صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سه - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سه - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۴

بررسی عملکرد تیم‌ها در نیم‌فصل اول لیگ بیست و سوم

نبردن در خانه، ترک عادت نفتی‌ها

جعفر برزگر
روزنامه‌نگار
ریکانی همچنان تأثیرگذار
24 بازیکن در نیم‌فصل اول برای صنعت نفت به میدان رفتند و همچون چند سال اخیر کاپیتان طالب ریکانی که فصل گذشته در بازی ماقبل پایانی فصل به دلیل اخراج شدنش حساس‌ترین بازی فصل را از دست داد و مورد کم‌لطفی برخی هواداران قرار گرفت و تصمیم به جدایی داشت، در نهایت ماند و همان بازیکنی شد که هواداران می‌خواستند. او با زدن 4 گل و 2 پاس گل مؤثرترین بازیکن صنعت نفت بود. بعد از او می‌توان به علی یوسف با زدن 3 گل هم اشاره کرد.
 
45 دقیقه 18 گل خورده
برزیلی‌های آبادان با دریافت 25 گل خورده عنوان ضعیف‌ترین خط دفاعی نیم‌فصل را به خود اختصاص دادند. به عبارتی آنها در هر بازی 6/1 گل دریافت کرده‌اند. اما با نگاهی به دقایق گل‌های خورده این تیم نشان می‌دهد که نفتی‌ها در حد‌فاصل دقایق 16 تا 60 (45 دقیقه) 18 گل دریافت کرده‌اند. دریافت این تعداد گل قطعاً بدون دلیل نبوده و حتماً کادرفنی و بازیکنان دلایلش را بهتر از بقیه می‌دانند.
 
بدون برد خانگی
معمولاً تیم‌های ریشه‌دار و پرطرفدار مثل صنعت نفت، تراکتور تبریز، ملوان انزلی، سپاهان و سرخابی‌های تهرانی خیلی سخت در خانه امتیاز از دست می‌دهند. اما در نیم‌فصل اول آبادانی‌ها ترک عادت کرده و در هشت مسابقه‌ای که در ورزشگاه تختی به میدان رفتند، رنگ پیروزی را ندیدند.کسر سه امتیاز از هشت بازی اصلاً آمار خوبی نیست.
 
پایانی ضعیف
نفت با اینکه شروع نسبتاً قابل قبولی داشت اما در پایان نیم‌فصل نتایج ضعیفی به دست آورد. آنها در چهار بازی مقابل آلومینیوم اراک، شمس آذر، ذوب آهن و تراکتور فقط یک امتیاز از تیم قزوینی گرفتند. ضمن فاصله اولین پیروزی آنها (هفته دوم مقابل فولاد) تا دومین پیروزی(هفته یازدهم مقابل مس رفسنجان) 9 بازی بود.
 
ویسی رفت و برگشت
عبدالله ویسی سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان بعد از شکست در بازی معوقه مقابل گل‌گهر به دلیل شعارهایی که هواداران صنعت بر علیه او دادند از سمت خود استعفا داد.«همان‌طور که هواداران خواستند که من بمانم و با تمام وجود ماندم، فکر می‌کنم این مرتبه شعارشان درست و منطقی بود و شاید نفر بعدی بتواند این کار را انجام دهد. من مصمم هستم که دیگر ادامه ندهم چون نمی‌خواهم ناراحتی مردم آبادان را ببینم. فصل گذشته هفته بیست و سوم به نفت آبادان آمدم و تیم ۱۰ امتیاز داشت. اکنون هم هفته دوازدهم است و ۱۰ امتیاز داریم و فکر می‌کنم دو امتیاز بدهکار باشم. من صد‌درصد استعفا می‌دهم و به هیچ عنوان دیگر نمی‌مانم چون امروز شعارها را با گوش‌های خودم شنیدم و مردم هم واقعاً حق دارند. حیا کن رها کن آنها به جا بود و دیگر تمرکز کافی برای کار کردن ندارم. به احترام مردم آبادان دیگر نیستم و از آقایان هیأت مدیره و مدیرعامل می‌خواهم دیگر روی من حساب نکنند. مادر من به تازگی فوت شده است و وقتی به مادر من فحش می‌دهند، دیگر جایز نیست بمانم، حتی اگر این تیم آسیایی شود. من اینجا نیامدم که فحش بخورم و انتظار نداشتم. من روانشناسی بلدم و با مربی‌های بزرگی کار کردم و کنار تیم‌های بزرگ دنیا هم بوده‌ام و باز هم تأکید می‌کنم دیگر جایز نیست به احترام مردم آبادان اینجا بمانم. من تاکنون یک ریال هم پول نگرفتم و نمی‌خواهم بگیرم. از جیب خودم نیز هزینه کردم و به تیمم پاداش دادم و اسناد و مدارک آن در باشگاه موجود است. این پول را هم نمی‌خواهم و می‌روم چون آبرو و حیثیت فوتبالی من مهم‌تر است. طبیعت فوتبال همین است یک روز می‌آیی و یک روز می‌روی. باز هم از مردم آبادان معذرت می‌خواهم و باز هم می‌گویم این تیم صد‌درصد چه با من و چه بدون من از رده یازدهم پایین‌تر نمی‌آید اما جایز نیست دیگر بمانم.» اما بعد از جلسه هیأت مدیره مقرر شد که او تا پایان نیم فصل بماند.
 
شفر نیامده منتفی شد
در حالی که مدیران باشگاه نفت آبادان با این مربی خارجی برای نیم‌فصل قرارداد منعقد کرده بودند اما به یک باره اعلام شد: «باشگاه نفت بدون استعلام از مراجع ذیربط اقدام به معرفی وینفرد شفر به عنوان سرمربی خود کرده است.» گویا بعد از رفتن این مربی آلمانی از ایران، برخی مصاحبه‌های او مانع حضور مجددش در ایران و نفت آبادان شده است. هرچند پس از گاف مسئولان باشگاه برای جذب شفر بدون استعلام از مراجع ذیربط، مدیرعامل نفت آبادان گفته است که این مربی خارجی بزودی وارد ایران می‌شود اما یک منبع آگاه از باشگاه صنعت نفت مدعی شد: «باتوجه به مشکل پیش آمده حضور این مربی آلمانی در آبادان منتفی شده است و حالا مدیران باشگاه در حال رایزنی برای انتخاب سرمربی دیگری هستند.»

نحوه بیشترین گل‌های زده:
پاس در عمق: 4 تا
نحوه بیشترین گل‌های خورده:
ارسال از سمت راست و پاس در عمق: هرکدام 7 تا
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافی نیمه اول: صفر
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافی نیمه دوم: 2 تا
تعداد گل‌های خورده در دقایق اضافی نیمه اول: 2 تا
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافی نیمه دوم: صفر
داوران بازی‌های خانگی:
بنیادی‌فر، زیاری، ناظمی، سلطانی، راکی، میثم حیدری، زمانی، مومنی
کمک داوران بازی‌های خانگی:
احمدی، مرادی (2) منصوری، نجفی، سلمان‌نژاد، رستمی، پناهی، رعیت، عبداللهی، پناهی، انتظاری، داودزاده، ظهیری، زیبا  

جستجو
آرشیو تاریخی