صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و شش - ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و شش - ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

حمله رسانه‌ها و کارشناسان به کره‌جنوبی

تبانی بود، AFC تحقیق کند!


مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ با نتایج بسیار عجیبی روز پنجشنبه به پایان رسید.
در گروه پنجم کره‌جنوبی در جدال با مالزی به شکل عجیبی سه گل دریافت کرد و در بازی همزمان، اردن مقابل بحرین پس از دریافت گل نخست، دیگر هیچ حمله‌ای روی دروازه بحرین نداشت و اغلب مشغول پاسکاری در زمین خودی بود.
کره با دوم شدن در گروه خود در مرحله یک‌ هشتم مقابل عربستان سعودی قرار می‌گیرد ‏و این در حالی است که شاگردان کلینزمن اگر مقابل مالزی پیروز می‌شدند ‏صدرنشین شده و باید در مرحله بعدی مقابل ژاپن قرار می‌گرفتند. ‏
این باعث شده شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی علیه کره و کلینزمن مطرح شود و عده‌ای ‏آنها را به طراحی عمدی این نتیجه برای فرار از بازی مقابل ژاپن متهم کنند.
ماجد الخلیفی کارشناس شبکه الکاس گفت: آنچه اتفاق افتاد یک رسوایی در AFC، فوتبال آسیا و کل قاره آسیا بود، واضح بود که کره می‌خواست از رویارویی با ژاپن فرار کند و اردن نیز می‌خواست شرایط را به گونه‌ای پیش ببرد که به ژاپن برخورد نکند، بنابراین با تمام احترام من به اردن و کره جنوبی تبریک می‌گویم که به هد‌ف‌شان رسیدند.
وی افزود: در بازی کره‌جنوبی و مالزی، مالکیت کره در نیمه اول 86 درصد بود و بدون پاسخ با یک گل پیش بود و هیچ شوتی به توپ زده نشد‌. در نیمه دوم سه ضربه را دریافت کرد و هر سه گل شدند؛ بنابراین واضح است که تقلب صورت گرفته است.
وی ادامه داد: اردن با ذخیره‌ها بازی کرد و سپس بازیکنان جدید را تعویضی وارد کرد و باخت یک بر صفر را حفظ کرد و گل‌های بیشتری دریافت نکرد زیرا برای آنها خوب نبود. نتایج بازی‌ها تقریباً دستکاری شده بود.
یک خبرگزاری چینی با مطرح کردن ادعای تبانی و دستکاری در نتایج علیه کره جنوبی ‏نوشت:« کره‌جنوبی عمداً در این بازی برنده نشد. کاملاً مشخص است که تبانی و ‏دستکاری نتیجه وجود دارد. سرمربی کره وقتی تیمش گل سوم را خورد، می‌خندید. ‏AFC حتماً باید درباره این بازی تحقیق کند. لبخند کلینزمن بعد از گل زدن مالزی ‏ثابت کرد که کره می‌خواست از ژاپن فرار کند. از این واضح‌تر نمی‌شود.» ‏
از سوی دیگر موسی التعمری ستاره اردنی مون‌پلیه در پاسخ به این سؤال که آیا بازیکنان این تیم با غرور وارد زمین مسابقه شده‌اند گفت: نه، برعکس. ما کاری را که باید انجام می‌دادیم، انجام دادیم. ممکن است خستگی دلیل آن باشد، بخصوص پس از انجام دو بازی قدرتمند مقابل کره‌جنوبی و مالزی.
او ادامه داد: ما خوب ظاهر شدیم. علاوه‌ بر این، به چند بازیکن هم استراحت دادیم تا کارت زرد نگیرند و دیدار مرحله بعد را از دست ندهند. قطعاً بازی دور بعد مقابل عراق برای ما مهم‌ترین مسابقه است.
التعمری در مورد اینکه آیا اردن برای عدم رویارویی با ژاپن از غلبه بر بحرین خودداری کرد نیز گفت: نه، برعکس. این کره‌جنوبی بود که عمداً مساوی کرد و ما برای هر مسابقه‌ای آماده هستیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی