خبر

امضای تفاهمنامه اسکواش ایران با تایلند
 فدراسیون اسکواش ایران با کشور تایلند تفاهمنامه‌ای را امضا کرد. فدراسیون اسکواش ایران به تازگی موفق شده است که تفاهمنامه تازه‌ای را با کشور تایلند امضا کند. طبق مفاد این تفاهمنامه اردوهای مشترک، دوره‌های آموزشی و مسابقات بین‌المللی در دستور کار قرار می‌گیرد که منافعی برای هر ۲ کشور خواهد داشت. کشور تایلند در رشته اسکواش تا جایی دنبال پیشرفت است که حتی کسب میزبانی رقابت‌های آسیایی را نیز دنبال می‌کند و اتخاذ این تصمیم از طرف فدراسیون جهانی بالاست. تایلند که نسبت به ایران در اسکواش آسیا جایگاه پایین‌تری دارد، به تازگی توانسته استعدادهای خوبی را معرفی کند.
 

قارداشی: امیدوارم نیما انتقام هدایی را بگیرد
مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز، درباره عملکرد تیم ملی تنیس روی میز در مسابقات استارکانتندر قطر، گفت: «نیما عالمیان در این مسابقات نمایشی عالی نشان داد اما نوشاد با بازیکنی که شیوه‌ خاص و ویژه‌ای داشت، بازی کرد و نتوانست بازی خودش را ارائه دهد و بدشانسی آورد و نتیجه را به این بازیکن ژاپنی واگذار کرد و در ادامه امیرحسین هدایی را نیز شکست داد و تا سطح بالایی از جدول استارکانتندر صعود کرد.»
او عملکرد ملی‌پوشان را خوب دانست: «در مسابقات کانتندر دو ملی‌پوش دیگر نیز به جمع پینگ‌پنگ‌بازان اضافه می‌شوند. نوشاد در جدول اصلی این مسابقات قرار دارد اما باقی بازیکنان در جدول مقدماتی هستند. تا الان عملکرد ملی‌پوشان در این مسابقات خوب بود. نیما عالمیان در کانتندر قطر با کسی بازی می‌کند که هدایی را در مسابقات جهانی برد و در کانتندر ایتالیا این بازیکن نوشاد عالمیان را شکست داد.»
همه امید رئیس فدراسیون به نیما است: «امیدوارم نیما بتواند انتقام باخت نوشاد و امیرحسین را بگیرد. این بازیکن از قهرمانان خوب اروپا است و سنش بالا رفته و مدتی بود که بازی نمی‌کرد و رنکینگ این پینگ‌پنگ‌باز اروپایی افت کرده و احتمال دارد که نیما بتواند او را شکست دهد.»
به گفته قارداشی مسابقات کانتندر و استارکانتندر قطر تنها برای افزایش رنکینگ است: «هر چند بعضی از افزایش رنکینگ‌ها ارتباط مستقیم با رقیب دارد. این مسابقات جزو رقابت‌های انتخابی المپیک محسوب نمی‌شود. مسابقات کانتندر سطح پایین‌تری نسبت به استارکانتندر دارد.»
تیم ملی تنیس روی میز ایران با ترکیب نیما و نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی راهی مسابقات استارکانتندر و کانتندر قطر شد اما در استارکانتندر در دور مقدماتی حذف شدند.
 حضور در مسابقات استارکانتندر و کانتندر قطر اولین رویدادی است که نمایندگان تنیس روی میز ایران در سال جدید میلادی در آن شرکت کردند.
بلافاصله پس از اتمام مسابقات استارکانتندر در دوحه، این شهر میزبان مسابقات کانتندر است. نیما شمس، امیرمهدی کشاوری و مهشید اشتری هم در کنار برادران عالمیان و هدایی در این رویداد شرکت می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی