صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نود و نه - ۲۷ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نود و نه - ۲۷ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۴

بررسی عملکرد تیم‌ها در نیم فصل اول لیگ بیست و سوم - مس رفسنجان

گل نزن از دقیقه 16 تا 45

جعفر برزگر
روزنامه‌نگار

 پریرا و بستن پنجره
آخرین بروزرسانی از محکومیت‌های قطعی باشگاه‌ها در همه کشورها و گزارش بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تیم‌ها روی سایت فیفا منتشر شده است.  بعد از آنکه مشخص شد استقلال، پرسپولیس و آلومینیوم اراک پنجره نقل و انتقالاتی‌شان بسته شده، حالا این محکومیت درباره باشگاه مس رفسنجان نیز به چشم می‌خورد. بر اساس اعلام فیفا باشگاه مس رفسنجان به منع از جذب بازیکن جدید محکوم شده است؛ فیفا سه پنجره آینده مس رفسنجان را بسته و مدیران این باشگاه باید در راستای باز کردن پنجره اقدام کنند. به نظر می‌رسد شکایت لوسیانو پریرا، مهاجم برزیلی مسی‌ها، به خاطر مطالبات سال گذشته خود دلیل اصلی بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی نارنجی‌‌پوشان است. بی‌شک بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی مس رفسنجان از سوی فیفا، شوک بزرگی به مسئولان این باشگاه است.  مسی‌ها هنوز فعالیت خاصی در نقل و انتقالات زمستانی انجام نداده‌اند و حتی اخباری درباره جدایی برخی بازیکنان این تیم هم به گوش می‌رسد. از سوی دیگر تا زمان پرداخت نشدن بدهی‌هایی که در فیفا ثبت شده، مس رفسنجان نمی‌تواند بازیکن جدیدی را به لیست نفراتش اضافه کند و باید دید این باشگاه چگونه از مخمصه کنونی رهایی پیدا خواهد کرد. این برزیلی با زدن پنج گل و یک پاس گل مؤثرترین بازیکن تیمش است. پریرا از هفته ششم به ترکیب تیمش اضافه شد.

 ساکت نزدیک
درب خروجی باشگاه
ساکت الهامی پس از شکست چهار بر یک تیمش مقابل ملوان بشدت از سوی هواداران مورد خطاب قرار گرفت. او که شاید انتظار چنین برخوردی را نداشت بلافاصله از خودش دفاع کرد: «۷۰ دقیقه فحش ناموسی به من دادند. من هم خانواده دارم. مگر من از پشت کوه برای مربیگری به اینجا آمده‌ام؟ همه می‌دانند که اینها شیتیل‌بگیرند و من به آنها شیتیل نمی‌دهم. یک مشت شیتیل‌بگیر آمده‌اند و به من فحش می‌دهند. هر چه به من گفتید به خانواده خودتان برمی‌گردد. در تاریخ باشگاه شما تنها یک پنجمی داشتید اما من با دو جام به اینجا آمده‌ام. نساجی را در شرایطی نگه داشتم که گواردیولا هم نمی‌توانست این کار را بکند. تراکتور هم از زمانی که من رفتم شرایط خوبی پیدا کرد و سهمیه گرفت. من با آبرو به اینجا آمدم و نجابت کردم تا الان حرفی نزدم. دکتر من قبل از بازی به تمرین نیامده است و می‌گوید بچه‌های من مدرسه دارند، نمی‌آیم. چه کسی می‌گوید این تیم سال گذشته ۱۵۰ میلیارد هزینه کرده است؟ این تیم سال گذشته ۳۰۰ میلیارد هزینه کرده و ۱۳۰ میلیارد بدهی از سال گذشته دارد. من تاکنون ۲۰ درصد پول گرفته‌ام. من پول عمل پدرم را که با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کند، ندارم و طلاهای همسرم را فروخته‌ام. بعد دکتر تیم می‌گوید که باید پول مدرسه بچه‌هایش را بدهد. بعد آمدند به یکی هفت درصد، به یکی هشت درصد پول دادند. تمام تیم به هم ریخته است. بازیکنان تحت فشارند. چک داشته‌اند و پاس نشده است و همه همینطورند.» اما حالا خبر می‌رسد که او به درب خروجی باشگاه نزدیک شده است. حسین پورمحمدی مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان می‌گوید: «با توجه به اینکه وضعیت سرمربی مشخص نیست، هنوز تمرینات را شروع نکردیم و منتظریم تا کمیته ورزش شرکت مس نتیجه بررسی خود را برای ادامه همکاری با آقای الهامی به ما اعلام کند.»

3 داور برای 6 بازی خانگی
مس رفسنجان در هشت بازی نیم‌فصل میزبان حریفان‌شان بودند و فقط 10 امتیاز کسب کردند. جالب اینکه سه داور شش بازی خانگی‌شان را قضاوت کردند. وحید کاظمی، حسن اکرمی و ایمان کهیش هر کدام دو مرتبه در ورزشگاه شهدای مس برای این تیم سوت زده‌اند.
 
شش بازی یک امتیاز
تیم ساکت الهامی پایانی فوق‌العاده ضعیف در نیم‌فصل اول داشت. آنها از شش بازی متوالی پایانی مقابل گل‌گهر، صنعت نفت، سپاهان، ملوان، استقلال خوزستان و پرسپولیس فقط یک امتیاز آن هم مقابل قرمزهای پایتخت به دست آوردند. مس رفسنجان در این شش مسابقه 15 گل دریافت و چهار گل هم زد.
 
نیمه اول‌های ضعیف
مس رفسنجان در 15 بازی 13 گل زده که به طور میانگین 86/0 گل برای هر بازی. جالب اینکه از این 13 گل فقط سه گل در نیمه‌های اول و آن هم در 15 دقیقه ابتدایی. در واقع مسی‌ها از دقیقه 16 تا 45 موفق به باز کردن دروازه حریفان‌شان نشده‌اند. در عوض نیمه دوم‌های بهتری داشتند. البته با اینکه 10 گل در این نیمه زده‌اند اما 15 گل هم خورده‌اند.

دومین خط دفاعی ضعیف
ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ در نیم‌فصل اول با 25 گل خورده از آن صنعت نفت آبادان است. بعد از نفتی‌ها مس رفسنجان و نساجی با 22 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاعی را در اختیار دارند. شاگردان الهامی هفت گل در نیمه‌های اول و 15 گل هم در نیمه‌های دوم دریافت کرده‌اند.

نحوه بیشترین گل‌های زده:
پاس در عمق:5 تا، پنالتی: 4 تا
نحوه بیشترین گل‌های خورده:
پاس در عمق:7 تا
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافی نیمه اول:صفر
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافی نیمه دوم:2 تا
تعداد گل‌های خورده در دقایق اضافی نیمه اول:یک گل
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافی نیمه دوم:صفر
داوران بازی‌های خانگی:
کاظمی، اکرمی، ایمان کهیش (2) محمدی، میثم حیدری
کمک داوران بازی‌های خانگی:
صفایی(3) قدیری(2) نادری، عبداللهی، زیبا، شفیعی، افشون، هاشمی نسب، حیدری، فرهادپور، یعقوب سخندان، نادری، باشنده

جستجو
آرشیو تاریخی