صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و چهار - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و چهار - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۴

بررسی عملکرد تیم‌ها در نیم‌فصل اول لیگ بیست و سوم

7 بازی خارج از خانه، فقط یک امتیاز

جعفر برزگر
روزنامه‌نگار
15 دقیقه اول گل نمی‌زنند
نساجی مازندران در شرایطی بیست‌وسومین دوره لیگ برتر را شروع کرد که قرار بود نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا هم باشد. اما آنها در همان بازی‌های ابتدایی لیگ نشان دادند که نباید زیاد از آنها توقع داشت. شاگردان مهدی رحمتی بازی‌ها را خوب شروع نکردند و خوب هم پیش نرفتند، اما این تنها ایراد نساجی نبود، آنها نه تنها بازی‌ها را خوب شروع نکردند، بلکه در شروع هر بازی هم مشکل داشتند. در تمام بازی‌هایی که نساجی به میدان رفت، شاگردان رحمتی در 15 دقیقه اول هیچ بازی نتوانستند گل زده داشته باشند و نشان دادند که در رویاروی با حریفان نمی‌توانند با قدرت ظاهر شوند. آنها در مجموع در 15 بازی فقط 11 گل به ثمر رساندند.
 
بی‌آزار در زمین حریف
مازندرانی‌های لیگ برتر در نیم‌فصل اول این دوره از رقابت‌ها، حسابی بی‌آزار بودند و حریفان را آزار ندادند. شاگردان مهدی رحمتی در 15 بازی که به میدان رفتند فقط دو برد داشتند و 4 بار هم بازی‌شان با تساوی تمام شده است. آنها در 9 بازی نه به حریفان نگفتند و بازی را واگذار کردند. جالب است که دروازه نساجی 22 بار در 15 بازی باز شده که این هم دست و دلبازی آنها را در این رقابت‌ها نشان می‌دهد.
 
جدایی فاضلی، اضافه شدن رضایی
با نتایج ضعیفی که نساجی کسب می‌کرد، کادر فنی این تیم ترجیح داد فاضلی را کنار بگذارد و رضایی را جایگزین این مربی کند. اما حضور رضایی هم برای نساجی مثمرثمر نبود و ناکامی‌های این تیم تا پایان نیم‌فصل ادامه داشت به طوری که نساجی از 5 بازی پایانی فقط یک امتیاز کسب کرد و در 4 بازی بازنده از زمین خارج شد.
 
برکناری رحمتی
سید‌مهدی رحمتی که پیش از آغاز فصل بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال سرمربیگری نساجی را به عهده گرفته بود، پس از کسب نتایج ضعیف در لیگ برتر و ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا تصمیم به کناره‌گیری از سرمربیگری نساجی گرفت که باشگاه با آن مخالفت کرد اما بعد از باخت به استقلال باشگاه خیلی زود موافقتش را اعلام کرد. رحمتی که پیش از آغاز فصل بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال سرمربیگری نساجی را به عهده گرفته بود، پس از ثبت یازدهمین شکست با نساجی و کسب نتایج ضعیف در لیگ برتر و ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا تصمیم به کناره‌گیری از سرمربیگری نساجی گرفت و ضمن عذرخواهی از هواداران، ابراز امیدواری کرد که با کناره‌گیری از سرمربیگری نساجی و باز گذاشتن دست مدیران باشگاه برای انتخاب سرمربی جدید، این تیم در ادامه لیگ به شرایط مطلوب دست پیدا کند. حمیدرضا بایندریان عضو هیأت مدیره باشگاه نساجی هم این موضوع را تأیید کرد.«با استعفای آقای رحمتی موافقت شد و قرار است امروز عصر جلسه‌ای بابت مسائل مالی با او داشته باشیم. دستیاران رحمتی با باشگاه قرارداد دارند و دست‌کم در دیدار هفته آینده مقابل هوادار تهران هدایت تیم را به عهده دارند.»
 ضعیف در لیگ قهرمانان آسیا
شاید نساجی اولین و آخرین فرصت خودنمایی را در آسیا داشت که با نمایش ضعیف مهدی رحمتی و شاگردانش این فرصت از دست نساجی رفت. نساجی با تیم‌های الهلال، نوبهارنمنگان و مومبای سیتی همگروه بود و این فرصت را داشت که حداقل از این گروه صعود کند، اما این تیم با وجود کسب دو پیروزی در این رقابت‌ها، نتوانست امتیازات خوبی جمع کند. نساجی در اولین بازی به مصاف مومبای سیتی رفت و توانست با 2 گل این تیم را شکست دهد که شروع امیدوار‌کننده‌ای بود. اما در دومین بازی ضعف‌های نساجی مازندران خود نمایی کرد و در رویاروی با الهلال شکست سنگین 3 بر صفر را تجربه کرد. شاگردان رحمتی در بازی سوم به مصاف نوبهارنمنگان رفتند که این بازی را هم با نتیجه 3 بر یک واگذار کردند. باخت در خانه آن هم روبه‌روی تیم گمنام حسابی وضعیت به‌هم ریخته نساجی را به رخ کشید. نساجی بازی برگشت مقابل مومبای سیتی را هم با 2 گل برنده شد، اما در دیدار مقابل الهلال باز هم باخت تا فقط با کسب 6 امتیاز این رقابت‌ها را ترک کند.

نحوه بیشترین گل‌های زده:
ارسال از سمت چپ: 6 تا
نحوه بیشترین گل‌های خورده:
پاس در عمق: 7تا
از سمت چپ: 5 تا
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافی نیمه اول: صفر
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافی نیمه دوم: صفر
تعداد گل‌های خورده در دقایق اضافی نیمه اول: یک گل
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافی نیمه دوم: 2 تا
داوران بازی‌های خانگی:
اکرمی، پیام حیدری، فرهاد امینی، صفایی، عرب براقی، راکی، زیاری، منصوریان
کمک داوران بازی‌های خانگی:
فرهادپور، طوسی (2) سلطانی، ممبینی، پورحیدری،
تازه پور، حاجیلو، سلمان نژاد، مغروری، پورمتقی، نجفی، نادری، یعقوب سخندان، بابایی

جستجو
آرشیو تاریخی