صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و دو - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و دو - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

جام ملت‌ها

رسانه ویتنامی علیه تروسیه
ویتنام با راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 امارات با مربیگری پارک هانگ سئو تورنمنتی هیجان‌انگیز را به نمایش گذاشت اما پنج سال بعد، اولین تیم حذف شده است. در دوران مربیگری پارک هانگ سئو، حتی اگر عملکرد خوب نبود، حداقل یک تساوی برابر اندونزی حاصل شد، به همین دلیل است که امسال باخت به اندونزی ناامید کننده‌تر بود. رسانه ویتنامی «VOV» نوشت: «تروسیه شجاعانه اعلام کرد که از دو بازی ابتدایی مرحله گروهی 6 امتیاز خواهد گرفت اما اظهارات مربی محقق نشد. ما با 2 باخت عملکرد ناامیدکننده‌ای از خود نشان دادیم .وقتی ویتنام مقابل اندونزی شکست خورد، افراد زیادی از نگوین تان که پنالتی داد، انتقاد کردند. اما تان مقصر شکست ویتنام نیست. بزرگترین مسئولیت برای ویتنام که مجبور است زودتر به خانه بازگردد، بر عهده تروسیه است. البته سپردن تمام مسئولیت‌ها به تروسیه دشوار است زیرا بازیکنان اصلی ویتنام در آستانه جام ملت‌های آسیا آسیب جدی دیدند، اما مربی تروسیه باید در فلسفه خود و نحوه استفاده از بازیکنان تجدیدنظر می‌کرد.»

ناراحتی مانچنینی در تمرین عربستان
یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان و ابراهیم القاسم، دبیرکل این فدراسیون در تمرین روز جمعه عربستان حضور یافتند و اما هیچ گفت‌وگویی با خبرنگاران حاضر در تمرین نداشتند و تنها عملکرد تیم را زیر نظر گرفتند. نکته جالب اینکه قبل از شروع تمرین، مانچینی ایتالیایی با ناصر الدوسری دیدار کرد و قبل از حضور این بازیکن در جلسه فنی، مدت زیادی با او صحبت کرد. بازیکنان عربستان در بخش‌هایی از این تمرین به سرعت به یکدیگر پاس می‌دادند و دقایقی بعد مانچینی آنها را به سه گروه کوچک تقسیم کرد تا توپ را بین خود پاس دهند. اما نکته مهم اینکه در تصاویری که از تمرین عربستان منتشر شد، مانچینی ناراحت به نظر می‌رسید و با جدیت از بازیکنان می‌خواست که با سرعت بیشتری به یکدیگر پاس بدهند. این تمرین در غیاب احمد الکسار، دروازه‌بان اصلی تیم ملی عربستان برگزار شد و این بازیکن به همراه مختارعلی با کادر پزشکی تیم به‌صورت انفرادی تمرین کرد. مختارعلی تمرین روز پنجشنبه را به دلیل احساس درد در ناحیه مچ پا از دست داده بود و هنوز هم مشخص نیست چه زمانی به تمرینات گروهی اضافه شود و در دسترس کادرفنی قرار بگیرد.

اولین گل سون با یاد گلر مصدوم کره
سون هیونگ مین که در آخرین دقایق بازی قبلی برابر بحرین به دلیل تمارض در محوطه جریمه یک کارت زرد گرفته بود، این‌بار به شکلی محرزتر در معرض یک برخورد قرار گرفت و داور دیگر نمی‌توانست از این صحنه بدون گرفتن پنالتی بگذرد. بنابراین ستاره شماره 7 با یک ضربه ساده شبیه به چیپ به وسط دروازه، قفل دروازه اردنی‌ها را خیلی زود شکست و تیمش را پیش انداخت و همچنین با اولین گل در جام ملت‌ها، جلوی شکل‌گیری هر شک و شبهه در مورد عملکردش را هم گرفت. جالب اینکه سون بعد از این گل پیراهن گلر شماره یک کره‌جنوبی را که به دلیل پارگی رباط صلیبی ادامه جام ملت‌ها را از دست داده، به هواداران نشان داد تا به نوعی این گل را به کیم سونگ وو تقدیم کرده باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی