صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و دوازده - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و دوازده - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۴

خبر

تازه واردهای نساجی زمان می‌خواهند
تیم نساجی در تعطیلات نیم‌فصل بازیکنان جدیدی را به خدمت گرفت. فرهاد کوچک‌زاده سرپرست تیم مدعی است که آنها نیاز به زمان دارند: «محمد عباس‌زاده، محمدرضا حسینی، سعید آقایی، علیرضا رضایی و بازیکنان جدید دیگری مثل باقری هم به ما اضافه شدند. این بازیکنان به لحاظ آمادگی جسمانی و تاکتیکی به زمان احتیاج دارند تا با تیم مطابقت پیدا کنند و به تیم اضافه شوند. مطمئناً شرایط تیم ما بهتر خواهد شد. با نظر آقای آلکاراس در طول نیم‌فصل دوم مطمئناً به دردمان می‌خورند. یک مقدار به زمان احتیاج دارند تا به شرایط آرمانی بدنی و تاکتیکی برسند.»
 
خرید لیگ یکی گل‌گهر
باشگاه گل‌گهر سیرجان در ادامه برنامه‌های تقویت تیم طبق نظر مارینوس اوزونیدیس، یک مدافع جوان را به خدمت گرفت. رضا سلطانی مدافع 21 ساله و شاگرد پیروز قربانی در تیم نفت و گاز گچساران، به جمع شاگردان اوزونیدیس اضافه شد. قرارداد سلطانی با گل‌گهر 5/3 ساله است و این بازیکن در اردوی ترکیه به تیم ملحق شد. سرمربی یونانی تیم گل‌گهر توجه زیادی به استفاده از بازیکنان جوان دارد به طوری که 12 بازیکن زیر 23 سال در اردوی زمستانی این تیم در ترکیه حضور داشتند.
 
خبر مهم برای تیم‌های خصوصی
در دورانی که باشگاه‌های صنعتی فعال در فوتبال با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، تیم‌داری به‌صورت خصوصی و هزینه‌کرد از جیب شخصی توسط برخی افراد اتفاقی بزرگ محسوب می‌شود. در فوتبال ایران و در کنار باشگاه‌های دولتی که اکثر آنها تحت پوشش کارخانجات صنعتی هستند، چند سالی است که برخی افراد علاقه‌مند به فوتبال به تیم‌داری می‌پردازند و از جیب شخصی هزینه می‌کنند. در این شرایط نمایندگان مجلس اتفاقی را رقم زدند که به سود مالکان باشگاه‌های خصوصی فوتبال ایران خواهد بود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رفع ایرادات شورای نگهبان به موضوع جذب و تشویق حامیان بخش غیردولتی برای فعالیت در عرصه ورزش کشور موافقت کردند. در این خصوص ماده‌های ۷۷ تا ۸۶ لایحه برنامه هفتم اصلاح شده که یک اتفاق خوب را برای فعالیت بخش خصوصی در ورزش بخصوص فوتبال به همراه دارد. مهم‌ترین بخش مواد مذکور در بحث تخفیف مالیاتی است؛ جایی که به گفته ماده ۷۸ معادل صد درصد هزینه‌کرد اشخاصی که در ورزش فعالیت می‌کنند، به‌عنوان اعتبار مالیاتی آنها محسوب می‌شود و در هر سال به میزان یک‌درصد از مالیات بر درآمد اشخاص مذکور بعد از اعمال حساب نزد خزانه‌داری کل کشور قابل کسر است. این ماده مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود، اعضای این شورا بر این باور بودند که چنین امری منجر به کاهش درآمد عمومی دولت می‌شود و مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی است. نمایندگان مجلس اما با راهکارهای قانونی این ایراد و چند ایراد دیگر را رفع کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی