صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نود و هفت - ۲۵ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نود و هفت - ۲۵ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۸

شایعات دشمن آبی‌ها؛ صیادمنش به ایران نمی‌آید

اللهیار منتظر استقلال نیست

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار
از قول اللهیار صیادمنش گفته شده تا آخر هفته منتظر استقلال خواهد ماند. این نقل قول در حالی از زبان بازیکن کنونی باشگاه هال‌سیتی منتشر شده که نامبرده بارها در مصاحبه‌های خود تأکید کرده بود که قصد دارد به عنوان لژیونر به فعالیت بپردازد. صیادمنش اساساً با همین اهداف از فوتبال ایران خارج شد تا به عنوان یکی از جوان‌ترین بازیکنان لژیونرشده در تاریخ فوتبال ایران لقب بگیرد. او ابتدا به فنرباغچه پیوست. سپس به تیم باشاک شهیر ملحق شد و یک فصل بازی در زوریای اوکراین را تجربه کرد و در نهایت سر از باشگاه هال‌سیتی انگلیس درآورد. سیر حرکتی صیادمنش در فوتبال اروپا بیانگر انگیزه‌های او برای ماندن در این سطح است و هر اندازه مدیران باشگاه هال‌سیتی عزم خود را برای انتقال قرضی این بازیکن جزم کرده باشند، بدون شک او فوتبال ایران و باشگاه استقلال را برای ادامه فعالیتش انتخاب نخواهد کرد. در این میان زمزمه‌هایی درباره احتمال حضور صیادمنش در تیم الاتحاد کلبای امارات نیز منتشر شده است که شاید این انتقال قابل تصور باشد اما تا زمانی که صیادمنش رسماً با تیمی که مجیدی مربیگری‌اش را به عهده دارد، قرارداد منعقد نکند با قطعیت نمی‌توان درباره حضور او در امارات حرفی به میان آورد.
اما با قطعیت می‌توان گفت که صیادمنش هرگز در این ایام که هنوز فرصت بازی خارج از ایران را دارد به استقلال نخواهد آمد و علاوه بر مسائل فنی و انگیزشی باید به مسائل مالی این انتقال نیز متوجه بود. باشگاه استقلال برای پرداخت حق رضایتنامه صیادمنش هزینه زیادی متحمل خواهد شد و در این شرایط که بدهی‌های خارجی زیادی باقی است، برای باشگاه استقلال مقرون به صرفه نیست که در راستای جذب این بازیکن اقدام کند. به همین دلیل از طرف باشگاه استقلال نیز اقدامی در این راستا انجام نخواهد شد و اینکه از قول صیادمنش اعلام شده تا آخر هفته منتظر استقلال می‌ماند بیشتر یک نقل قول تعارف‌آمیز است چون هم صیادمنش می‌داند که باشگاه استقلال چنین پول‌هایی در اختیار ندارد که باشگاه هال سیتی انگلیس را راضی کند و نه اینکه خودش در حال حاضر عزمی برای بازگشت به فوتبال ایران دارد. اینکه اساساً چه طور موضوع جذب این بازیکن مطرح شده، احتمالاً بیشتر یک درخواست هواداری است و چندان روی حساب و کتاب مالی مطرح نشده است.
موضوع بازگشت صیادمنش را در شرایط فعلی باید نشدنی دانست اما مدیران باشگاه استقلال باید اقداماتی در راستای تقویت استقلال انجام دهند. در حال حاضر استقلال می‌تواند با پرداخت مبلغی در محدوده 300 تا 400 هزار دلار برای نیم فصل با یک بازیکن خارجی معقول به توافق برسد. به یاد می‌آوریم که مامه تیام که در یک نیم فصل برای استقلال 13 بار موفق به گلزنی شد، با همین دریافتی به استقلال پیوست و نمایش بسیار مطلوبی از خود به جا گذاشت. از این دست بازیکنان در دنیای فوتبال کم نیستند و به خصوص در بازار بازیکنان آفریقایی بازیکنانی یافت می‌شوند که دست کم قادر باشند در یک نیم فصل عصای دست نکونام باشند و خط حمله آبی‌ها را تقویت کنند. وقت تلف کردن با نام‌هایی مانند صیادمنش و حسین‌زاده استقلال را در نقل و انتقالات نیم فصل عقب خواهد انداخت و از سوی هواداران استقلال نیز نباید نام چنین بازیکنانی مطرح شود.
تکمله: این طور به نظر می‌رسد که مطرح شدن برخی نام‌ها که حضورشان در استقلال شدنی نیست، بیشتر به جهت تحت فشار قراردادن مدیران استقلال باشد. اگر چنین اهدافی در پس پرده برنامه‌ریزی شود، مدیریت استقلال برای جذب بازیکنان در نیم فصل دچار مشکل خواهد شد و حتی این مسائل در روابط مدیریت و سرمربی نیز اثرات منفی خواهد گذاشت. بنابراین لازم است که از سوی هواداران استقلال نیز گزینه‌هایی برای حضور در استقلال جدی گرفته شود که حضورشان شدنی باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی