صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هفت - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هفت - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

خبر

رسانه‌های عمانی ناامید و عصبانی از حذف
غم و شوک پس از حذف زودهنگام روزنامه‌های عمانی را فرا گرفته است‌. روزنامه «عمان» خروج این تیم عمانی را «وداع دردناک» توصیف کرد. این روزنامه نوشت: تیم ملی کشورمان پس از ناامید کردن هوادارانش با تساوی یک -یک مقابل قرقیزستان در دیدار سوم در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا خداحافظی کرد. این روزنامه با انتقاد فنی از تیم برانکو ادامه می‌دهد: تیم برانکو ایوانکوویچ به‌خصوص در بعد دفاعی شاهد عملکرد تصادفی بازیکنان و اشتباهات نابخشودنی بود که بارزترین آنها خطای خالد البریکی مدافع تیم عمان بود که موفق به دفع توپ نشد و خروج اشتباه ابراهیم دروازه‌بان این تیم هم باعث شد دروازه تیم عمان باز شود. روزنامه الرویه با تیتر «تیم ما پس از تساوی مقابل قرقیزستان خداحافظی کرد» به این اتفاق واکنش نشان داده است. همچنین روزنامه الوطن درباره حذف زودهنگام‌ عمان نوشت: «با تساوی با قرقیزستان تیم ما از جام ملت‌های آسیا خداحافظی کرد.» این روزنامه در گزارشی دیگر خطاب به سرمربی تیم ملی عمان با عنوان «عدم تمدید برای برانکو» نوشته است: فدراسیون فوتبال عمان به برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات اعلام کرد که پس از پایان کارش در جام ملت‌ها حاضر به تمدید با او نیست.
 
جام در خاورمیانه می‌ماند
نکته قابل توجه حضور ٩ تیم از خاورمیانه در مرحله حذفی است؛ عربستان سعودی، بحرین، ایران، سوریه، امارات، عراق، اردن، قطر و فلسطین. از میان هفت کشور باقیمانده شرق آسیا شامل کره و ژاپن و آسیای مرکزی شامل ازبکستان و تاجیکستان است. در آسیای جنوب شرقی تایلند و اندونزی راهی مرحله حذفی شدند و در نهایت استرالیا هم دیگر تیم صعودکننده به یک هشتم نهایی بود. رسانه کره‌ای اسپورت نیوز با اشاره به این مسأله نوشته: از آنجایی که مسابقات در خاورمیانه برگزار می‌شود، تیم‌هایی که خود را با محیط و آب و هوا وفق داده‌اند به وضوح قدرت خود را نشان می‌دهند. علاوه‌بر این، هواداران از هر کشور خاورمیانه با تعداد زیاد در استادیوم‌ها حاضر می‌شوند و فضایی را ایجاد می‌کنند که عملاً شبیه یک بازی خانگی است.
این رسانه با ذکر تقابل‌های مرحله حذفی نوشته به احتمال زیاد جام در خاورمیانه می‌ماند.
 
عملکرد ناامیدکننده مرد سال آسیا در جام ملت‌ها
اگرچه اعداد و ارقام گاهی فریبنده به نظر می‌رسند اما در مورد الدوسری هرگز دروغ نمی‌گویند و او با حضور در 3 مسابقه و بدون گلزنی یا گلسازی و بدون عملکردی خوب، مرحله گروهی را تمام کرده است. سالم الدوسری در جام ملت‌های آسیا 2023 به یک انقلاب واقعی از نظر عملکردی نیاز دارد، به‌خصوص که آمار او در جام ملت‌های آسیا 2019 هم خوب نبود؛ جایی که سبزپوشان عربستانی پس از شکست مقابل ژاپن از مرحله یک هشتم نهایی حذف شدند. الدوسری در مرحله گروهی و مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2019، 3 بازی انجام داد که در آنها فقط در مرحله گروهی یک گل به ثمر رساند. او همچنین در سال 2015 در 3 بازی که در آن شرکت کرد، هیچ گل یا پاس گلی نداد.

جستجو
آرشیو تاریخی