صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و یک - ۳۰ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و یک - ۳۰ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۴

بررسی عملکرد تیم‌ها در نیم‌فصل اول لیگ بیست و سوم

تیم بهتر در خارج از خانه


جعفر برزگر
روزنامه‌نگار

ضعیف در خانه
تیم هوادار در هشت بازی نیم‌فصل اول میزبان بود اما نتوانستند از این شرایط استفاده کنند. زدن فقط 3 گل در خانه و کسب پنج امتیاز و از دست دادن 19 امتیاز بیانگر عملکرد ضعیف‌شان در بازی‌های خانگی بود.
 
قاسمی‌نژاد و مصدومیت بدموقع
مؤثرترین بازیکن هوادار با زدن 4 گل و 2 پاس گل در بازی مقابل ملوان در هفته یازدهم مصدوم و تا پایان نیم‌فصل بازی‌ها را از دست داد. با شروع دوباره تمرینات هوادار برای نیم‌فصل دوم در جزیره کیش، امین قاسمی‌نژاد نیز پا به توپ شده است و این خبری خوشحال‌کننده برای مسعود شجاعی، سرمربی جدید هواداری‌ها به حساب می‌آید. شجاعی در دو هفته‌ای که هوادار را هدایت کرد با دو مهاجم تخصصی یعنی یونس شاکری و کریم اسلامی کار را شروع کرد که این زوج بسیار موفق نشان دادند و حالا با حضور امین قاسمی‌نژاد خط حمله هوادار قوی‌تر از قبل خواهد بود. اسلامی دو گل زده و سه پاس گل هم داده و البته صائب محبی یکی از مدافعان هوادار با زدن دو گل یکی از خوب‌های تیمش بود.
 
برکناری فکری
هوادار فصل را با محمود فکری به عنوان سرمربی آغاز کرد.کسب چهار امتیاز از دو بازی ابتدایی بسیار امیدوارکننده به نظر می‌آمد. اما از بازی سوم مقابل آلومینیوم اراک و قبول شکست خانگی شرایط تغییرکرد. به طوری که در شش بازی بعدی هم رنگ پیروزی را ندیدند. فکری در آبادان، صنعت نفت را شکست داد اما پس از آن و تحمل سه شکست متوالی مقابل ملوان، پرسپولیس و سپاهان از سمت خود برکنار شد. هوادار در 13 مسابقه‌ای که فکری را روی نیمکت داشت، 10 امتیاز به دست آورد. فکری قبل از بازی با سپاهان مدعی شده بود: «در تیم هوادار تنها تیمی بوده که نتوانستم تفکراتم را جا بیندازم و امیدوارم این اتفاق رخ بدهد. اگر تا نیم‌فصل این خواسته‌ام محقق نشود از مدیران باشگاه عذرخواهی می‌کنم و می‌روم. دوست ندارم به هر قیمتی در یک تیم بمانم اگر نتوانم به تیم هوادار کمک کنم، می‌روم. در سه بازی آینده امیدوارم بتوانم نتیجه لازم را کسب کنم. همان‌طوری که روز اول به تیم هوادار آمدم و خوشحال بودم، الان هم به مدیران باشگاه حق می‌دهم که اگر با مربی صحبت کرده باشند این کار حرفه‌ای است.»

شروع خوب شجاعی
هوادار نیم‌فصل اول سختی را سپری کرد. آنها با محمود فکری استارت زدند، اما شرایط به نحوی پیش رفت که نتوانستند امتیازات لازم را کسب کنند و پس از چند بدشانسی و شکست پیاپی سرانجام محمود فکری از هوادار جدا شد. هواداری‌ها اما ساعات زیادی را بدون سرمربی سپری نکردند و بلافاصله در بازی بعدی مسعود شجاعی هدایت این تیم را در بازی نساجی به عهده گرفت. شجاعی در دو بازی پایانی نیم‌فصل ۴ امتیاز کسب کرد و بازیکنان این تیم به شکلی متحول شده پا به زمین گذاشتند تا با روحیه خوب به تعطیلات نیم فصل بروند. هواداری‌ها از روز بیستم دی‌ماه تمرینات‌شان را در جزیره کیش دنبال می‌کنند و به سختی مشغول کارهای بدنسازی هستند. با توجه به روحیه بالای بازیکنان در این اردو می‌توان فهمید آنها زیر نظر مسعود شجاعی و کادر جدید روحیه خود را بازیابی کرده‌اند و در پی کسب نتایج بهتر در نیم‌فصل دوم هستند.
 
حقیقی با 5 کلین‌شیت
علیرضا حقیقی، گلر باتجربه این فصل هوادار در تابستان امسال پس از حضور مهدی رحمتی در نساجی از این تیم برای دومین مقطع خداحافظی کرد تا فوتبالش را در شرایط جدیدی آغاز کند. او در این فصل به دروازه‌بان اول هوادار تبدیل شد و در ۱۵ بازی لیگ برای بنفش‌های تهرانی به میدان رفت که نمایش‌های قابل قبولی هم از خود به جای گذاشت. حقیقی که همچنان جزو بازیکنان محبوب میان هواداران نساجی محسوب می‌شود، بار دیگر مورد توجه مدیران این باشگاه قرار گرفت. با این حال مسعود شجاعی مخالفت صریح خود را با جدایی حقیقی اعلام کرده است. سرمربی جدید هوادار رفاقت طولانی مدتی با این دروازه‌بان دارد و به هیچ وجه نمی‌خواهد گلر مورد اعتمادش را از دست بدهد. او در تمام 15 بازی حضوری ثابت داشت و در 1350 دقیقه 20 گل هم دریافت کرد. یعنی به طور میانگین 3/1 گل در هر بازی.
 
15 دقیقه‌های ضعیف
تیمی که در 15 بازی 20 گل دریافت می‌کند حتماً ایرادهای فنی در ساختار دفاعی‌اش دارد. اما بررسی مختصر روی دقایق گل‌های دریافتی این تیم نشان می‌دهد که آنها هفت گل را در فاصله زمانی 76تا90 دریافت کرده‌اند. در واقع آنها بیش از یک سوم گل‌های‌شان را در 15 دقیقه پایانی خورده‌اند.
 
بدون بازیکن خارجی
هوادار را هم باید به لیست تیم‌های بدون بازیکن خارجی اضافه کرد.27 بازیکن برای این تیم در نیم‌فصل اول به میدان رفتند که فقط سه بازیکن فرصت حضور در تمام بازی‌ها را به دست آوردند.

نحوه بیشترین گل‌های زده:
پاس در عمق: 8
نحوه بیشترین گل‌های خورده:
پاس در عمق: 5
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافی نیمه اول: صفر
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافی نیمه دوم: صفر
تعداد گل‌های خورده در دقایق اضافی نیمه اول: صفر
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافی نیمه دوم: صفر
داوران بازی‌های خانگی:
بیژن حیدری، تارخ، بای، منصوری، بنیادی‌فر، ناظمی، شریفی، خسروی
کمک داوران بازی‌های خانگی:
اسعدی، طوسی، حجتی، سیفی، داودزاده، سلطانی، علی‌پور، پناهی، نجفی، باشنده، طاهرخانی، منصوری، حاجی‌پور، ممبینی، انتظاری، افشون

جستجو
آرشیو تاریخی