صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و دوازده - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و دوازده - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۸

مصدومیت یامگا، لغو اردو، خستگی ملی‌پوشان و دعوای خطیر و نکونام

تعطیلات نحس

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار


استقلال کمتر از یک هفته دیگر باید در جام حذفی مقابل مس رفسنجان قرار بگیرد. این بازی اهمیت بسیاری برای آبی‌ها دارد و پیروزی در آن یک جام را در اردوی آبی‌ها زنده نگه خواهد داشت.
در حالی که زمان کمی تا این بازی باقی مانده حال و هوای استقلال چندان مساعد نیست و مشکلات متعدد احتمال پیروزی در این بازی را تحت‌الشعاع قرار داده است.
اگرچه بازیکنان و اعضای کادرفنی در روزهای اخیر با جدیت به تمرین و آماده‌سازی پرداخته‌اند اما ترکش‌های اختلاف میان جواد نکونام و علی خطیر مجموعه تیم را هم فرا گرفته و موجب بروز شایعات متعدد شده است.
اختلاف میان نکونام و خطیر سبب شد تا موقعیت دستیابی به آمادگی بیشتر با برپایی اردوی برون‌مرزی نیز از دست برود و لجبازی‌های حاصل از این اختلاف فرصت بزرگی را از استقلال برای کسب آمادگی گرفت.
بدون شک اگر استقلال در امارات حضور داشت می‌توانست بدون دغدغه بازی تدارکاتی خود را انجام دهد اما شرایط آب و هوایی تهران سبب شد بازی روز گذشته مقابل نساجی نیز لغو شود و بعید هم هست که در روزهای آتی استقلال بتواند بازی تدارکاتی جدیدی را در دستور کار خود قرار دهد.
در واقع اختلاف مدیر و سرمربی از لحاظ فنی به استقلال ضربه وارد کرده و در کنار این مسائل باید به مصدومیت کوین یامگا نیز اشاره داشت که دردسر بزرگی را برای نکونام در انتخاب ترکیب اصلی تیمش ایجاد خواهد کرد. حال شاید فقدان این بازیکن در بخش دفاعی مسأله‌ای برای استقلال ایجاد کند اما پرواضح است که نبود بازیکنی که در خط حمله یکی از عناصر اصلی محسوب می‌شد و ضربات پنالتی را نیز با دقت بسیار بالایی به ثمر می‌رساند، برای نکونام دردسرآفرین است.
شاید اگر در نقل و انتقالات بازیکن قابل توجهی به استقلال ملحق می‌شد، جواد نکونام می‌توانست روی آن به عنوان جانشین قطعی یامگا حساب کند اما حقیقت این است که هیچ یک از بازیکنان فعلی قادر به پرکردن جای خالی یامگا نیستند و سیلوا نیز که به استقلال بازگردانده شده در پستی بازی می‌کند که هیچ ارتباطی به پست بازی یامگا ندارد.
در کنار این عوامل بازدارنده که شاید نتایج استقلال در آینده را تحت‌الشعاع قرار دهد باید به خستگی ملی‌پوشان نیز اشاره کرد. استقلال در شرایطی قرار است جمعه رخ در رخ تیم مس قرار بگیرد که احتمالاً دو بازیکن ملی با خستگی گام به این میدان خواهند گذاشت. حال اگر تیم ملی به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کند که اوضاع بدتر هم خواهد شد و نکونام باید در غیاب ملی‌پوشان تیمش را راهی بازی با مس رفسنجان کند. طبق قوانین فقط بازی‌های تیم‌هایی لغو خواهد شد که 3 ملی‌پوش داشته باشند که استقلال از این مزیت برای لغو بازی‌اش مقابل مس رفسنجان برخوردار نیست و در صورت فینالیست شدن باید در غیاب حسینی و چشمی رخ در رخ مسی‌ها که آنها نیز هنوز سرمربی خود را نشناخته‌اند قرار بگیرد.
مجموع این عوامل؛ اختلاف خطیر و نکونام، لغو اردوی امارات، مصدومیت یامگا و خستگی یا غیبت ملی‌پوشان سبب می‌شود استقلال با قدرت کافی رخ در رخ تیم مس رفسنجان قرار نگیرد. البته حریف نیز اوضاع خوبی نداشته و در این شرایط نیز باید شانس استقلال را نسبت به رقیب خود بیشتر دانست اما به هر حال مسائلی که در تعطیلات گریبان استقلال را گرفت تا حدی مسأله‌ساز شده و هواداران استقلال امیدوارند که لااقل این مشکلات خللی در روند این تیم در نیم‌فصل دوم ایجاد نکند. شاید اگر نکونام و خطیر در روزهای آتی به خاطر منافع مشترک خود در استقلال هم که شده آشتی کنند، اوضاع به گونه دیگری پیش برود.

جستجو
آرشیو تاریخی