صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و یازده - ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و یازده - ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

خبر

ژاپن یک مصدوم داد
رئو هاتاته ستاره تیم ملی ژاپن به دلیل مصدومیت از زمین مسابقه خارج شد و جای خود را به هیدماسا موریتا داد تا یک تغییر اجباری در ترکیب ژاپن در اواسط نیمه نخست انجام شود.
رئو هاتاته از دومین بازی ژاپن مقابل عراق که به عنوان بازیکن جانشین به میدان آمد و پاس گل دقایق پایانی این تیم را ارسال کرد، در دو دیدار اخیر ژاپن در ترکیب اصلی قرار گرفت و جایگاه ویژه‌ای در تفکرات هاجیمه موریاسو پیدا کرد.
او در دقیقه 36 این مسابقه مصدوم شد و به همراه کادر پزشکی تیم ملی ژاپن زمین مسابقه را ترک کرد و قادر به ادامه حضور در میدان نبود.

حسرت عربستان  17 ساله شد
با شکست مقابل کره حسرت عربستان برای صعود به دور یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا هفده ساله شد چرا که سعودی‌ها در چهار دوره اخیر این پیکارها، در رسیدن به این مرحله ناکام بوده‌اند .آخرین پیروزی عربستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا به دیدار نیمه نهایی سال 2007 بازمی‌گردد که این تیم با نتیجه سه بر دو از سد ژاپن گذشت اما در مسابقه فینال مقابل عراق، با یک گل تن به شکست داد. پس از آن، عربستان برای دو دوره متوالی در صعود از گروه خود ناکام بود. الاخصر در سال‌های 2011 و 2015 در همان مرحله گروهی حذف شد و نتوانست راهی دور بعد شود.
در سال 2019 که برای نخستین بار مرحله یک هشتم نهایی به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اضافه شد، عربستان از گروه خود صعود کرد ولی در این دور مقابل ژاپن شکست خورد و نتوانست راهی دور یک چهارم نهایی شود.
امسال نیز سعودی‌ها به دور یک هشتم نهایی راه یافتند ولی در ضربات پنالتی مقابل کره جنوبی مغلوب شدند تا حسرت حضور در مرحله یک چهارم نهایی برای عربستانی‌ها هفده ساله شود.

کره‌جنوبی یک گاری خالی پر سر و صدا!
در یکی از تندترین مطالبی که  دیروز در وبسایت نیوزوان  کره جنوبی درباره عملکرد این تیم منتشر شده، آمده: برای قهرمان شدن، استاندارد این است که از مرحله گروهی به تدریج شرایط خود را بهبود ببخشید و برای نیمه نهایی و فینال در شرایط عالی قرار بگیرید اما بازیکنان کره با عملکردی کمتر از حد انتظار هنوز به دنبال رسیدن به شرایط آرمانی هستند.
لی کانگ این، ستاره پاری سن ژرمن نیز در این بازی هواداران را ناامید کرد زیرا توانایی دریبل‌زنی او که استعداد اوست به دلیل فشار شدید بازیکنان عربستان به طور کامل نشان داده نشد.
بالاتر از همه، کره در این بازی 22 شوت به سمت دروازه عربستان سعودی زد که تنها یکی از هشت ضربه داخل چهارچوب به گل منجر شد که قطعاً نتیجه‌ای ناامیدکننده است. اگرچه این تیم متشکل از اروپایی‌هایی بود که در لیگ‌های بزرگ بازی می‌کردند و به داشتن «قدرت برنده» افتخار می‌کردند اما به نظر می‌رسد کلینزمن یک «گاری خالی پر سر و صدا» دارد تا یک تیم در حد قهرمانی!

جستجو
آرشیو تاریخی