صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و چهار - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و چهار - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۵

تاریخ‌سازی با سیصدمین پیروزی در سری A

آلگری: رقابت اسکودتو بین ما و اینتر است

ماسیمیلیانو آلگری سومین مربی تاریخ سری A شد که 300 پیروزی در این رقابت‌ها به دست می‌آورد. مربی یوونتوس با پیروزی 3 بر صفر در زمین لچه آمار خود در دسته اول ایتالیا را به 300 پیروزی، 97 تساوی و 94 شکست رساند. این مربی 56 ساله به همراه کالیاری، میلان و دو دوره یوونتوس 491 بازی در سری A مربیگری کرده است، او با میلان در فصل 2011-2010 و با یوونتوس پنج بار متوالی در فصل‌های
2015-2014 تا
 2019-2018 قهرمان لیگ ایتالیا شده است. آلگری گفت: «از رسیدن به این رکورد خوشحالم، فقط می‌توانم از تمام بازیکنانی که با آنها کار کرده‌ام، تشکر کنم، من خوش شانس بودم که با بازیکنانی عالی کار کردم و تماشای بازی‌شان واقعاً لذت‌بخش بود.»
دو مربی دیگری که بیش از او در لیگ ایتالیا پیروزی داشته‌اند، نرئو روکو با 302 پیروزی و جووانی تراپاتونی افسانه‌ای با 352 پیروزی هستند. اولی در تریستینا، پادووا، میلان، تورینو و فیورنتینا 256 تساوی و 189 باخت هم داشت. تراپاتونی در میلان، یوونتوس، اینتر، کالیاری و فیورنتینا 352 پیروزی، 210 تساوی و 127 شکست داشت. رکورد بعدی مورد توجه آلگری می‌تواند همین چند روز آینده به دست آید چون او سه امتیاز با رسیدن به هزار امتیاز در سری A فاصله دارد. تنها تراپاتونی، روکو و نیلز لیدهولم با احتساب سه امتیاز برای پیروزی بیشتر از آلگری امتیاز گرفته‌اند.
 
درخشش ولاهوویچ
یوونتوس با دو گل دوشان ولاهوویچ و یکی از گلیسون برمر که هر سه در نیمه دوم زده شد، این بازی را برد و با یک امتیاز اختلاف نسبت به اینتر به صدر جدول رفت، اینتر به دلیل حضور در سوپرجام ایتالیا بازی‌اش با آتالانتا را در زمان دیگری انجام خواهد داد. ولاهوویچ در دو بازی آخر چهار گل برای یووه زده و بیانکونری بعد از ساسولو دومین پیروزی 3 بر صفر متوالی‌اش را به دست آورده. تیم فاصله زیادی دارد با آنکه در اوایل فصل با کمترین اختلاف برنده می‌شد. آلگری گفت: «حرکات تیمی ما بهتر شده، فضاهای درستی را اشغال می‌کنیم و بهتر از فرصت‌ها استفاده می‌کنیم.» دربی ایتالیا 15 بهمن در سن سیرو بین یوونتوس و اینترمیلان برگزار می‌شود و این دیدار می‌تواند برای قهرمانی لیگ تعیین‌کننده باشد. آلگری ادامه داد: «باید برای این بازی رودررو در بهترین شرایط جسمی و روحی باشیم ضمن اینکه الان با رده پنجم 19 امتیاز فاصله داریم.» او معمولاً از تلاش تیمش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان حرف می‌زند اما بالاخره از حضور تیمش در کورس قهرمانی صحبت کرد: «هیچ چیز غیرممکن نیست. باید باور داشته باشیم که می‌توانیم کار فوق‌العاده‌ای انجام بدهیم و غیرممکن را ممکن کنیم. باید تمام تلاشمان را بکنیم. این نگاه می‌تواند در تمام زندگی به ما کمک کند.»  از آلگری سؤال شد آیا این بهترین یوونتوس دوره دوم مربیگری‌اش در این تیم است که پاسخ داد: «وقتی برگشتم خیلی‌ها فکر می‌کردند خیلی راحت به قله بر می‌گردیم اما اینطور نبود. خودم هم باید به تماشای بازی‌ها از کنار نیمکت و تغییرات عادت می‌کردم. ما فرایند رشد را با هم طی کردیم. مدیر جدید، کریستیانو جونتولی هم کمک زیادی کرد به بهترشدن پروژه‌ای که در سال 2021 شروع کردیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی