صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و دوازده - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و دوازده - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۷

قهرمانی کشور به جای رقابت‌های بین‌المللی مستر‌یونیورس

گنجشک به جای قناری

محسن وظیفه
روزنامه نگار

با تعویق رقابت‌های بین‌المللی مستریونیورس حالا از فدراسیون بدنسازی خبر می‌رسد که مسئولان این فدراسیون می‌خواهند مسابقات قهرمانی کشور را در گیلان برگزار کنند و ورزشکارانی که خودشان را برای مسابقات بین‌المللی مستریونیورس آماده می‌کردند در این رقابت‌ها به میدان بروند. رقابت‌های بین‌المللی مستر‌یونیورس در رشته بدنسازی و پرورش اندام که قرار بود اسفندماه در رامسر برگزار شود، لغو شده است. قرار بود 1200 ورزشکار در مسابقات رامسر با هم رقابت کنند اما به دلیل برخی مشکلات مدیریتی در فدراسیون بدنسازی و به راه افتادن برخی شایعات، مسئولان ورزش کشور با برگزاری این مسابقات موافقت نکردند و در نهایت این رقابت‌ها لغو شد.
لغو این مسابقات ضربه مهلکی را به ورزشکارانی وارد کرد که از ماه‌ها پیش خودشان را برای حضور در رقابت‌های رامسر آماده می‌کردند اما حالا با لغو مسابقات مشخص نیست که چه بر سر آنها می‌آید. جبران چنین ضایعه‌ای برای آنها از سوی فدراسیون بدنسازی به این آسانی ممکن نیست هرچند که مسئولان فدراسیون تصمیم عجیبی را گرفته‌اند و قصد دارند که با دعوت این نفرات به مسابقات قهرمانی کشور، به نوعی آن ورزشکاران را در این مسابقات شرکت بدهند.
مسعود روشنی سخنگوی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با اشاره به برگزاری مسابقات پرورش اندام قهرمانی کشور روزهای 25 تا 30 بهمن ماه در گیلان گفت: «با توجه به تعویق رقابت‌های بین‌المللی مستریونیورس و در نظر گرفتن آمادگی ورزشکاران، صحبت‌ها و جلساتی با مسئولان استان گیلان برای برگزاری این رویداد انجام شد و انتظار می‌رود یک رکورد به لحاظ تعداد حضور ورزشکاران ثبت شود.» این مصاحبه به طور غیر‌مستقیم حکایت از دعوت ورزشکارانی که خودشان را برای رقابت‌های بین‌المللی مستریونیورس آماده می‌کردند، دارند. تصمیمی که خیلی منطقی به نظر نمی‌آید. مسابقات رامسر سال گذشته جایزه 40 هزار دلاری داشت و اگر قرار بود همین جوایز هم امسال پرداخت شود، باید دید آیا در قهرمانی کشور می‌توانند چنین مبلغی را به ورزشکاران پرداخت کنند؟
این تصمیم فدراسیون بدنسازی مثل این می‌ماند که فدراسیون گنجشک را رنگ کند و به جای قناری بفروشد. در حالی‌که توقع می‌رفت مسئولان این فدراسیون بتوانند با ارائه اسناد و مدارک کافی و بیان توضیحات منطقی، مخالفان برگزاری مسابقات رامسر را قانع کنند. اینکه بخواهند با برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در گیلان و دعوت از ورزشکارانی که خودشان را برای رقابت‌های بین‌المللی مستر‌یونیورس آماده کرده‌اند به دنبال سرپوش گذاشتن بر مشکلات خودشان هستند. هنوز دلایل لغو مسابقات به طور رسمی اعلام نشده اما اینکه بخواهند با برگزاری قهرمانی کشور بر مشکلاتشان سرپوش بگذارند، کافی به نظر نمی‌آید.

جستجو
آرشیو تاریخی