صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و پنج - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و پنج - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۴

بررسی عملکرد تیم‌ها در نیم‌فصل اول لیگ بیست و سوم

ضعیف در نیمــــــه‌های دوم

جعفر برزگر
روزنامه‌نگار


 آقایی‌پور مؤثرترین بازیکن
جواد آقایی‌پور در 15 بازی تیمش به میدان رفت و با حضور 1348 دقیقه‌ای سه گل زد که دو گل آن مقابل پرسپولیس بود. عملکرد مؤثر او باعث شده تا دو تیم بزرگ پایتخت سراغش بروند.
 بعد از استقلال تهران باشگاه پرسپولیس از معاوضه یکی از این 5 بازیکن با او خبر داده است. فرشاد فرجی، سینا اسدبیگی، مسعود ریگی، وحدت حنانوف و نبیل باهویی جزو این لیست محسوب می‌شوند.
 نفراتی که باید دید با چه واکنشی از سوی باشگاه پرسپولیس مواجه می‌شوند. با این حال گفته می‌شود این باشگاه برای انتقال علاوه بر معاوضه قرضی به دنبال دریافت 10 میلیارد نیز می‌باشد. از سوی دیگر باشگاه پرسپولیس پیشنهاد انتقال میلاد سورگی هافبک جوان خود که توسط یحیی گل‌محمدی فرصت مناسبی برای حضور در ترکیب این تیم به دست آورده بود را نیز به استقلال خوزستان داده است. آنها (پرسپولیس) تمایل دارند با انتقال سورگی به استقلال خوزستان، مبلغ 10 میلیارد نیز به این باشگاه پرداخت کنند.
 
6 شکست متوالی
استقلالی‌های خوزستان بازی‌ها را با تک‌امتیاز کسب شده مقابل شمس آذر قزوین شروع کردند، اما بعد از آن، شاگردان پورموسوی روزهای سختی را سپری کردند و برای رسیدن به امتیاز بعدی، شش هفته منتظر ماندند.
آنها در هفته‌های دوم تا هفتم به مصاف تیم‌های آلومینیوم اراک، تراکتور، استقلال، ذوب‌آهن، فولاد و پیکان رفتند و هر شش بازی را باختند. این شش باخت متوالی برای استقلالی‌های خوزستان رکورد جدیدی بود تا اینکه در هفته هشتم توانستند دومین امتیاز را مقابل صنعت نفت به دست بیاورند.
 
نیمه دوم‌های ضعیف
شاگردان پورموسوی در رویارویی با حریفان در اغلب بازی‌ها، خوب شروع می‌کردند و نیمه اول را با موفقیت نسبی سپری می‌کردند، اما با شروع نیمه دوم اوضاع این تیم به هم می‌ریخت و دروازه آنها باز می‌شد.
 استقلال خوزستان در 15 بازی نیم‌فصل اول توانست 10 گل به ثمر برساند و در عوض 20 بار دروازه آنها باز شد.
 از این 20 گل 15 گل در نیمه دوم وارد دروازه استقلال خوزستان شده است. جالب است که از این 15 گل خورده نیمه دوم استقلال خوزستان، 12 گل در 30 دقیقه پایانی بازی بوده است.
 
داستان اخراج موقت طیبی
محمد طیبی مدافع باتجربه استقلال خوزستان برای سه بازی متوالی جایی در ترکیب تیمش نداشت.
او می‌گوید: «قبلاً یک نامه‌ای از من گرفته بودند که حق اظهارنظر درباره هیچ موضوعی را در تیم ندارم و اگر اظهارنظری درباره هر چیزی داشته باشم، باشگاه می‌تواند به صورت یکطرفه قرارداد من را بدون خسارت فسخ کند. واقعیت این است که در تمرینات یکی از مربیان تیم در حین تمرین به من بی‌احترامی کرد که من هم جواب او را دادم. بعد از این اتفاق من را از تیم کنار گذاشتند.
 من در آن مقطع 30 روز همراه تیم نبودم و گفتند برای اینکه برگردی به تیم باید یک نامه را امضا کنی و من هم همین کار را کردم. من به تیم برگشتم و اصلاً هم مشکلی نبود. من فقط از آقای جلالی مربی بدنساز تیم یک درخواست کردم. به ایشان گفتم که من آدم کم‌رو و خجالتی‌ای هستم و اگر امکان دارد شما از آقای پورموسوی از طرف من خواهش کنید که آن نامه را از بین ببرند.
 گفتم از لحاظ روحی و روانی آن نامه روی عملکرد من تأثیر می‌گذارد. گفتم اگر امکان دارد آن نامه را حذف کنند. اما به یکباره به من گفتند که دیگر حق نداری به تمرینات بیایی و من را از گروه تیم هم حذف کردند. به من گفتند چند روز باید خصوصی تمرین کنی. چند روز من را به زمین ساحلی و بیابان‌های اهواز بردند.
حتی در این تمرینات خصوصی یک سگ به من حمله کرد و نزدیک بود تکه پاره‌ام کند. دو سه نفر از دوستان من آنجا شاهد این قضیه بودند.» اما سیروس پورموسوی سرمربی تیم اعتقاد دیگری دارد.» سگ به او حمله کرده است؟ اصلاً قضیه این نیست که به این صورت مطرح شده است؛ پیش از اینکه به اردو برویم، یک جلسه تمرینی در سالن بدنسازی داشتیم که آقای طیبی به تمرین نرفت و بعد هم به باشگاه رفت و عنوان کرد یکی از اقوام‌مان فوت کرده است و می‌خواهم در مراسم خاکسپاری او حاضر شوم. با توجه به شرایطی که برایش پیش آمده بود باشگاه نیز ضمن ابراز همدری با آقای طیبی، درخواست وی را برای اخذ مرخصی پذیرفت. گویا بعد از اینکه مراسم تمام می‌شود، طیبی برای حضور در تمرینات اعلام آمادگی می‌کند که ما هم موافقت کردیم و گفتیم اردو که تمام شد و به اهواز برگشتیم، برای چگونگی حضور شما در اردو صحبت خواهیم کرد. این هفته برای او برنامه‌ریزی می‌شود که در تمرینات تیم حاضر شود و با توجه به اینکه وزن و سن او بالا است، تلاش می‌کنیم با انجام تمرینات اختصاصی هم این موضوع و هم وقفه پیش آمده در تمریناتش جبران شود و او به شرایط بهتری برسد. من نمی‌دانم کدام تیم و مربی به او این حرف‌ها را زده است و اصلاً حرف‌های آن مربی که این گونه شأن باشگاه استقلال خوزستان را زیر سؤال برده، حرفه‌ای و جوانمردانه نبوده است؛ به هر حال ما تحت هیچ شرایطی به طیبی رضایتنامه نمی‌دهیم چون به تجربه این بازیکن برای کمک به استقلال خوزستان نیاز داریم.»  

جستجو
آرشیو تاریخی