صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نود و هفت - ۲۵ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نود و هفت - ۲۵ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۹

ادموند اختر: استقلال نیاز به بازیکن ندارد، لیست اول و دوم و سوم هم نمی‌خواهد

مرحله مقدماتی حکم بازی‌های تدارکاتی را برای ایران دارد

مهدیه دریابیگی
خبر نگار

تیم ملی در قطر و در مرحله مقدماتی جام ملتها باید به مصاف فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات برود. ملی‌پوشان در نخستین بازی خود امشب باید به مصاف فلسطین بروند و قطعاً گام اول برای آنها از هر لحاظ مهم خواهد بود. سومین بازی مرحله مقدماتی(بازی آخر) ملی‌پوشان نیز سوم بهمن ماه است و در این روز مشخص می‌شود که ایران جواز صعود به مرحله بعدی را کسب می‌کند یا نه. البته اکثر کارشناسان فوتبال بر این باور هستند که تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی نگرانی ندارد و در مراحل بعدی که احتمالاً باید به مصاف تیم‌های کره و ژاپن برود، کار این تیم سخت خواهد شد. نکته دیگر که اکثر کارشناسان به آن اشاره می‌کنند این است که تیم ملی فعلی نسل طلایی فوتبال ایران است و باید در این دوره از رقابت‌ها قهرمان شود تا حسرت نزدیک به نیم قرن قهرمان نشدن ایران در آسیا برآورده شود. با چنین پیش‌فرضی به سراغ ادموند اختر مهاجم سابق تیم استقلال رفتیم تا نظر او را درخصوص بازی‌های تیم ملی و همچنین شرایط فعلی استقلال برای حضور در نیم‌فصل دوم لیگ برتر جویا شویم.
 
 بازی‌های مقدماتی تیم ملی در قطر را چطور ارزیابی می‌کنید؟
این بازی‌ها را می‌توان از چند منظر بررسی کرد. منظر اول اینکه این تیم‌ها هم‌ می‌توانند برای ایران دردسر درست کنند و از نگاه دیگر اینکه روی کاغذ حریف سرسختی برای تیم ملی ما نیستند و نباید نگران رویارویی با آنها باشیم. به طور حتم ایران از مرحله مقدماتی صعود می‌کند و حریفان بعدی می‌توانند دردسر ساز باشند. تیم ملی باید این بازی‌ها را بازی تدارکاتی برای مراحل بعدی بداند.
 خیلی‌ها معتقدند تیم ملی فعلی ایران نسل طلایی است و این تیم باید حتماً قهرمان آسیا شود. نظر شما در این خصوص چیست؟
ولی من اینطور فکر نمی‌کنم. شما نگاه کنید کدام یک از لژیونرهای ما غیر از طارمی در تیم خود در ترکیب اصلی بازی می‌کنند؟ سردار، جهانبخش و امثال آنها در تیم‌شان ذخیره هستند. ما 18 بایکن لژیونر نداریم که در تیم‌های بزرگ فیکس بازی کنند. پس قبول ندارم که نسل طلایی باشند. به نظرم نسل طلایی ما نسل 98 بودند. البته هیچ وقت نباید قیاس کرد. در حال حاضر تیم ملی ما در خط حمله قوی هستند و ما شانس زیادی برای صعود از مرحله مقدماتی داریم.
 شما چقدر شانس برای تیم ملی ما قائل هستید که در این دوره قهرمان آسیا شود؟
 کار ما برای قهرمانی سخت است. تیم‌های کره و ژاپن حریفان سرسختی هستند، اما ما اگر بتوانیم به فینال برسیم، قطعاً قهرمانیم. اگر ما در این دوره قهرمان شویم فوتبال‌مان 10 سال جلو می‌افتد چون همین حالا 20 سال از تیم‌‌هایی مثل کره عقب هستیم و از تیم‌های بزرگ دنیا پنجاه سال دور هستیم. ای کاش تیم‌های پایه ما مثل تیم امید نتیجه می‌گرفت که ما برای آینده فوتبالی‌مان پشتوانه داشتیم.
 مقصر این نتیجه نگرفتن را آقای عنایتی می‌دانید؟
نه به عنایتی چه ربطی دارد؟ مگر ما با مربیان قبل از عنایتی نتیجه گرفتیم؟ پنجاه سال است که المپیکی نشدیم. اشکال ما مدیریت است. ما باید برنامه چهار ساله داشته باشیم که نداریم.
 بهتر است کمی هم در مورد استقلال صحبت کنیم. استقلال با تمام مشکلاتی که داشت قهرمان نیم‌فصل شد. نظر شما در این خصوص چیست؟
با اینکه به قهرمان نیم‌فصل جام نمی‌دهند، اما با این قهرمانی‌ها تیم شخصیت می‌گیرد. من از اول هم گفتم سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان مدعی قهرمانی هستند و یکی از این سه تیم قهرمان می‌شود.
 نکونام به مدیریت باشگاه برای تقویت تیم لیست داد، اما مدیریت نتوانست خواسته او را برآورده کند و حالا لیست دوم و سوم از او خواسته‌اند!
استقلال نیاز به بازیکن ندارد. استقلال فقط آرامش می‌خواهد به علاوه مدیریت قوی و پول. وگرنه استقلال با بازیکنان نیم‌فصل اولش هم قهرمان می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی