صعود مقتدرانه با گل‌های طارمی

تیم ملی سومین بازی‌اش در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا را هم برد تا با 9 امتیاز به مرحله حذفی برسد. ایران در این بازی برتر از امارات بود و حریفش را دو بر یک شکست داد.
پیش از بازی این بحث مطرح بود که شاید کادر فنی بخواهد با باخت مصلحتی به امارات مسیر آسان‌تری در مرحله حذفی داشته باشد، ولی انتخاب ترکیب اصلی از سوی قلعه‌نویی نشان داد که او فقط به برد و سرگروهی فکر می‌کند.
شجاع خلیل‌زاده بعد از مصدومیت مقابل هنگ‌کنگ به قلب دفاع برگشته بود. علی قلی‌زاده هم با حضور در ترکیب اصلی برای اولین بار فرصت بازی در این تورنمنت را پیدا کرد. مهم‌ترین تغییر در ترکیب اما اولین حضور سردار آزمون در ترکیب اصلی بود. او هماهنگی فوق‌العاده‌اش با طارمی را یک بار دیگر نشان داد و کیفیت خط حمله تیم ملی با دو بازی قبلی کاملاً متفاوت بود.
پس از حملات اولیه، تیم ملی در دقیقه 26 به گل رسید. طارمی با پاس عالی آزمون تک به تک شد تا اولین گلش در این تورنمنت را بزند. گل دوم تیم ملی در دقیقه 65 زده شد و یک بار دیگر طارمی با پاس دیدنی آزمون دروازه را باز کرد. یک دقیقه قبل از این صحنه بیرانوند با مهار پنالتی یحیی الغسانی اجازه نداد امارات به بازی برگردد.
ایران در ادامه به گل سوم هم رسید، ولی گل محبی پس از بازبینی مردود شد. در بازی همزمان فلسطین سه گل به هنگ‌کنگ زده بود و امارات در آستانه سوم شدن قرار داشت. همین باعث شد شاگردان بنتو برای گلزنی تلاش کنند و در وقت اضافه الغسانی با فرار از سمت چپ، دروازه بیرانوند را باز کرد. با این نتیجه امارات دوم شد و در یک هشتم نهایی با تاجیکستان روبه‌رو می‌شود. حریف فلسطین هم احتمالاً استرالیا خواهد بود.
اتفاق تلخ این بازی مصدومیت صادق محرمی در آخرین ثانیه‌های نیمه اول بود تا رامین رضاییان جانشین او شود. به نظر می‌رسد که مصدومیت زانوی محرمی جدی باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی