اولیایی: هواداران باید سازماندهی و توجیه شوند
فضای مجازی بیشترین عامل ایجاد حواشی است
محمد محمدی سدهی
روزنامه نگار
تجمع پشت تجمع؛ این واکنش هواداران استقلال در سالهای اخیر به موضوعات مختلف است. هوادارانی که نسبت به آینده تیم خود نگران هستند و میخواهند تیمشان در بهترین حالت ممکن باشد. در این بین دیروز هواداران استقلال مقابل در باشگاه و کمپ ناصر حجازی تجمع و نسبت به عملکرد مدیریت باشگاه علی خطیر اظهار نگرانی کردند اما سؤال اینجاست که تجمعات اینچنینی چه سودی برای باشگاه دارد؟ آیا این تجمعات باعث میشود تا مدیران باشگاه بر اساس خواستههای هواداران اقدام کنند؟
کاظم اولیایی، مدیرعامل اسبق استقلال در گفتوگو با «ایران ورزشی» چنین پیشنهادی به مدیران کنونی میدهد: «در ابتدا سفارشم به دوستان کادر فنی و مدیرعامل کنونی باشگاه استقلال این است که اخبار باشگاه بیرون نرود و در باشگاه بماند. اعضای باشگاه همانند یک خانواده هستند و این خانواده نباید مشکلات و گرفتاریهای خود را بیان کند چرا که بیان این موضوعات باعث میشود تا برخیها از این آب گلآلود ماهی بگیرند و برای تیم حواشیای ایجاد کنند.»
او صحبتهای خود را اینگونه ادامه میدهد: «مسائل و مشکلات باید در داخل باشگاه باشد و با تدبیر و همکاری تمامی اعضا این مشکلات برطرف شود. سرمربی تیم میخواهد بهترین نفرات را داشته باشد و با نهایت قدرت تیمش را ببندد. کدام مربی از جذب بازیکن خوب ناراحت میشود؟ تمام مربیان میخواهند تا بهترین نفرات را داشته باشند و قهرمان شوند. از سوی دیگر مدیرعامل هم براساس داشتههایی که در اختیار دارد، تلاش میکند تا این خواسته کادر خود را عملی کند. در واقع تلاش تمامی ارکان باشگاه رسیدن تیم به بهترین حالت ممکن است.»
در حال حاضر استقلال صدرنشین لیگ است و در این شرایط چرا هواداران تجمعات برگزار میکنند و موجب میشوند تیم با برخی حواشی مواجه شود. مدیرعامل اسبق استقلال در این خصوص میگوید: «هواداران باید به باشگاه کمک کنند و توانمندیهای باشگاه را در نظر بگیرند. اعتقاد من بر این است که هواداران میتوانند به گونه دیگری خواسته خود را به گوش اعضای باشگاه برسانند. هواداران انتظار قهرمانی از تیم محبوب خود دارند و این طبیعی است اما باید خواسته خود را به گونه دیگری به جز تجمع، اعلام کنند.»
مدیرعامل اسبق استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا در زمان مدیرعاملی شما چنین تجمعاتی وجود داشت؟ میافزاید: «در زمان ما اینگونه نبود و تعامل بیشتری بین هواداران و مدیران باشگاه وجود داشت. ما تمام خواستههای هواداران را گوش میکردیم و تلاش میکردیم تا خواسته آنها را اجرا کنیم. در واقع ما ارتباط خوبی با هواداران داشتیم و همین ارتباط خوب باعث میشد تا تیم هیچگونه حاشیهای نداشته باشد و کارها به بهترین نحو ممکن انجام شود.»
اولیایی صحبتهای خود را اینگونه ادامه میدهد: «در آن زمان هوادار میدانست که خواسته خود را کجا و به چه کسی بگوید و از این روش قانونی به خواسته خود برسد. بیان این موضوعات در خیابان کار درستی نیست و باعث میشود تا برخیها از این موضوع سوءاستفاده کنند. در حال حاضر مهمترین موضوع در استقلال جذب بازیکن است و هواداران همچون کادر فنی و مدیرعامل خواهان جذب بازیکنان نامدار هستند، البته شاید این هواداران مشکلاتی که باشگاه برای جذب بازیکن نامدار دارد را ندانند و به باشگاه فشار وارد کنند.»
او در پاسخ به این سؤال که برای شنیدن خواسته هواداران باشگاه باید چه اقداماتی انجام دهد؟ بیان میکند: «به اعتقاد من هواداران باید سازماندهی شوند. هوادارانی که نگران باشگاه هستند باید توجیه شوند و بدانند که چرا مدیران مثلاً نتوانستند فلان بازیکن خوب را به خدمت بگیرند. در واقع باید ارتباط منطقی بین این دو وجود داشته باشد و اگر اینگونه باشد هواداران هم برای حل مشکلات تیم کمک خواهند کرد و این ارتباط خوب شکل خواهد گرفت.»
این مدیرعامل اسبق استقلال در پایان میافزاید: «یکی از مشکلات جدید تیمها که باعث حواشی زیادی برای آنها میشود، فضای مجازی است. از زمانی که فضای مجازی آمد مشکلات باشگاهها چندین برابر شده است. در این فضا که هیچ فیلتری ندارد، هر کسی براساس سلایق شخصی خود اظهارنظر میکند، حال ممکن است که آن فرد هوادار باشگاه نباشد و اظهارنظر او باعث شود تا تیم ضربه بخورد.
ما باید نسبت به خواستههای هواداران گوش شنوا داشته باشیم و با اتحاد تمامی ارکان بتوانیم اتفاقات خوبی برای تیم رقم بزنیم. در این صورت همه از شرایط رضایت خواهند داشت.»