرمانی در لیگ یونان به همراه این تیم در لیگ اروپا و پیش از قبول هدایت تیم ملی ایران، با تیم پاناتینایکوس در لیگ زنان یونان حاضر بود.
او در فصل ۱۶-۲۰۱۵ و ۱۷-۲۰۱۶ توانست بدون شکست و با رکورد صد درصد پیروزی، المپیاکوس را فاتح لیگ برتر زنان یونان و همچنین لیگ کاپ یونان کند، حالا هم با پاناتینایکوس به فینال رسیده و باید روز یکشنبه  29 بهمن ساعت 15:30 در هراکلیون به مصاف هسپریدیس برود.
این مربی در چهار ماهی که هدایت دختران ایران را برعهده داشت نشان داد که عاشق پیروزی است و می‌داند که چگونه از شکست درس بگیرد. او برنده شدن را یک فلسفه می‌داند و این مسأله را هم به شاگردانش آموزش داد ولی شایعات از نیامدن او به ایران خبر می‌دهد. فتانه ملک، نایب رئیس فدراسیون در امور بانوان در این مورد می‌گوید: «این شایعه است و هنوز جواب قطعی در این باره به ما داده نشده است. تیم او در لیگ اروپا بسیار خوب کار کرده و در هفته‌های آینده هم باید در فینال یونان به میدان برود.»
او در ادامه با توجه به صحبت‌های آنلاینی که با النی داشته است، ادامه می‌دهد: «در آخرین صحبتی که با هم داشتیم هر جا با باشگاهش پاناتینایکوس به توافق برسد سری به ایران می زند. او کار با دختران ایران را دوست دارد. او مربی بزرگی است و مطمئناً با تعهداتی که به تیم یونانی داده است، قطعاً نمی‌تواند در این روزهای حساس تیمش را رها کند.»
نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال از دو تاریخ داده شده به النی کاپوچیانی برای حضور در تهران خبر می‌دهد: «کارهای حضور او در شورای برون مرزی انجام شده است و دو تاریخ به او اعلام شد که دهه اول بهمن گذشت و تاریخ دوم آن به دهه آخر ماه  برمی گردد. به هر حال بزودی فینال یونان برگزار می‌شود و او هم تکلیف ما را مشخص می‌کند.»
البته تیم ملی بزرگسالان رویدادی رسمی در سال آینده ندارد اما فدراسیون مترصد است با او اردوهای تیم ملی و طرح استعدادیابی را پیگیری کند. ملک در این باره بیان می‌کند: «درست است که تیم ملی بانوان رویدادی رسمی در سال آینده ندارد ولی به احتمال فراوان در تورنمنت ویلیام جونز شرکت خواهیم کرد. از سویی هم در طرح استعدادیابی، النی احاطه کامل خواهد داشت تا بتواند در امر پشتوانه‌سازی تیم ملی اقدام کند. ضمناً در این طرح از مربیان شاخصی چون مرضیه گرایی هم دعوت شده است تا خود به عنوان مربی، آموزش بازیکنان را زیر نظر بگیرند.»
اما وی تغییرات در کادر فنی تیم ملی را محتمل می‌داند: «ابتدا باید النی در ایران حضور پیدا کند و در نشست‌هایی که با کمیته فنی خواهد داشت در خصوص همکاران خود تصمیم بگیرد. به احتمال فراوان در کادر فنی تغییراتی خواهیم داشت. او در مدتی که هدایت تیم ملی را برعهده داشت با نحوه عملکرد خیلی از مربیان آشنا شد و براحتی تصمیم خود را می‌گیرد. دخالتی در خصوص همکاران او گرفته نمی‌شود چرا که او می‌داند چه فرد یا افرادی را به عنوان همکار در کنارش داشته باشد که با اهداف و برنامه‌های او همخوانی داشته باشند. هم من و هم آقای جواد داوری، رئیس فدراسیون به او اعتقاد داریم و دختران را به او سپرده‌ایم.»
در پایان فتانه ملک نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال تأکید می‌کند: «فدراسیون هیچ وقت بیکار ننشسته است و پیگیر استعدادیابی و تشکیل نسل جدید بازیکنان ملی است و نمی‌گذارد بسکتبال رها شود. ان‌شاءالله بزودی شاهد حضور او در تهران هستیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی