صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سیزده - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سیزده - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۵

آرسنال – لیورپول؛ همه چشم‌ها به «امارات»

این جنگ قهرمانی است

امشب همه چشم‌ها به ورزشگاه امارات است که آرسنال رده سومی از لیورپول صدرنشین پذیرایی می‌کند. هر دو تیم هفته گذشته برنده بودند، توپچی‌ها ۲ بر یک از سد ناتینگهام فارست گذشتند و قرمزها ۴ بر یک چلسی را در هم کوبیدند.
خط حمله آرسنال در بازی سه‌شنبه مثل قبل شد و در ورزشگاه سیتی گراوند که تیم میکل آرتتا در سه بازی آخرش در آن شکست خورده بود، از فرصت‌های اندک مقابل دفاع منسجم میزبان بهره برد و با گل‌های گابریل ژسوس و بوکایو ساکا به پیروزی رسید. تعطیلات زمستانی زیر آفتاب دبی برای تیم شمال لندن مفید بوده و آنها بعد از برد ۵ بر صفر مقابل کریستال پالاس، فارست را نیز از پیش رو برداشتند. آرسنال فقط به خاطر تفاضل گل بهتر منچسترسیتی که یک بازی هم کمتر انجام داده در رده سوم است اما نایب قهرمان فصل قبل از سوی تاتنهام و استون ویلا هم تهدید می‌شود.
تیم آرتتا که در شش تا از هفت بازی خانگی آخرش برنده بوده به دنبال انتقام از لیورپول است که در جام حذفی توپچی‌ها را کنار زد. قرمزها که بعد از اعلام جدایی یورگن کلوپ در پایان فصل برای نخستین بار در خارج از خانه بازی می‌کنند، آنها ابتدا پنج گل در جام حذفی به نوریچ زدند و بعد چهار بار دروازه چلسی را باز کردند.
کانر برادلی، مدافع راست قرمزها در یک بازی عالی نخستین گل خود را زد و دو پاس گل به دومینیک ژوبوژلای و دیوگو ژوتا داد تا جوان‌ترین بازیکن پنج سال گذشته لیورپول شود که در یک بازی بیش از یک پاس گل می‌دهد، لوییس دیاس دیگر گلزن میزبان در بازی آنفیلد بود. بازی گل‌های خیلی بیشتری داشت اگر داروین نونیس به آمار بی‌سابقه چهار ضربه به تیرک دروازه میهمان نمی‌رسید. لیورپول که در ۱۱ بازی آخرش در رقابت‌های مختلف شکست نخورده، چند هفته قبل با دو گل در زمین آرسنال به پیروزی رسید و این تیم را از FA Cup حذف کرد اما دیدار دو تیم در آنفیلد یک بر یک مساوی شد. بازی امشب دویستمین دیدار دو تیم در لیگ است.
 
اخبار تیمی
قبل از بازی با فارست، توماس پارتی بعد از سه ماه به تمرین‌های کامل برگشت اما بازی نکرد و حالا دچار دردسر جدیدی شده که نمی‌تواند برابر لیورپول بازی کند. فابیو ویرا و یورین تیمبر هم در مرحله ریکاوری هستند ضمن اینکه تاکهیرو تومیاسو ژاپن را جام در ملت‌های آسیا همراهی می‌کند و محمد الننی بعد از حذف مصر از جام ملت‌های آفریقا هنوز به لندن برنگشته است.
مسأله مصدومیت زانوی ژسوس بشدت مورد مراقبت است اما خبری درباره نرسیدن او به این بازی منتشر نشده است علاوه بر این آرتتا باید از میان امیل اسمیت رو، کای هاورتز و ژرژینیو برای خط میانی دست به انتخاب بزند.
کلوپ هم در دفاع راست با چنین معضلی روبه‌رو است. برادلی درخشید و درستی تصمیم کلوپ برای بازی دادن او در عوض ترنت الکساندر آرنولد اثبات شد اما تجربه و تازه نفس بودن دومی شاید بازیکن اهل ایرلندشمالی را به نیمکت‌نشینی در امارات راضی کند. نونیس دچار مصدومیتی جزئی شده و ممکن است کودی خاکپو به ترکیب اصلی برگردد. کلوپ همچنین باید درباره بازگرداندن اندرو رابرتسون به ترکیب اصلی یا اعتماد دوباره به جو گومز تصمیم بگیرد.
 
ترکیب احتمالی
آرسنال: رایا؛ وایت، سالیبا، گابریل، زینچنکو؛ اودگارد، رایس، هاورتز؛ ساکا، ژسوس، مارتینلی
لیورپول: آلیسون؛ الکساندر آرنولد، کوناته، فان دایک، رابرتسون؛ جونز، مک آلیستر، ژوبوژلای؛ ژوتا، خاکپو، دیاس
جستجو
آرشیو تاریخی