صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد - ۲۸ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد - ۲۸ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۸

خبر

پاسخ رد نکونام به اردوی خارجی
چند وقت پیش آبی‌پوشان به تورنمنت چهار‌جانبه‌ای با حضور البطائح امارات، الهلال سودان و الوحدات اردن دعوت شده بودند تا در این پیکارها شرکت کنند. سال گذشته نیز باشگاه استقلال با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی از دریافت یک پیشنهاد برای حضور در تورنمنتی خارجی خبر داد. آبی‌پوشان برای شرکت در یک تورنمنت چهار‌جانبه با حضور باشگاه‌هایی از مراکش، سودان و امارات به شهر دبی دعوت شدند ولی این موضوع توسط ساپینتو رد شد. تصمیم به حضور در این اردو، به سرمربی آبی‌پوشان واگذار شده بود. نکونام در نشست‌های خبری هفته‌های پایانی نیم‌فصل نخست صراحتاً اعلام کرد اگر بازیکنان موردنظرش جذب شوند، در این اردوی خارج از کشور حضور پیدا می‌کند و در غیر این صورت، رفتن به امارات آن هم بدون بازیکن جدید و در غیاب ملی‌پوشان، توجیهی ندارد. البته با توجه به اینکه استقلال در تاریخ 20 بهمن باید در رقابت‌های جام حذفی به مصاف مس رفسنجان برود و آبی‌ها تا به امروز نیز بازیکن جدیدی را جذب نکرده‌اند، حضور آنها در این اردوها بعید به نظر می‌رسد.
 
جدایی به شرط جذب بازیکن
اگرچه در روزهای گذشته شایعات مختلفی درباره جدایی برخی نفرات از استقلال و پیوستن آنها به تیم‌های دیگر به وجود آمد، اما با شروع تمرینات آبی‌پوشان مشخص شد که هنوز هیچ بازیکنی از جمع آبی‌ها جدا نشده است. تمرینات استقلال این روزها با حضور همه نفرات برگزار می‌شود و فقط سعید مهری است که با دریافت رضایتنامه از این تیم جدا شده است. دلیل اینکه تا این لحظه هیچ کدام از بازیکنان استقلال از این تیم جدا نشده‌اند، تصمیم جواد نکونام است؛ سرمربی استقلال به مدیران باشگاه اعلام کرده که تا زمان جذب نشدن بازیکن جدید اجازه جدایی به هیچ بازیکنی ندهند. طبیعتاً با توجه به پر بودن لیست بزرگسال استقلال جذب بازیکن جدید منوط به خارج کردن نام نفرات افرادی از تیم فعلی است اما تا زمانی که قرارداد تازه‌ای امضا نشود، رضایتنامه هیچ کدام از نفرات کنونی و حتی آنهایی که پیشنهادهای خوبی نیز دارند، صادر نخواهد شد و آنها موظف به ادامه تمرینات با استقلال هستند.

مذاکره با چهار بازیکن
یکی از مواردی که حول باشگاه استقلال مطرح است، عدم جذب بازیکن جدید با وجود شروع تمرینات است. در این خصوص انتقادهای زیادی به کادر مدیریتی باشگاه استقلال وارد شده اما مدیران باشگاه نگرانی‌ای از این بابت ندارند و معتقدند که بر اساس لیست نکونام با نفرات مورد نظر سرمربی مذاکره می‌کنند. فرشید سمیعی عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در این باره گفت: «درباره لیست دوم باید بگویم باشگاه استقلال مذاکرات را با سه، چهار باشگاه که بازیکنان مدنظر سرمربی است انجام داده اما تنها یک باشگاه به استقلال پاسخ داده است. یک بازیکن هم در لیست دوم نبود اما چون به صورت شفاهی اعلام شد، مذاکره با باشگاه دارنده این بازیکن هم شروع شده و ادامه دارد.»

جستجو
آرشیو تاریخی