رونمایی از ترکیب متفاوت پولادمردان در آسیایی ازبکستان

جوادی و دهدار غایبان بزرگ تاشکند

 

ایران ورزشی - طبق پیش‌بینی، نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری نام مصطفی جوادی و رضا دهدار 2 ستاره تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در اوزان 89 و 102 کیلوگرم را از لیست آسیایی حذف کرد تا آنها با آمادگی بیشتر برای تثبیت نهایی سهمیه المپیک با ثبت مجموعی ایده‌‌آل در جام جهانی 2024 پوکت تایلند مهیا شوند. لیست اولیه نصیرشلال برای رقابت‌های قهرمانی آسیای تاشکند ازبکستان 12 نفره است که قرار است با رکوردگیری در پایان این هفته 2 وزنه‌بردار از این لیست حذف شده و ترکیب نهایی (10 نفره) تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان اعزام به رقابت‌های آسیایی قطعی شود.
رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا و انتخابی المپیک 2024 پاریس از اواسط بهمن در شهر تاشکند ازبکستان آغاز می‌شود. رقابتی که قطعاً برای مدعیان کسب امتیاز و سهمیه المپیک پاریس اهمیت زیادی دارد. این اهمیت و حساسیت برای تیم ملی وزنه‌برداری ایران هم که هنوز درگیر تثبیت قطعی سهمیه و نفرات اعزامی خود به آوردگاه المپیک است نیز بسیار مهم و ارزشمند است. برهمین اساس، کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در این دوره از رقابت‌های آسیایی نام 12 وزنه‌بردار را اعلام کرده تا بعد از رکوردگیری که این هفته قرار است در اردوی چالوس برگزار شود، نفرات اصلی و ترکیب نهایی تیم اعزامی به رقابت‌های آسیایی تاشکند مشخص شود. البته در بین اسامی اعلام شده برای حضور در رکوردگیری آسیایی نام مصطفی جوادی و رضا دهدار دو ملی‌پوش شاخص و عنواندار تیم ملی وزنه‌برداری طبق آنچه که پیش‌بینی می‌شد در لیست نصیرشلال نیست. زیرا آنها قرار است در جام جهانی 2024 پوکت تایلند روی تخته رفته و سهمیه و حضور خود در بازی‌های المپیک 2024 را قطعی کنند.
مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ ازبکستان قرار است طبق اعلام کنفدراسیون وزنه‌برداری قاره آسیا از ۱۴ بهمن آغاز شود. این مسابقات گزینشی المپیک پاریس است و فدراسیون اسامی ۱۲ وزنه‌بردار را ارسال کرده است. قرار است این هفته رکوردگیری نهایی در اردوی تیم ملی انجام شود تا ترکیب نهایی از بین ۱۲ نفر مشخص شود. کمیته فنی فدراسیون در جلسه قبلی خود اعلام کرد کسانی که دنبال سهمیه المپیک هستند و نفراتی که شانس مدال دارند به قهرمانی آسیا اعزام می‌شوند اما در لیست نصیرشلال تعدادی اسامی جدید و جوان دیده می‌شود که این نفرات شانسی برای سهمیه المپیک ندارند اما قطعاً بواسطه اینکه آنها پشتوانه‌های تیم ملی هستند، می‌توانند با کسب تجربه از آوردگاه آسیایی بزرگسالان آینده وزنه‌برداری کشورمان را تضمین کنند. یکی دیگر از اتفاق‌های مهم و البته قابل پیش‌بینی در لیست آسیایی نصیرشلال، غیبت ملی‌پوشان نامدار و شانس‌های اصلی کسب سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک پاریس است. مصطفی جوادی و رضا دهدار ملی‌پوشان مدال‌دار وزنه‌برداری ایران با وجود اینکه در اردوی تیم ملی هستند اما به قهرمانی آسیا اعزام نمی‌شوند تا خود را برای جام جهانی تایلند آماده کنند. رضا باقی، عبدالله بیرانوند، حسین سلطانی، علیرضا معینی، علیرضا عباسپور، علی عالی‌پور، رسول معتمدی، مسعود ممیوند، مهدی کرمی، سپهر مردانی، علیرضا یوسفی و علی داودی لیست 12 نفره کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری هستند که باید در رکوردگیری اواخر هفته جاری شرکت کرده تا نهایتاً از بین آنها 10 وزنه‌بردار برای ترکیب اصلی اعزامی به تاشکند انتخاب شوند. احتمالاً علی داودی هم در آسیایی تاشکند وزنه نزند چون جایگاهش در دسته فوق سنگین و رنکینگ دسته 102+ کیلوگرم برای سهمیه ورودی به المپیک تثبیت شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی