صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سه - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سه - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۵

بار دیگر سری آ، بار دیگر ‌نژادپرستی؛

این برد برای مانیان

ایمان گودرزی
روزنامه‌نگار
اودینزه شنبه شب در چهارچوب رقابت‌های هفته بیست و یکم سری آ ایتالیا روبه‌روی میلان قرار گرفت و با نتیجه 2-3 برابر این تیم شکست خورد. آنها تا دقایق پایانی بازی با نتیجه 1-2 از حریف پیش بودند اما این شاگردان استفانو پیولی بودند که موفق شدند با به ثمر رساندن دو گل در فاصله 10 دقیقه در لحظات پایانی سه امتیاز این دیدار را به دست آورند و انتقام اتفاقاتی که در جریان این بازی رخ داد را هم بگیرند. تعداد زیادی از هواداران اودینزه در جریان این دیدار شروع به توهین‌های نژادپرستانه به مانیان کردند که باعث شد بازی متوقف شود و او حتی قصد ترک زمین را داشت که در نهایت تصمیم گرفت بار دیگر به میدان برگردد.
بالزارتی پس از پایان این بازی در گفت‌وگو با اسکای اسپورت ایتالیا اظهار داشت: «اینجا باشگاهی است که بیشتر از 30 سال کار کرده است تا بتواند بهترین الگوی ممکن باشد. بنابراین اگر ما بتوانیم افرادی که متخلف بودند را پیدا کنیم، قطعاً برخورد لازم را انجام خواهیم داد. ما به هیچ وجه حاضر به تحمل نژادپرستی نیستیم، حتی اگر چنین کاری فقط از سوی یک نفر سر بزند. نماینده رسمی فدراسیون فوتبال ایتالیا این موضوع را بررسی خواهد کرد اما من می‌خواهم این وعده را بدهم که باشگاه اودینزه پیش از این هرگز با چنین مشکلاتی روبه‌رو نشده است.»

مانیان: با این وضعیت
 بازی نمی‌کنم
مانیان پس از پایان این دیدار در گفت‌وگو با اسکای اسپورت ایتالیا اظهار داشت: «اتفاقی که در نیمه اول رخ داد این بود که من خیلی زود صدای میمون را از سوی سکوها شنیدم. چیزی نگفتم. دومین باری که رفتم تا توپ را بردارم، بار دیگر این صداها را شنیدم. به داور چهارم و نیمکت میلان گفتم چه اتفاقی رخ داده است. گفتم که با این وضع نمی‌توان فوتبال بازی کرد. این اولین باری نیست که چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. ما باید بگوییم که کار آنها اشتباه است. این کار از سوی همه جمعیت نبود، بیشتر تماشاگران به دنبال این بودند که تیم خودشان را تشویق کنند و شما را هو کنند که اتفاقی طبیعی است اما این صداها طبیعی نبود. باید جریمه‌های سنگینی در نظر گرفته شود. ما تیمی بسیار قدرتمند داریم و مثل یک خانواده هستیم. همه آمدند تا از من حمایت کنند. ما در حالی به زمین برگشتیم که دوست داشتیم حتی سخت‌‎تر از قبل تلاش کنیم تا برنده شویم چون بهترین واکنش به چنین اتفاقاتی کسب پیروزی است.»

استفانو پیولی: افتخار می‌کنم که مربی مانیان هستم
سرمربی میلان در مصاحبه با اسکای اسپورتس در مورد این مسابقه، مایک مانیان، ادامه لیگ و رافائل لیائو صحبت کرد.
مایک مانیان؟ «واضح است که او از چنین برخوردهایی ناامید شده بود. من افتخار می‌کنم که مربی فردی مثل مایک هستم که شخصیتی بسیار محترم، منصف و مغرور دارد. ما از شنیدن چنین شعارهایی به اندازه کافی خسته شده‌ایم. چنین افراد نادانی باید در خانه بمانند و جای آنها در استادیوم‌های ورزشی نیست.»
 بازی مقابل اودینزه؟ «ما باید در نیمه اول بیشتر از یک گل می‌زدیم، اما بعد از آن دو بار گل خوردیم و کارمان سخت شد. بازی امشب، گواه این است که اگر به بازی ادامه دهید، به خود و هم‌تیمی‌هایتان ایمان داشته باشید، آنگاه می‌توانید ورق را به نفع خودتان برگردانید. انتظار چنین بازی سخت و فیزیکی را داشتیم، در مجموع رویکرد درستی داشتیم و شخصیت خودمان را تا آخر نشان دادیم و برنده بازی شدیم.»
 برنامه میلان در ادامه راه چیست؟ «ما باید روی کار خودمان تمرکز داشته باشیم و تا حد ممکن در بازی‌های‌مان پیروز از زمین بازی خارج شویم تا بتوانیم به قهرمانی برسیم. اینتر و یوونتوس با چنان سرعتی پیش می‌روند که نگاه کردن به آینده را دشوار ساخته است. ما فقط باید به مسیر خودمان ادامه دهیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.»
رافائل لیائو؟ روند رشد فنی، تاکتیکی و ذهنی رافا هنوز به پایان نرسیده است. آمار نشان می‌دهد که او در حال حاضر با پاس‌های کلیدی‌اش، خیلی بیشتر از گذشته به ما کمک کرده است. در کنار آن، ما سبک خودمان را هم تغییر دادیم، بازی را بیشتر کنترل می‌کنیم و بی‌محابا دست به حمله نمی‌زنیم. به همین دلیل و بعضاً در بازی‌هایی که داریم فضای کمی برای حرکت رافا وجود دارد و او باید یاد بگیرد که چگونه از این فضاهای تنگ بیرون بیاید و کارش را انجام دهد. همه اینها بازیکنانی با کیفیت برای حضور در این سطح هستند، اما برای حضور در میلان، شما نیاز به نگرش درستی دارید. همه باید حریفان را پرس کنند، سخت بجنگند و کمک کنند، این‌گونه می‌توانیم تا حد ممکن بیشترین امتیازات را به دست آوریم.»

جستجو
آرشیو تاریخی