صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هفت - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هفت - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۷

خبر

دوازدهمی مقصودلو در شطرنج تاتا استیل
پرهام مقصودلو، مرد شماره یک شطرنج ایران در مسابقات تاتا استیل مقابل شطرنج‌باز هندی تن به شکست داد. در دور یازدهم این رویداد مقصودلو که با ریتینگ ۲۷۴۰ در این رقابت‌ها دست به مهره شده است، درحالی مقابل حریفش شکست خورد که شطرنج‌باز هندی دارای ریتینگ ۲۷۴۲ بود. او تاکنون به ۶ تساوی، ۴ شکست و یک برد رسیده است تا با این نتایج و ۴ امتیاز در رده دوازدهم قرار بگیرد و حدود ۱۹ واحد ریتینگ زنده خود را از دست بدهد.


النی سر دوراهی بسکتبال ایران و اروپا
ملک: بازگشت او منتفی نیست
النی کاپوچیانی، سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان ایران بعد از شکست مقابل فیلیپینی‌ها آن هم در رقابت‌های دویژن B آسیا و عدم صعود راهی کشورش شد تا تیم پانیاکوس را همراهی کند. او با این تیم موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است و اکنون برای قهرمانی می‌جنگد. البته به دلیل بالا بردن سطح تکنیکی و تاکتیکی بازیکنان ملی‌پوش ایران، فدراسیون مترصد است تا او را دوباره به تهران برگرداند اما النی هرچند در گفت‌و‌گوهای تلفنی تمایلش را برای ادامه همکاری با فدراسیون نشان داده است اما امروز و فردا کردنش برای بازگشت به ایران، جواد داوری و فتانه ملک رئیس و نائب رئیس فدراسیون را نگران کرده که مبادا او دیگر بازنگردد. نائب رئیس بانوان در خصوص این مربی می‌گوید: «النی مربی قابلی است، این روزها خیلی خوب نتیجه می‌گیرد. حتی یک پیشنهاد اروپایی هم دارد اما بشدت پیگیر هستیم تا دوباره به تهران بیاید و با تیم ملی همکاری داشته باشد.» او در ادامه تأکید می‌کند: «بازگشت او منتفی نیست و مرتب در حال پیگیری هستیم و آقای داوری مستقیماً با او گفت‌و‌گو کرده است و تکلیف وی تا پایان بهمن ماه مشخص می‌شود. در ضمن قرار بود او تمامی رده‌های سنی را زیر نظر بگیرد تا از پایه بسکتبال دختران تصحیح شود.»
 

فونتانا رسماً هدایت تیم ملی بوکس را برعهده گرفت
تیم ملی با سرآشپز کوبایی
فونتاتا ملقب به فرگوسن بوکس قرارداد خود را با فدراسیون ایران امضا کرد.  سه‌شنبه شب خوان باتیستا فونتانانیلس که او را در دنیای بوکس با نام فونتانا می‌شناسند، با استقبال روح‌الله حسینی رئیس فدراسیون وارد ایران شد. او بعد از حضور در کشورمان پنجشنبه از تمرینات بوکسورها دیدن کرد تا ارزیابی کلی از وضعیت ملی‌پوشان داشته باشد. در حالی که توافقات اولیه بین فدراسیون ایران و او انجام شده بود، امروز با حضور در محل فدراسیون، مذاکرات نهایی شکل گرفت تا مربی کوبایی بالاخره قرارداد خود را امضا کند. طبق شنیده‌ها این قرارداد تا پایان المپیک پاریس است که در صورت رضایت طرفین تمدید می‌شود تا این همکاری ادامه داشته باشد. بعد از ناکامی تیم ملی بوکس در مسابقات اخیر به ویژه بازی‌های آسیایی هانگژو، حسینی به فکر جذب مربیان کوبایی افتاد؛ او ابتدا پای رونالدو فونتس را به ایران باز کرد که تا حضور فونتانا هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد، حالا با آمدن این مربی بزرگ کوبایی مأموریت خود را در جذب مربی تکمیل کرد تا بوکس ایران را از برزخ فعلی بیرون بکشد.  باید به این مربیان فرصت داد و دید که بوکس ایران با حضور مربیان کوبایی می‌تواند از منجلاب فعلی در بیاید یا نه.

جستجو
آرشیو تاریخی